چرا انتخابات آمریکا مهم شده است

امان الله قرائی مقدم‪-‬ این دوره از انتخابات آمریکا،اهمیت بسزایی برای مردم دنیا پیدا کرده است به طوری که همه در مورد این موضوع صحبت می‌کنند و واکنش‌های متفاوتی را به این انتخابات دارند.انتخابات آمریکا نه تنها بر کشور ما بلکه بر تمام دنیا اثر دارد به این دلیل که این کشور یک ابر قدرت اقتصادی، نظامی و علمی است بنابراین تصمیماتی که در این کشور گرفته می‌شود برروی تمام جهان از شرق تا غرب و از شمال تا جنوب تاثیر می‌گذارد. در این میان در کشور ما به خاطر این که امید به این موضوع وجود دارد که با آمدن بایدن روابط بهتری میان دو کشور ایجادشود، تحریم‌ها کاهش پیدا کند و در نتیجه جامعه از این وضعیت مشقت‌باری که دارد رهایی پیدا کند حساسیت‌ها به این انتخابات بیشتر شده است. علاوه بر آن سالهاست که برخی از مسئولان نواقص، کوتاهی‌ها و مشکلات متعدد را بر گردن آمریکا انداخته‌اند مثلا بارها گفته‌اند که اگر تحریم نبودیم یا اگر تحت فشار این کشور نبودیم وضعیت مان خیلی بهتر می‌شد. به همین خاطر است که مردم آنقدر حساس شده‌اند که ببینند جامعه چه سرنوشتی را بعد از رفتن ترامپ به دست می‌آورد.
این نکته را همه می‌دانند که آمریکا در ژاپن،کره شمالی، آلمان و... نیرو دارد و آن اقتصادشان است از همین رو کاملا مشخص است که تصمیمات قوه مجریه آمریکا به خصوص رئیس‌جمهور آن، که بسیار در مورد کشورمان تحریم‌هایی را
ایجاد کرده می‌تواند تاثیر‌گذار باشد. از طرفی هم سوالاتی در این شرایط برای جامعه به وجود آمده که اهمیت انتخابات را دو چندان کرده است مثلا با روی کار آمدن رئیس جمهور جدید و برداشته شدن تحریم‌ها وضعیت جامعه بهتر خواهد شد؟ به طور کلی طبیعی است که انتخابات آمریکا به خصوص برای مردم کشور ما انقدر اهمیت پیدا کرده است.