گلایه شورای شهر از روحانی

روز گذشته جلسه شورای شهر تهران با حضور رئیس جمهور برگزار شد.در این جلسه محمود میرلوحی عضو شورای اسلامی شهر تهران خطاب به رئیس جمهور خواستار توجه به جایگاه و شان شوراها در کشور شد.میرلوحی خطاب به رئیس جمهور گفت: هنوز در اردیبهشت‌ماه هستیم که سالروز تشکیل شوراها در آن قرار گرفته و متاسفانه شاهد مسئله احضارهایی که صورت می‌گیرد هستیم و همچنین اقدامی که در همین ماه در مورد انتخابات شورای عالی استان‌ها روی داده است.وی افزود: از رئیس جمهور درخواست می‌کنم به استناد اصل ۱۱۳ قانون اساسی که مسئولیت اجرای قانون اساسی را بر عهده رئیس جمهور گذاشته است و همچنین طبق فصل هفتم قانون اساسی و اصل صدم آن که بر پیشبرد سریع برنامه‌های اقتصادی، عمرانی، بهداشتی، فرهنگی و... کشور، لزوم تشکیل شوراها را ضروری دانسته و توجه ویژه به شوراها انجام شود.عضو شورای شهر تهران ادامه داد: در اصل صدویکم قانون اساسی نیز تاکید شده شورای عالی استان‌ها حق دارد در حدود وظایف خود طرح‌هایی تهیه و مستقیما و از طریق دولت به مجلس شورای اسلامی پیشنهاد کند. این طرح‌ها باید در مجلس مورد بررسی قرار گیرد. با وجود اصل ۱۰۳ که گفته استانداران، فرمانداران، بخشداران و سایر مقامات کشور که از سوی دولت تعیین می‌شوند، در حدود اختیارات شورا ملزم به رعایت تصمیمات شورا هستند. اما ملاحظه می‌کنیم انتخابات هیات رئیسه شورای عالی استان‌ها به دلایلی که مشخص شد به واسطه عدم حضور یک استان و یک نفر در این جلسه باید مجدد برگزار شود و این امر مدت‌ها شورا را بلاتکلیف می‌گذارد. موضوعی که با تذکر وزارت کشور کار را به هیات حل اختلاف و تجدید انتخابات رساند.
‏n‌وزارت کشور بیشتر از همه حرمت شوراها را حفظ کند
وی تاکید کرد: این تجدید انتخابات هیات رئیسه شورای عالی استان‌ها را تضعیف شوراها می‌دانیم و فکر می‌کنیم وزارت کشور به عنوان متولی باید بیشتر از همه وزارتخانه‌ها حرمت شوراها را حفظ کند که این کار را نکرده است. اگر تصور می‌کنند اقداماتشان به نفع شوراها است اعلام می‌کنم که ما گله‌مند هستیم. در این دوره متاسفانه وزارت کشور عنایت و اهتمام کافی به امور شوراها را آن گونه که باید نداشته است. در حالی که در گذشته جلسات تجلیل سالانه با هدف احترام به قانون و جایگاه‌های شوراها برگزار می‌شده، در این دوره مورد توجه نیست و این اقدامات همه تضعیف شورا را در بردارد. لذا از رئیس جمهور تقاضای تذکر قانون اساسی دارم تا در اجرای ۱۱۳ قانون اساسی توجه ویژه‌ای
مبذول شود.


‏n‌برخی گره‌ها به علت کوتاهی دولت همچنان باز نشده است
مجید فراهانی رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران نیز در این جلسه با بیان اینکه سه سال پیش مردم تهران به پای صندوق های رای آمدند و امیدوار به فردایی بهتر حماسه آفریدند، گفت: در شورای پنجم تلاش کردیم تا برای تهران از هیچ تلاشی دریغ نکنیم و با یاری مردم و دولت با تکیه بر ظرفیت ها و اختیارات قانونی، گرهی از کلاف مشکلات تهران امروز بگشاییم، در این مسیر البته برخی گره‌ها به علت کوتاهی دولت همچنان
باز نشده است.
به گزارش ایسنا، فراهانی خطاب به روحانی گفت: دکتر روحانی، مردم تهران در ۲۹ اردیبهشت ۹۶ در کنار مردم ایران برای رای به شما حماسه آفریدند و شما را در نیمه راه تنها نگذاشتند، اینک شما در حمایت از حامیان سیاسی پس از انتخابات آنها را تنها گذاشتید امری سیاسی است اما بی تفاوتی و بی عملی دولت شما در عدم تحویل حتی یک اتوبوس جدید به شهرداری تهران که همراه و یاور دولت شما بوده است جفا به مردم خوب و شریف تهران نیست؟ و جناب آقای رئیس جمهور، یادمان نرفته است که در بهمن ۱۳۹۶ به مردم قول دادید که «آنچه امروز به مردم قول می‌دهیم این است که دولت دوازدهم مصمم‌تر از دولت یازدهم اهتمام دارد که خودروهای فرسوده را در اسرع وقت از ناوگان حمل و نقل جاده‌ای برون‌شهری و درون‌شهری، خارج کند و تلاش ما این است که بتوانیم در سال‌های پیش‌رو آن را به انجام برسانیم.»این عیناً قول و عهد و وعده شما بود و شما در برابر آن مسئولید.
سایر اخبار این روزنامه
جهانگیری خبر انتصاب رحمانی برای وزارت صمت را از رادیو شنید احمد علیرضابیگی نماینده ی اصولگرا و منتخب مردم تبریز در مجلس یازدهم در گفت وگو با آفتاب یزد درباره مدلِ ذهنی رئیس مورد نظر برای مجلس آینده: مدیرکل بهزیستی شهر تهران از آغاز طرح «حمایت‌های اجتماعی» به جای طرح «جمع آوری کودکان کار» از اواسط خرداد ماه خبر داد بعد از پایان مجلس فعلی، برای تدریس به دانشگاه می‌روم راستی ها و چپی ها به روحانی چه گفتند؟ گلایه شورای شهر از روحانی ایران یک قدم تا تبدیل شدن به کشور پیرمردها آیا دست‌های پشت پرده‌ای در پی ایجاد خلل در قرائت گزارش تحقیق و تفحص از شرکت‌های خودروسازی و همینطور خلاصه خوانده شدن آن بودند؟ آفتاب یزد این ادعا را در گفتگو با برخی نمایندگان مجلس بررسی کرده است مجازات 20 سال حبس برای محتکران خودرو با تبصره اعدام در شرایط خاص هجمه هماهنگ رسانه‌های اصولگرا علیه زنگنه اینبار به بهانه و ادعای استخدام نمایندگان مجلس دهم در وزارت نفت این حملات درحالی است که وزیر نفت امروز در خط مقدم جنگ اقتصادی با آمریکا است دلایل استقبال خیره‌کننده ایرانیان برای خرید ملک در ترکیه برخورد با محتکران خودرو پایان ماجرا نیست مجلس یازدهم و مسیر تحول جایگاه وارزش بازنشستگان مدرس خیابانی قدرت مقابله با معدن داران قدرتمند را دارد!؟