حمله تظاهرکنندگان عراقی به ساختمان استانداری ذی‌قار

تظاهرکنندگان عراقی به ساختمان استانداری ذی‌قار در جنوب این کشور حمله کرده و خواستار برکناری مسئولان این استان شدند.
به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، صدها تن از معترضان عراقی در اعتراض به نابسامانی خدمات‌رسانی و قطعی برق تظاهراتی برگزار کرده و خواستار برکناری مسئولان این استان شدند. صدها تن از ساکنان شهرستان الفهود در استان ذی‌قار به شهر الناصریه رسیدند و به ساختمان استانداری ذی‌قار در شهر الناصریه، مرکز این استان حمله کردند. شاهدان عینی اعلام کردند که این تظاهرات را عشایر منطقه الفهود ترتیب دادند و شرکت کنندگان در این تظاهرات کاهش خدمات را محکوم و مسوولان این استان را به فساد و سوء مدیریت متهم کردند. از ماه‌های گذشته، میدان الحبوبی در مرکز شهر الناصریه مرکز اعتراضات مردمی علیه عادل عبدالمهدی، نخست وزیر سابق عراق و احزاب سیاسی بوده است. درد و رنج‌ شهروندان عراقی به ویژه هزاران آواره در استان‌های مختلف عراق به دلیل اختلال برق‫رسانی به منازل و اردوگاه‌های آوارگان افزایش یافته است. از سوی دیگر، یک منبع نظامی عراقی از حمله داعش به منزل اسماعیل هلوب، معاون استاندار صلاح الدین در جنوب غرب تکریت خبر داد. در همین راستا، سعد محمد، فرمانده عملیات صلاح‫الدین وابسته به ارتش عراق اعلام کرد که اعضای گروه تروریستی داعش صبح روز یکشنبه به منزل اسماعیل هلوب در منطقه الاسحاقی در جنوب غرب تکریت یورش بردند و با نیروهای حفاظتی درگیر شدند.
از سوی دیگر، فرماندهی عملیات صلاح الدین از انهدام تونل و مخفیگاه‌های داعش در جریان عملیاتی خبر داد که بنا بر داده‌های اطلاعاتی سرویس اطلاعات ملی عراق در منطقه وادی الثرثار انجام شد.
فرماندهی عملیات مشترک و فرماندهی نیروهای زمینی با همکاری فرماندهی عملیات صلاح الدین عملیات امنیتی گسترده‌ای را برای هدف قرار دادن و ضربه زدن به اهداف مشخص در شمال وادی الثرثار و نیز شرق شهرستان الحضر انجام دادند.
در‫نتیجه این عملیات امنیتی شش تونل و چهار مخفیگاه داعش منهدم و سه تروریست به هلاکت رسیدند.