توصیه مهم وزیر اقتصاد به سهامداران


وزیر اقتصاد گفت: کسانی که میخواهند برای بازار سرمایه بیایند باید حوصله به خرج دهند و نگذارند که دیگران از کمحوصلگیشان سوء استفاده کنند.

به گزارش ایسنا، فرهاد دژپسند در مورد سیاست دولت برای هدایت بازار بورس گفت: دولت اعتقاد دارد که یکی از محیطهای مناسب برای سرمایهگذاری دارندگان سپردههای خرد بازار سرمایه است. این بازار هم اینگونه نیست که به صورت کوتاهمدت به آن نگاه کنیم. این بازار میتواند از جهات گوناگون برای اقتصاد موثر باشد به این دلیل که هم مأمن خوبی برای نگهداری پساندازها و تامین مالی بنگاهها.

وی افزود: ما در بازار سرمایه هم از نظر روش تنوع داریم و هم محیطی ایجاد میکند که سرمایهها از جامعه به سمتی برود که تولید به همراه داشته باشد و عرضه افزایش مییابد و به تبع آن صادرات بیشتر میشود.

وزیر اقتصاد با تاکید بر اینکه سیاست دولت، صیانت از بازار سرمایه است گفت: صیانت معنی خاصی دارد و نباید با تضمین اشتباه گرفته شود. امروز دارای دوم پذیرهنویسی را شروع کرده است و هرکس اگر پنج میلیون تومان از آن بخرد، ۲۰ درصد تخفیف شامل حالش میشود و یک میلیون تومان از ثروت بهرهمند میشود و به سمت عادلانه کردن توزیع ثروت حرکت میکنیم.

دژپسند با طرح این پرسش که آیا کسانی که دارای اول را خریداری کردند امکان خرید دارای دوم به همان میزان را دارند، اظهار کرد: بله، میتوانند خرید کنند اما سقف تخفیف مشخص است و بنابراین کسانی که در صندوق دارای اول ۲ میلیون تومان خریده بودند، اینجا هم میتوانند ۳ میلیون تومان با تخفیف خریداری کنند و بیش از آن دیگر تخفیفی نیست.

وی تصریح کرد: بنابراین دولت اگر به دنبال درآمدزایی برای خودش بود نباید ۲۰ درصد تخفیف در نظر میگرفت، دولت برای اینکه کار فراگیری برای مشارکت در اقتصاد و توزیع ثروت انجام شود این مسیر را پیش گرفت.

وزیر اقتصاد تاکید کرد: اما کسانی که میخواهند برای بازار سرمایه بیایند باید حوصله به خرج دهند و نگذارند که دیگران از کمحوصلگیشان سواستفاده کنند.