منتظر قانونی شمردن قانون هستم

نشست بیان مطالبات اهالی فرهنگ و هنر با حضور رضا کیانیان، صدیق تعریف، عبدالجبار کاکایی و سلمان امین و پیام محمود دولت‌آبادی سه‌شنبه نهم خردادماه در دانشگاه علم و صنعت برگزار شد.
محمود دولت‌آبادی در نشست بیان مطالبات اهالی فرهنگ و هنر و در یک پیام تصویری که برای این مراسم فرستاده بود، گفت: جناب آقای حسن روحانی ریاست محترم جمهور اینجانب محمود دولت‌آبادی به شما رای دادم و نه فقط رای که پیش از روز انتخابات نیز عنوان کردم که به شما رای خواهم داد. باشد که در سطح عام و کل فراگیر و پیش مردمان از رای و نظر خود پشیمان نشوم. وی در ادامه افزود: شما و مجموع نظام سیاسی حاکم با دیدگاه‌های من آشنا هستید و رنج‌ها و آنچه که بر من در عرصه ادبیات رفته است را می‌دانید. منافع مملکت و ملت همیشه موضوع اندیشه من بوده و یکی از مطالبات همیشگی ما.
وی با توصیه به مسئولین برای خواندن گلستان سعدی اظهار داشت: کماکان منتظر قانونی شمردن قانون و اجرای آن توسط نهادها و ارگان‌های مختلف هستیم. به صراحت می‌گویم که ایران متعلق به همه ایرانیان است و تنها به یک طیف خاص یا عده‌ای خاص تعلق ندارد. 20 سال است که درباره ضرورت تعادل نوشته‌ام و گفته‌ام و آنچه گفته‌ام و نوشته‌ام باور و جهان‌بینی من بوده و هست. یک بار نیز به صراحت نوشتم مدیران سیاسی و فرهنگی ما باید گلستان سعدی را بخوانند، گفته‌های سعدی معدل سنجیده‌ای از خوی انسان ایرانی است. این نویسنده صاحب سبک همچنین گفت: اکنون که شاهد هستم اصل اعتدال در وجود شما نمود یافته نباید خرسندی خود را پنهان نگاه دارم و نیز فراموش نمی‌کنم نظام سیاسی مثلث که شما هم عضو آن بوده و هستید با من و نگاه‌ها و اندیشه‌های بعضاً متفاوت چه‌ها که نکرد. شرح این دلخوری‌ها باشد وقتی دیگر البته اگر فرصتی دست داد و اگر هم نداد مهم نیست که همچنان کار روزگار می‌گذرد و عمر گذرانده و می‌گذرانم.