مدرس خیابانی قدرت مقابله با معدن داران قدرتمند را دارد!؟

محمدرضا شوق الشعراء‪-‬ معدن داران و دست اندرکاران حوزه معادن و فولاد، هم پول دارند، و هم قدرت، و هیچکس را توانایی مبارزه با آنانی که ثروت‌های افسانه‌ای از غارت معادن بدست آورده‌اند نیست و مگر می‌شود به جنگ پول و قدرتی که بسیاری از رسانه‌ها و نمایندگان و مدیران و مسئولان را هم با خود همراه کرده است و می‌کند رفت!؟
حسین مدرس خیابانی سرپرست وزارت صمت، که جانشین رحمانی شده، به حقیقت تلخی اشاره کرده و گفته است:
« در معادن، فساد، رانت و تبعیض‌های زیادی صورت گرفته است»
و بعد اضافه کرده:


«سال‌های گذشته، برخی مفسده‌ها در حوزه معدن ایجاد و برخی رانت‌ها و تبعیض‌ها صورت گرفته، هر چند ساز و کارهای اجرایی این وزارتخانه نیز در برخی از موارد، ناکارآمد و گاهی نظارت‌ها با مدارا بوده است. مسیر سختی پیش روی اداره اقتصاد ایران قرار دارد و فعالان اقتصادی در کنار مطالبه‌گری، باید در کنار دولت حرکت نمایند».
و در حالیکه سرپرست صمت از فساد و رانت در حوزه معادن می‌گوید ناگهان ۲۰۶ نفر از نمایندگان مجلس در جلسه علنی مجلس در حمایت از عملکرد رحمانی وزیر سابق صنعت، معدن و تجارت با قرائت بیانیه‌ای تقدیر می‌کنند!
و این تقدیر و حمایت در همان روزی اتفاق می‌افتد که سخنگوی قوه قصائیه از محکومیت دو نماینده همین مجلس، به اتهام معاونت در اخلال در نظام توزیع نیازمندی‌های عمومی از طریق تسهیل در وقوع جرم (در ایجاد انحصار) در پرونده فساد خودرویی به ۶۱ ماه حبس می‌گوید و جالب تر اینکه محمدرضا تابش نماینده حوزه مستقل اردکان در مجلس، و بعبارتی نماینده حوزه‌ای که معادن عظیم چادرملو و صنایع فولاد و گندله‌سازی در آن واقع می‌باشد و هنوز قضیه چگونگی واگذاری آنومالی D19 به آن معدن در هاله‌ای از ابهام است در همین روز و در آخرین نطق قابل تامل‌اش با چشم بستن بر روی حقایق در مجلس از ریاست قوه قضاییه تقاضا می‌کند که «نسبت به پاسداری از قانون اساسی و از جمله اصل مصونیت پارلمانی نمایندگان حساس باشند و...
اجازه ندهند برخی محاکم قضایی به بهانه‌های واهی نمایندگان آزاده را در مقام دفاع از حقوق مردم تحت تعقیب قرار دهند». جز این است که قوه قضائیه در یکسال اخیر دست درازی‌ها به بیت‌المال را قطع کرده است.
به راستی در این کشور و بخصوص در حوزه معادن چه خبر است و بر چگونگی و مقدار استخراج و صادرات و ارزهای حاصل از آن چه نطارتی می‌شود و سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت با چه قدرت و پشتوانه‌ای می‌خواهد حق و حقوق مردم را از معدن دارانی که سالها حقوق قانونی را پرداخت نکرده‌اند، بگیرد و با آنان به مقابله برخیزد!؟
سایر اخبار این روزنامه
جهانگیری خبر انتصاب رحمانی برای وزارت صمت را از رادیو شنید احمد علیرضابیگی نماینده ی اصولگرا و منتخب مردم تبریز در مجلس یازدهم در گفت وگو با آفتاب یزد درباره مدلِ ذهنی رئیس مورد نظر برای مجلس آینده: مدیرکل بهزیستی شهر تهران از آغاز طرح «حمایت‌های اجتماعی» به جای طرح «جمع آوری کودکان کار» از اواسط خرداد ماه خبر داد بعد از پایان مجلس فعلی، برای تدریس به دانشگاه می‌روم راستی ها و چپی ها به روحانی چه گفتند؟ گلایه شورای شهر از روحانی ایران یک قدم تا تبدیل شدن به کشور پیرمردها آیا دست‌های پشت پرده‌ای در پی ایجاد خلل در قرائت گزارش تحقیق و تفحص از شرکت‌های خودروسازی و همینطور خلاصه خوانده شدن آن بودند؟ آفتاب یزد این ادعا را در گفتگو با برخی نمایندگان مجلس بررسی کرده است مجازات 20 سال حبس برای محتکران خودرو با تبصره اعدام در شرایط خاص هجمه هماهنگ رسانه‌های اصولگرا علیه زنگنه اینبار به بهانه و ادعای استخدام نمایندگان مجلس دهم در وزارت نفت این حملات درحالی است که وزیر نفت امروز در خط مقدم جنگ اقتصادی با آمریکا است دلایل استقبال خیره‌کننده ایرانیان برای خرید ملک در ترکیه برخورد با محتکران خودرو پایان ماجرا نیست مجلس یازدهم و مسیر تحول جایگاه وارزش بازنشستگان مدرس خیابانی قدرت مقابله با معدن داران قدرتمند را دارد!؟