دلایل افشاگری‌های سیاسی

حسین کنعانی مقدم‪-‬ قطعا سیاستمدارانی که براساس اصول اخلاق اسلامی و سیاسی و برای خدمت به مردم در صحنه حضور دارند سعی می‌کنند قواعد بازی و رقابت‌ها را حفظ کنند و در چارچوب اصول اخلاقی حرکت کنند.
اما متاسفانه سیاست بازان در کشور ما زیاد هستند و به دنبال بند بازی و در پی بروز رفتارهای ناهنجار و بداخلاقی‌های سیاسی هستند و حتی خارج از اصول اخلاق اسلامی درگیر رقابت می‌شوند. آن هم قدرت برای قدرت و نه قدرت برای خدمت. این امر باعث می‌شود تا هر از گاه شاهد ظهور و بروز بعضی از این شخصیت‌ها در سپهر سیاسی کشور شویم که عمدتا برای کسب یا حفظ قدرت دست به اقدامات کاملا غیر حرفه‌ای و غیر اخلاقی و خلاف اصول رفتارها و رقابت‌های سیاسی می‌شوند.
در شرایط‌ گوناگونی که ما در ۴۲ سال گذشته دیده ایم، بوده‌اند چهره‌هایی که با شعارهایی وارد عرصه سیاست شدند و عملا برخلاف آن شعارها عمل کردند و بعد هم با اقدامات مخرب تبدیل به اپوزیسیون شدند یا اینکه مشکلی را که حل نکردند هیچ، خود تبدیل به مشکلی برای نظام شدند. همین امر باعث می‌شود که مردم ما مقداری بیشتر هشیار باشند خصوصا در بحث انتخابات ۱۴۰۰ که گرفتار چنین سراب‌های سیاسی نشوند چون این سیاست بازان بیابان‌های لم یزرع هستند که از خود چشمه‌های آب نشان می‌دهند اما وقتی نزدیک می‌شویم چیزی جز فریب و دروغ و نیرنگ نمی‌یابیم.
مشکل ما در بین رجال سیاسی چه اصولگرا چه اصلاح‌طلب این است که به دنبال ایجاد یک حصار محکم، قوی و بلند در اطراف خود هستند تا کسی نتواند اقدامات آن‌ها را ببیند و این شفافیت را ایجاد نمی‌کنند تا مردم در درون اتاق‌های شیشه‌ای رفتار مسئولین را ببینند وقتی این رفتارها مخفیانه و


درون حصار انجام می‌شود پس از مدتی این دیوارها فرو می‌ریزد به دلیل اقداماتی که انجام می‌دهند و بی‌اعتمادی که مردم نسبت به آن‌ها پیدا می‌کنند.
در چنین مواقعی آن مهره‌های قدرت که این حصارها را اطراف مسئولین ایجاد کرده‌اند دست به افشاگری و اقداماتی از این قبیل می‌زنند. این خاصیت بد قدرت است که در همه جای دنیا دیده می‌شود. نزدیکان ترامپ هم دست به افشاگری‌هایی علیه او زدند. متاسفانه در جمهوری اسلامی هم برخی از رجال سیاسی با ایجاد چنین حصارهایی در اطراف خود وعدم شفافیت موجب می‌شوند تا اخبار پنهان‌شان بعد از فروپاشی ساختار قدرتشان یکی یکی افشا شود و رسوا شوند.