تجمع آبی‌ها مقابل دفتر باشگاه

استقلال به استرا نزدیک شد
آفتاب یزد – گروه شبکه: دیروز آبی‌ها مقابل دفتر باشگاه تجمع کردند تا اعتراض خود را نسبت به وضعیت این باشگاه به گوش مسئولان آن برسانند.همزمان خبرهای خوشی از ایتالیا نیز به گوش می‌رسید: استراماچونی به استقلال باز می‌گردد. این موضوع را یک خبرگزاری ایتالیایی تایید کرد. این خبرگزاری نوشت: « آندره آ استراماچونی سرمربی سابق استقلال بار دیگر به این باشگاه نزدیک شده است و مدیران این تیم ایرانی خواستار حضور دوباره استراماچونی در این تیم هستند. تیم فوتبال استقلال در یادداشتی که در وب سایت رسمی خود منتشر کرد، نوشت که این باشگاه قصد دارد مذاکرات با آندره استراماچونی، مربی سابق را برای از بین بردن سوء تفاهمات گذشته از سر بگیرد.
در بیانیه آمده است، اگر دو طرف به توافق برسند بازگشت
استراماچونی قبل از فصل آینده بر اساس قرارداد قبلی انجام خواهد شد که این امر همچنین از خسارات مالی بیشتر به باشگاه جلوگیری می‌کند.»


> چالش‌های استقلال
تیم استقلال مدتی است که دچار بحران شده و با توجه به شکست‌هایی که در بازی‌های اخیر خود متحمل شده، نارضایتی هوادارانش را سبب شده است. به طوری که بعداز باخت در آخرین دیدار خود در مقابل تراکتور، برخی از هواداران این تیم راهی فرودگاه شده و با درگیری و دعوا با بازیکنان استقلال نسبت به شکست‌های تیم محبوبشان اعتراض کردند. اما این پایان کار نبود چرا که صبح دیروز نیز تعدادی از هواداران تیم فوتبال استقلال مقابل این باشگاه تجمع کردند و خواستار رسیدگی به وضعیت این تیم شدند که احمد سعادتمند مدیرعامل باشگاه استقلال در جمع هواداران حاضر شد و برای دقایقی با آنها به گفت‌وگو پرداخت و به آنها گفت نگران نباشند زیرا باشگاه بازیکنان مدنظر را جذب می‌کند وبه آنها قول داد که استقلال قدرتمندی برای فصل آینده بسازد.
> استراماچونی بر می‌گردد؟
فارغ از این حواشی به زعم بسیاری تیم استقلال زمانی دچار این نابسامانی شد که استراماچونی مربی ایتالیایی این تیم به یکباره و بنا به دلایل مختلفی از جمله مسائل مالی، این تیم را ترک و به کشورش بازگشت. بعد از رفتن استراماچونی مدیران باشگاه استقلال تلاش کردند که او را بازگردانند اما موفق نشدند و بعد از آن بود که مدیران باشگاه که در شرایط حاضر تیم استقلال بی‌تقصیر نیستند، در مقابل درخواست‌های هواداران این تیم مبنی بر بازگرداندن استراماچونی فقط به آنها وعده و وعید می‌دادند اما ناکامی این تیم در فینال جام حذفی بار دیگر باعث شد که زمزمه‌هایی مبنی بر بازگشت این مربی ایتالیایی به گوش برسد. چند روز پیش درست بعد از باخت تیم استقلال مقابل تراکتور، باشگاه استقلال با انتشار اطلاعیه‌ای به صورت رسمی از مذاکره برای بازگشت استراماچونی خبر داد.
در این اطلاعیه آمده است که رایزنی رسمی مسئولان باشگاه استقلال جهت رفع موانع گذشته و بازگشت استراماچونی با انجام مذاکرات رسمی و ارسال دعوت نامه برای ایشان طبق قرارداد قبلی، انجام خواهد شد تا جلوی خسارت‌های مالی هم به باشگاه استقلال گرفته شود. امیدواریم در فصل آتی بتوانیم دل هواداران را شاد کنیم.
> 3 شرط استراماچونی برای بازگشت
از سوی دیگر جان‌لوکا دی‌مارتزیو، خبرنگار مشهور ایتالیایی در گزارشی از شرایط بازگشت استراماچونی به استقلال نوشت. به گزارش فارس، این خبرنگار ایتالیایی در وب‌سایت شخصی خود نوشت: «پس از باخت استقلال مقابل تراکتور در فینال جام حذفی، ناراحتی بزرگی طرفداران این باشگاه را فراگرفت. پس از این اتفاق باشگاه در بیانیه‌ای رسمی تایید کرد که می‌خواهد «آندره‌آ استراماچونی» را به ایران و نیمکت استقلال بازگرداند. مدیران باشگاه استقلال هفته گذشته به رم برای صحبت با مدیربرنامه استراماچونی سفر کردند و پیشنهادی به او ارائه دادند. آندره‌آ استراماچونی حالا که برای سومین بار پدر شده باید تصمیم بگیرد که در این شرایط کرونایی و سختی‌های سفر آینده خود را رقم بزند.» دی‌مارتزیو البته به قانون ممنوعیت جذب بازیکن و مربی خارجی نیز اشاره کرد و گفت: «البته فدراسیون فوتبال ایران در حال حاضر قانونی دارد که خارجی‌ها نمی‌توانند وارد کشور شوند مگر کسانی که در گذشته آنجا باشند به مانند استراماچونی. ولی مربی سابق اینترمیلان منتظر ضمانتی از سوی استقلال است.» این خبرنگار از 3 شرط برای بازگشت حرف زد و گفت: «استراماچونی با «یک برنامه جدی، تایید بهترین بازیکنان و یک قرارداد منصفانه» شرط برای بازگشت به استقلال گذاشته است. دو طرف در حال مذاکره هستند. استراماچونی شش ماه پس از مربیگری در استقلال در دسامبر 2019 باشگاه را ترک کرد.»
> واکنش کاربران
اکنون خبر بازگشت استراماچونی مورد توجه کاربران شبکه‌های اجتماعی قرار گرفته و واکنش‌های آنها را در پی داشته است. جالب اینجاست که آنطور که از کامنت کاربران برمی‌آید آنها امیدی به بازگشت استراماچونی ندارند و بازگشت او را وعده‌ای بیش نمی‌دانند.
یکی از کاربران در این مورد نوشته است: « به اونایی که منتظرن استراماچونی برگرده باید بگم بر نمی‌گرده. طبق معمول یه ایرانی میشینه رو نیمکت و این چرخه ادامه داره»
کاربر دیگری گفته است:« مدیرای استقلال می‌رن دنبال استراماچونی چند هفته‌ای؛ آخر سر معلوم می‌شه به خاطر این قانون جدید نمی‌شه مربی خارجی گرفت؛ دست از پا دراز‌تر برمی‌گردن»
دیگری نوشت:« نه برانکو نه استراماچونی امکان بازگشت ندارند. تمام مسئولین امر گفته‌اند غیرقانونی است و تبصره نداریم! گذاشتن نام برانکو کنار استراماچونی برای ایجاد یک جو روانی کاذب است. یک بازی رسانه‌ای بسیار کودکانه!»
فرد دیگری اینطور می‌نویسد:« استقلالی‌ها میدونید این سناریو بازگشت استراماچونی اگه شدنی نباشه هیچ گزینه داخلی وجود نداره که روش هم نظر باشید؟»
کاربران دیگر نوشته‌اند: « مدیرای استقلال به جای اینکه وعده استراماچونی بدن بیان تو این هفته سرمربی تیم رو معرفی کنین (حتی ضعیفترین گزینه ممکن)»، « ترس من اینه که امیدمون به قول و حرف‌های سعادتمند برای بازگشت استراماچونی شرط‌بندی روی اسب مرده باشه»، «حتی یک درصد هم به برگشت استراماچونی امید نداشته باشید حتی یک درصد».