راستی ها و چپی ها به روحانی چه گفتند؟

آفتاب یزد- گروه خبر: جمعی از فعالان سیاسی اصلاح‌طلب و اصولگرا روز دوشنبه با حسن روحانی، رییس جمهوری دیدار و گفت وگو کردند. مصباحی مقدم، بهزاد نبوی، محسن رفیق‌دوست، سیدحسین مرعشی، احمد توکلی، الهام امین‌زاده، پروانه مافی، حسین مظفر، شکوری راد، زهرا ساعی، جلالی‌پور، سبحانی‌فر و الیاس حضرتی از جمله افرادی بودند که دراین جلسه حضور داشتند.
حسن روحانی در این نشست با اشاره به موفقیت‌ها و دستاوردهایی که در زمینه مبارزه با کرونا بدست آمده، گفت: بی تردید در این عرصه اگر حمایت مقام معظم رهبری از دولت و ستاد ملی مبارزه با کرونا نبود، قطعا نمی‌توانستیم به موفقیت‌های کنونی دست پیدا کنیم. روحانی اضافه کرد: از همان ابتدای شیوع کرونا در شورای عالی امنیت ملی، مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا را هم راستای مصوبات شورای عالی امنیت ملی در نظر گرفتیم و مقام معظم رهبری نیز آن را تایید کردند و ایشان کاملا اشراف داشتند که شرایط کشور ویژه است و تعبیری که در خصوص مصوبات ستاد ملی کرونا داشتند مبنی بر اینکه هر چه ستاد ملی مدیریت و مبارزه کرونا تصمیم بگیرد همان را عمل خواهند کرد، در موفقیت اقدامات این ستاد بسیار حائز اهمیت بود.
رئیس جمهور گفت: امروز با توجه به اقداماتی که انجام شده به جایی رسیده‌ایم که در عرصه جهانی سربلند هستیم و بسیاری از قضاوت‌هایی که بدخواهان ملت ایران انجام می‌دادند خود به خود خنثی گردید.
روحانی با اشاره به حمایت دولت از بورس و عرضه سهام بسیاری از بنگاه‌های دولتی در بورس در آینده نزدیک اظهارداشت: اگرچه بورس از فراز و نشیب برخوردار است اما مدیریت هم می‌شود و با عرضه‌هایی که انجام خواهد شد تحول بزرگی در بورس ایجاد خواهد شد و بازار سرمایه رونق پیدا می‌کند.


رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اهمیت وجود حزب در کشور اظهار داشت: معتقدم که برای آینده کشور باید به دنبال حزب باشیم و اگر بخواهیم نظام پایدار بماند و تقویت شود، باید دو سه حزب اصلی در کشور ایجاد شود تا به تناوب کشور را اداره کنند.
در همین رابطه علی شکوری‌راد، فعال سیاسی اصلاح‌طلب
در گفت و گو با جماران، در باره جزئیات این جلسه گفت: در این جلسه 15 تن از فعالان سیاسی اصلاح طلب و اصولگرا حضور داشتند و بحث های حاضرین بیشتر بُعد اقتصادی داشته است و تنها اظهارات تعداد کمی جنبه سیاسی پیدا کرده است. او همچنین گفت: در این جلسه علاوه بر آقای روحانی، آقایان واعظی، رحمانی فضلی و آشنا حضور داشتند و مدیریت جلسه نیز بر عهده آقای وردی نژاد بود ه است. دراین جلسه بیشتر کسانی که حضور داشتند نقطه نظرات خود را مطرح کرده اند و وجه مشترک بیشتر آنها این بود که از مدیریت دولت در زمینه بحران کرونا و ستاد ملی مبارزه با کرونا تشکر و نیز با دولت به دلیل شرایط سختی که در آن قرار گرفته، ابراز همدلی کرده اند.
‏n‌از برجام خارج نشوید
وی درباره مهم‌ترین نکاتی را که حاضرین مطرح کردند، اظهار کرد: آقای مصباحی مقدم از آنجا که خود عضو شورای فقاهتی بانک مرکزی است، ۱۰ محور تصمیماتی را که در آنجا گرفته شده برای رئیس‌جمهور بازگو کرد که از ذکر جزئیات آن خودداری می‌کنم. آقای بهزاد نبوی نیز گفت که بزرگترین دستاورد دولت «برجام» بوده که با آمدن ترامپ و برخی اقدامات مخالفان دولت در داخل تلاش شد آن را ناکام بگذارند. توصیه ایشان به آقای روحانی این بود که به‌هیچ‌وجه از برجام خارج نشوید و تاکید کرد ادامه برجام در همین وضع فعلی نیز برای کشور مفید است. تاکید آقای نبوی این بود که ما باید ابتدا سیاست خارجی خود را سامان دهیم و بعد مسائل داخلی را به سامان برسانیم.
‏n‌پتانسیل کارشناسی دولت ضربه خورده است
این فعال سیاسی افزود: آقای جلایی‌پور به طبقه متوسط اشاره کرد که می توان بیشترین نارضایتی را در آن مشاهده کرد. او همچنین گفت پتانسیل کارشناسی دولت ضربه خورده است. قبل از دولت فعلی این کارشناسی ضربه خورده بود و الان همچنان آسیب‌ دیده است. او با اشاره به حوادث آبان ماه از رئیس‌جمهور پرسید؛ چرا آمار درست کشته‌شدگان را ارائه نمی‌کنید تا فرصت ایجاد نشود برای کسانی که ادعا کنند ۱۵۰۰ نفر بوده است. بعد نیز گفت شما دولت برجام بودید، نگذارید با این قضایای بورس به «دولت بورس»
تبدیل شوید. چون سرنوشت بورس هنوز مشخص نیست.
‏n‌به عنوان دولت باید بگویید که چه تحویل گرفته‌اید
شکوری‌راد همچنین درباره بیان نکات و اظهارات خود به رئیس‌جمهور گفت: من پس از آقای مظفر صحبت و ابتدا از دولت تشکر کردم. چراکه دولت در این شرایط کار سخت و سنگینی را به دلیل فشارهای داخلی، تحریم‌ها و شیوع کرونا برعهده دارد و اشاره کردم که حتما مجلس یازدهم نیز بر سختی کار دولت خواهد افزود. به رئیس جمهور گفتم شما به عنوان دولت باید در پایان دوره خود بگویید که چه تحویل گرفته‌اید و چه تحویل می‌دهید. همچنین اشاره کردم ضرورت توسعه در کشورها را ابتدا سرمایه اقتصادی ذکر می کردند بعد گفتند سرمایه انسانی اما حالا به سرمایه‌های اجتماعی و نمادین بها می‌دهند و آنها را مهم و ضروری می‌دانند.
درهمین راستا حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، نیز در خصوص این جلسه به تسنیم گفت: این نشست از ناحیه دفتر رئیس‌جمهور به عنوان حضور نمایندگان احزاب سیاسی مطرح بود و بنده اولین سخنران بودم و هیچ بحثی از مسائل سیاسی نداشتم بلکه فقط به مسائل اقتصادی پرداختم؛ آن هم درباره کرونا و تاثیرات اقتصادی که بر کشور گذاشته و سیاست‌هایی که اکنون دولت باید برای پشت سر گذراندن شرایط کرونا به کار بگیرد.
حجت‌الاسلام مصباحی مقدم هم‌چنین درباره مسائل مطرح شده در این جلسه و سخنان رئیس‌جمهور گفت: آقای رئیس‌جمهور صحبت‌هایی را در پاسخ به کسانی که اظهارنظر کردند بیان نمود و گزارشی از وضعیت شرایط کرونا در کشور و کنترل و مهار این بیماری ارائه کرد و از شرکت‌های دانش‌بنیان که صدا و سیما نیز به آن اشاره کرده است، سخن گفت.
وی تصریح کرد: مهمترین سخن آقای روحانی این بود که ما برای مدیریت کشور نیازمند به استفاده از دو یا سه حزب بزرگ هستیم و اگر این احزاب به میدان بیایند و مردم را نمایندگی کنند بهتر می‌تواند کشور را اداره کرد. اگر احزابی داشته باشیم که مبادله قدرت بین این احزاب صورت بگیرد، گاهی یک حزب قدرت را به دست بگیرد و اگر موفق بود، ادامه می‌دهد و مردم به این حزب پشت کرده و به حزب دیگر رو می‌کنند. احزاب که بیایند، کادر تربیت کرده، مسئولیت می‌پذیرند، مردم را نمایندگی می‌کنند و پاسخگوی آنان و واسطه‌ای بین مردم و قدرت خواهند بود.
عضو تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: البته این اشاره هم بود که اگر احزاب به میدان بیایند هزینه‌های اجتماعی نظام هم کاهش می‌یابد؛ من به عنوان مثال می‌گویم که هر حزبی که بیاید، اگر ۲۹۰ کاندیدا را در کشور معرفی کند، این افراد بهترین کسانی خواهند بود که در تهران ، شهرستان‌ها و مراکز استان‌ها از ناحیه آن حزب شناسایی شده‌اند و یک گزینشی صورت گرفته و با این گزینش، کار شورای نگهبان نیز ساده خواهد شد.حجت‌الاسلام مصباحی مقدم گفت: این به نوعی یک فیلتر بوده و تاثیرگذار است که کار شورای نگهبان برای شناسایی کاندیداها راحت‌تر می‌شود و من این را اشاره کردم و یا مثلا برای کاندیداتوری ریاست جمهوری این‌طور نخواهد بود که اتفاقا کسی گُل کند و رئیس‌جمهور شود و آن چند روز آخر مشخص شود. بلکه حساب شده خواهد بود و چهار سال زمان در اختیار هر یک از احزاب است تا بهترین‌های خودشان را برای کاندیداتوری ریاست جمهوری و تشکیل دولت معرفی کنند و بعد هم آن حزب سعی می‌کند وزرای خود را برای دولت آینده انتخاب و روی آنها کار کند و بهترین‌های خود را به میدان می‌آورد و پخته‌تر و حساب‌شده‌تر خواهد بود و ایشان این سخن را
گفت.
وی در پاسخ به این سوال که حاضران در جلسه از هر جناح سیاسی بر چه مسائل محوری تاکید داشتند؟ گفت: بیشترین بحث در این جلسه اقتصادی بود؛ شرایط اقتصادی کشور، تحریم‌ها، تاثیراتی که کرونا گذاشته و تدابیری که دولت اندیشیده و پیشنهادهایی برای اینکه دولت انجام دهد. برخی مسائل سیاسی را مطرح کردند ولی این افراد اندک بودند.
سایر اخبار این روزنامه
جهانگیری خبر انتصاب رحمانی برای وزارت صمت را از رادیو شنید احمد علیرضابیگی نماینده ی اصولگرا و منتخب مردم تبریز در مجلس یازدهم در گفت وگو با آفتاب یزد درباره مدلِ ذهنی رئیس مورد نظر برای مجلس آینده: مدیرکل بهزیستی شهر تهران از آغاز طرح «حمایت‌های اجتماعی» به جای طرح «جمع آوری کودکان کار» از اواسط خرداد ماه خبر داد بعد از پایان مجلس فعلی، برای تدریس به دانشگاه می‌روم راستی ها و چپی ها به روحانی چه گفتند؟ گلایه شورای شهر از روحانی ایران یک قدم تا تبدیل شدن به کشور پیرمردها آیا دست‌های پشت پرده‌ای در پی ایجاد خلل در قرائت گزارش تحقیق و تفحص از شرکت‌های خودروسازی و همینطور خلاصه خوانده شدن آن بودند؟ آفتاب یزد این ادعا را در گفتگو با برخی نمایندگان مجلس بررسی کرده است مجازات 20 سال حبس برای محتکران خودرو با تبصره اعدام در شرایط خاص هجمه هماهنگ رسانه‌های اصولگرا علیه زنگنه اینبار به بهانه و ادعای استخدام نمایندگان مجلس دهم در وزارت نفت این حملات درحالی است که وزیر نفت امروز در خط مقدم جنگ اقتصادی با آمریکا است دلایل استقبال خیره‌کننده ایرانیان برای خرید ملک در ترکیه برخورد با محتکران خودرو پایان ماجرا نیست مجلس یازدهم و مسیر تحول جایگاه وارزش بازنشستگان مدرس خیابانی قدرت مقابله با معدن داران قدرتمند را دارد!؟