ماجراي قطعي برق يا صداي انفجار در شهر قدس

شب جمعه خبرها و تصاويري مبني بر شنيدن صداي انفجار و قطعي برق در غرب استان تهران در فضاي مجازي خبرساز شد. معاون امنيتي و انتظامي استانداري تهران درباره صداي انفجار در غرب استان تهران در نيمه‌شب گذشته گفت: هيچ مشکل امنيتي در اين منطقه وجود نداشته است. حميدرضا گودرزي درباره شنيده شدن صداي انفجار در غرب استان تهران و مناطق گرمدره و شهر قدس در نيمه‌شب گفت: موضوع خاص امنيتي در اين مناطق نبوده است. وضعيت در اين مناطق کاملا عادي است. معاون امنيتي انتظامي استانداري تهران درباره قطعي برق در اين منطقه گفت: يکي از ترانس‌ها از مدار خارج شده و باعث قطعي برق شده بود که بعد از نيم‌ساعت مشکل برطرف و برق مجددا وصل ‌شد.
واکنش نماينده شهر قدس
نماينده شهريار و شهر قدس در مجلس يازدهم نيز تاکيد کرد که هيچ‌گونه انفجاري در اين منطقه رخ نداده و فقط به سبب فعاليت اداره برق قطعي برق در شهرستان قدس داشته‌ايم. حسين حق‌وردي درخصوص برخي شايعات منتشرشده در فضاي مجازي از سوي برخي از کاربران مبني بر وقوع انفجار در منطقه غرب استان تهران و شهر قدس، بيان کرد: در منطقه شهر قدس، شهريار و ملارد که حوزه انتخابيه بنده است هيچ‌گونه انفجاري نداشته‌ايم. وي در ادامه تاکيد کرد: در محدوده شهرستان‌هاي غرب استان تهران يعني قدس و ملارد و شهريار هيچ‌گونه حادثه‌اي ناشي از انفجار نداشته‌ايم. نماينده شهريار و ملارد و شهر قدس در مجلس يازدهم تصريح کرد: فقط در شهرستان قدس قطعي برق داشتيم که به سبب فعاليت‌هاي دوستان اداره برق بوده است.
واکنش فرماندار


فرماندار قدس با تکذيب وقوع انفجار در غرب تهران در شهرقدس و گرمدره گفت: خبرهاي منتشرشده شايعه بوده است. ليلا واثقي، فرماندار شهرقدس اظهار کرد: هيچ انفجاري در شهرقدس و حتي گرمدره اتفاق نيفتاده و قطعي برق مربوط به روبه‌روي بيمارستان 12 بهمن در ساعت 22 پنجشنبه به‌مدت 5 دقيقه بوده است. وي افزود: هيچ‌يک از نهادهاي امنيتي صداي انفجار را در شهرقدس و گرمدره تاييد نمي‌کنند و خبرهاي منتشرشده شايعه بوده است.
دليل قطعي برق «مانور» بهره‌برداري بود
ميثم جعفرزاده درباره اخباري مبني بر وقوع انفجار و قطعي برق در غرب استان تهران اظهار داشت: در مورد انفجار اينکه اتفاق افتاده يا خير اطلاعي ندارم، اما قطعي برق ربطي به انفجار نداشته است.
وي افزود: ساعت يک و نيم بامداد جمعه يک قطعي گذراي برق رخ داد و به سرعت و در عرض چند دقيقه هم شبکه متصل شد. مديرکل دفتر پدافند غيرعامل و مديريت بحران وزارت نيرو خاطرنشان کرد: قطعي گذراي برق در شهر قدس مربوط به مانور بهره‌برداري بوده که باتوجه به تعدد مانورها در شبکه برق، امکان اين موضوع وجود دارد. در حال حاضر نيز شبکه در شرايط کاملا نرمال در حال بهره‌برداري است.