وزیر بهداشت: مقابل کرونا با حضور بسیج احساس تنهایی نکردیم

سرویس جامعه جوان آنلاین: فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مراسم روز پزشک که با حضور تعدادی از خانواده‌های شهدای مدافع سلامت و وزیر بهداشت برگزار شد، گفت: پزشکی یک تفریض الهی است، احیا مربوط به خداوند متعال است، احیا یعنی بخشش زندگی و روش کردن چراغ امید در خانه‌ها و کمک به زندگی آرامش بخش و شفا، که این‌ها از خصوصیات قرآن عظیم است و اطبا پژواک این کلمات هستند و آنچه امروز باعث سرافرازی ما در مبارزه با کرونا شد، به فلسفه پزشکی در جامعه مرتبط است که به پزشکان عاطفه، احساس، ایمان و استقامت می‌دهد و آن‌ها را از فراز خستگی‌ها عبور می‌دهد.
سرلشکر سلامی از زحمات وزارت بهداشت و کادر درمان کشور قدردانی کرد و گفت: پزشکان زندگی و مرگ را جابه‌جا کردند و سلامت بیمار را بر سلامت خود ترجیح دادند، این معامله در هیچ دستگاه محاسبات مادی جایگاهی ندارد و آن‌ها نمایش شکوهمند استقامت را برای همگان به نمایش گذاشتند، برای همین هیچ بیماری پشت در بیمارستان نماند.
سردار سلامی افزود: جامعه ما امروز به بزرگی روح و طبع رسیده است و درشرایطی که همه منتظر ماندند با شیوع کرونا زانو بزنیم، یک بیمار یا فرد گرسنه ر‌ها شده وجود نداشت، این در حالی است که بر اساس اعلام نشریه بلومبرگ در امریکا هم اکنون حداقل ۳ میلیون امریکایی از گرسنگی رنج می‌برند.
وی افزود: در کشور‌های غربی جامعه گسسته است، اینجا در ایران گسستگی وجود ندارد و این راز موفقیت ماست، در عرصه غربالگری دیدید که در هیچ جای جهان چنین پدیده شگفت‌انگیزی را نمی‌توان مشاهده کرد.


سرلشکر سلامی گفت: اینجا عرصه اقدامات شگفت‌انگیز است، اینجا منفعت اقتصادی بر ابعاد انسانی اولویت ندارد، به طوری که همه بیماران و کادر درمان در یک بیمارستان به کرونا مبتلا شدند، ایران در عرصه مبارزه با کرونا درخشید، پزشکان ایستادند تا جامعه نفس بکشد، ایران تحت تحریم است، عملیات روانی از همه نقاط علیه اوست، اما در عرصه جهانی رکورد بزرگ ثبت می‌کند، هر روز پزشکان، چراغ‌های امیدی را روشن کردند و چقدر شرافتمندانه کار کردند تا همه بدانند همه ملت ایران اهل ایثار و فداکارند، با ایمانند و با احساسند، این موضوع زندگی را با سختی‌ها آسان می‌کند.
وزیر بهداشت: با بسیج احساس تنهایی نمی‌کنم
سعید نمکی، وزیر بهداشت هم که در این مراسم حضور داشت، گفت: ما از روز نخست مبارزه با ویروس کووید۱۹ همکاری تنگاتنگی با عزیزان‌مان در بسیج جامعه پزشکی داشتیم.
وی با تشکر از خدمات بسیج جامعه پزشکی کشور، ادامه داد: اولین روزی که گرفتار این ویروس منحوس شدیم، سردار سلامی با من تماس گرفتند و گفتند مبادا احساس تنهایی کنید، در حالی که من هیچ‌گاه با وجود شما بسیجیان احساس تنهایی نمی‌کنم، زیرا شما لشکر خدا بر زمین هستید. ۱۹ دسامبر که متوجه شدیم این ویروس در کشور چین ظهور کرده است، به شیوه دفاع مقدس اول سنگرآرایی کردیم. درست است که در زمان طرح تحول نظام سلامت، تخت‌هایی به ناوگان تخت‌های کشور اضافه شد، اما هنوز به ازای هر هزار نفر، ۶/ ۱ تخت داریم، در حالی که در سایر کشور‌ها این عدد به ازای هر هزار نفر به حدود هفت تخت می‌رسد.
وی در ادامه تأکید کرد: زمانی که گفتم می‌خواهیم ۳۰۰هزار اکیپ آماده کنیم، خیلی‌ها به من خرده گرفتند و خیلی‌ها گفتند می‌خواهید از افراد غیر متخصص استفاده کنید، ولی دیدید که پیش از خیزش موج دوم توانستیم بر ویروس غلبه کنیم و در حال کنترل موج دوم هم هستیم. امید داریم به عزت عزای امام حسین (ع) و با کمک بسیج جامعه پزشکی بتوانیم بر ویروس غلبه کنیم.