رزم حسيني در ترازوي مجلس

آرمان ملي: وزارت صمت همچنان با سرپرست و بدون وزير اداره مي‌شود و اين مساله باعث شده که مجلس چند بار در اين خصوص به دولت تذکر دهد. پس از آنکه چند ماه پيش بعد از مدتي سرپرستي حسين مدرس خياباني به‌عنوان گزينه پيشنهادي دولت به براي تصدي وزارت سمت معرفي شد، مجلس با حواشي بسيار مدرس‌خياباني را حائز شرايط حضور بر کرسي وزارت ندانست و به او راي اعتماد نداد و باز هم اين وزارتخانه بدون وزير ماند و رئيس‌جمهور جعفر سرقيني را به سمت سرپرستي اين وزارتخانه منصوب کرد. اما حال پس از حدود يک ماهي که وي در وزارتخانه صمت مشغول به کار شده است، رئيس‌جمهور سه‌شنبه يک مهر طي نامه‌اي به رئيس مجلس عليرضا رزم‌حسيني استاندار استان‌هاي خراسان رضوي و کرمان را به‌عنوان گزينه پيشنهادي دولت براي تصدي وزارت صمت به مجلس معرفي کرد. در اين راستا، روز گذشته در جلسه علني مجلس، روح‌ا... متفکر آزاد عضو هيات‌رئيسه مجلس نامه معرفي وزير پيشنهادي صمت را اعلام وصول کرد. اما پس از اعلام وصول اين نامه عليرضا رزم‌حسيني به همراه حسينعلي اميري و محمدرضا پورابراهيمي وارد صحن علني مجلس شد که اين اقدام وي با اعتراض برخي از نمايندگان مواجه شد و نمايندگان به اين موضوع که حضور رزم حسيني در جلسه خلاف آيين نامه است اعتراض داشتند. در اين ميان علي بابايي کارنامي، نماينده ساري در مجلس با فريادهاي خود اعلام مي‌کرد که حضور رزم‌حسيني در جلسه غيرقانوني است که برخي از نمايندگان با قرار گرفتن در کنار صندلي اين نماينده خواستار آرام شدن وي شدند. پس از اعتراضات نمايندگان وزير پيشنهادي صمت جلسه علني ديروز را ترک کرد. بايد ديد جو عمومي مجلس به وزير پيشنهادي چگونه است و بالاخره وي خواهد توانست از مجلس يازدهم راي اعتماد بگيرد يا خير.
دولت گزينه خوبي معرفي کرد
رئيس مجمع نمايندگان استان تهران در مجلس گفت: رزم‌حسيني گزينه خوبي براي وزارت صنعت، معدن و تجارت به شمار مي‌رود و دولت انتخاب خوبي داشته است. سيدرضا تقوي با اشاره به معرفي وزير پيشنهادي صمت از سوي رئيس‌جمهور اظهار کرد: آقاي رزم‌حسيني را سال‌هاست مي‌شناسم و با توجه به عملکرد قابل قبولي که از ايشان سراغ دارم، رأي بنده نسبت به وزير پيشنهادي صمت مثبت است. وي افزود: وزير پيشنهادي صنعت، معدن و تجارت از دوستان بسيار نزديک و صميمي شهيد حاج قاسم سليماني بود و زماني که در شوراي سياست‌گذاري ائمه‌جمعه کشور فعاليت مي‌کردم، با ايشان ارتباط داشتم. نماينده تهران در مجلس با بيان اينکه عليرضا رزم‌حسيني نيروي بسيار خوبي است و مي‌تواند منشأ تحول در وزارت صمت باشد، خاطرنشان کرد: دولت گزينه خوبي را براي تصدي وزارت صنعت، معدن و تجارت به مجلس شوراي اسلامي پيشنهاد کرده است. وي گفت: فضاي کلي مجلس شوراي اسلامي نسبت به گزينه پيشنهادي مثبت است و ان‌شاءا... با راي بالايي وزير صنعت، معدن و تجارت انتخاب خواهد شد. رئيس کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس گفت: دوتابعيتي بودن عليرضا رزم‌حسيني وزير پيشنهادي صمت مطرح مي‌شود، کذب محض است. مجتبي ذوالنوري، با اشاره به شايعات مطرح‌شده درباره دوتابعيتي بودن وزير پيشنهادي صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: بنده در دوره دهم مجلس، عضو گروه تحقيق و تفحص از دوتابعيتي‌ها بودم و رياست اين گروه هم برعهده آقاي کريمي‌قدوسي بود. وي افزود: به عنوان عضو گروه تحقيق و تفحص از دوتابعيتي‌ها در مجلس دهم و اکنون به‌عنوان رئيس کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي اعلام مي‌کنم که طبق بررسي‌هاي انجام‌گرفته در هيأت تحقيق و تفحص و کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس، دوتابعيتي بودن وزير پيشنهادي صمت کذب محض است.
جلسه راي اعتماد سه‌شنبه آينده


سخنگوي هيأت‌رئيسه مجلس با اشاره به اعلام وصول نامه معرفي عليرضا رزم‌حسيني به‌عنوان گزينه پيشنهادي وزارت صنعت، معدن و تجارت در جلسه ديروز مجلس شوراي اسلامي گفت: با توجه به اينکه طبق آيين‌نامه مجلس بايد جلسه راي اعتماد يک هفته بعد از ارائه‌ نامه معرفي‌نامه وزير پيشنهادي به مجلس، برگزار شود، جلسه راي اعتماد سه‌شنبه هفته آينده (هشتم مهرماه) برگزار خواهد شد. ايسنا نوشت، محمدحسين فرهنگي اظهار داشت: نامه معرفي وزير روز گذشته به مجلس ارائه شده است ما بنايمان بر آن است که جلسه راي اعتماد را سه‌شنبه هفته آينده برگزار کنيم. با دولت مکاتبه خواهيم کرد که اين اتفاق بيفتد يا اينکه در نهايت چهارشنبه جلسه تشکيل شود. وي درباره‌ حضور رئيس‌جمهور در اين جلسه اظهار کرد: اين را بايد از خودشان سوال کنيم که آيا ستاد کرونا اجازه مي‌دهد يا خير. سخنگوي هيأت‌رئيسه مجلس درباره‌ اينکه آيا امکان ارتباط تصويري با رئيس‌جمهوري در جلسه راي اعتماد در صورت حضور نيافتن او وجود دارد؟، گفت: اين موضوع در آيين‌نامه پيش‌بيني نشده است.
جو مساعد مجلس براي راي اعتماد
نماينده رباط‌کريم با بيان اينکه جو مجلس براي راي اعتماد به عليرضا رزم‌‌حسيني وزير پيشنهادي صمت مساعد است، گفت: وي داراي سوابق درخشان اجرائي است. حسن نوروزي با اشاره به سوابق وزير پيشنهادي صمت، گفت: از زماني که آقاي رزم‌حسيني استاندار خراسان بود وي را مي‌شناسم. در آن زمان بنده نماينده معين طرقبه و چناران بودم و از نزديک با شيوه کار و موفقيت‌هاي وي در اين استان آشنا بودم. نماينده رباط‌کريم در مجلس اظهار داشت: آقاي رزم‌حسيني طرح‌هاي اقتصادي بسياري خوبي در استان خراسان رضوي اجرائي کردند و به گونه‌اي با اجراي اين طرح‌ها در قالب طرح مثلث توسعه اقتصادي-فرهنگي شرايط استان را در بسياري از حوزه‌ها رو به بهبود سوق دادند. وي ادامه داد: تجارب وي در گذشته مي‌تواند براي حل مشکلات اقتصادي و بازار در وزارت صنعت، معدن و تجارت بسيار راهگشا باشد. وي فردي تجربه‌ديده است و هم در حوزه اجرا و هم صنعت موفق عمل کرده است. نوروزي خاطرنشان کرد: جو مجلس براي راي اعتماد به آقاي رزم‌حسيني مساعد است چراکه وي فردي لايق است و قطعا مي‌تواند با فکر جمع‌گرايي که دارد، مشکلات فعلي بازار را حل کند.