الزامات مقابله با دشمن مشترک

بسم‌الله الرحمن الرحیم
شاید دریافت یک هشدار از قبیل آنچه در روز چهارشنبه هفدهم خرداد در حرم امام و مجلس شورای اسلامی رخ داد برای مسئولین و فعالان سیاسی کشورمان لازم بود.
خوشبختانه تروریست‌ها در این جنایت به اهدافشان نرسیدند ولی اقدام آنها وجدان عمومی جامعه ما را قبل از هر چیز به این واقعیت متوجه کرد که مسئولان و فعالان سیاسی ما باید به جای مشغول بودن به همدیگر، به دامی که دشمنان خارجی برای ما پهن کرده‌اند فکر کنند. این حضرات، همگی جنایت تروریستی 17 خرداد را محکوم و برای مقابله با تروریست‌ها و انتقام گرفتن از آنها اعلام آمادگی کردند اما اشاره‌ای به این نکته نکردند که قبل از هر اقدام در جهت مقابله با دشمنان خارجی، باید به کینه‌ها، کدورت‌ها، تفرقه‌ها و منازعات داخلی پایان داد، زیرا مقابله با دشمن مشترک فقط با وحدت کلمه و انسجام داخلی میسر است.
متاسفانه بعد از همین جنایت تروریستی 17 خرداد، عده‌ای به شکل‌های مختلف خوشحالی خود را از این واقعه تحت پوشش اینکه مذاکره فایده‌ای ندارد ابراز نمودند و به جای آنکه از تروریست‌های تکفیری انتقام بگیرند درصدد گرفتن انتقام از دولتی که با رای مردم بار دیگر مامور خدمت به کشور شد بر آمدند. این برادران و خواهران باید توجه داشته باشند که کشور هم به مذاکره نیاز دارد و هم به مقابله و البته قبل از این هر دو نیازمند مفاهمه داخلی و کنار گذاشتن منازعات بعد از پایان رقابت هاست. در کنار این نیاز حتمی، این واقعیت را نیز نمی‌توان انکار کرد که تروریست‌ها و حامیان آنها بسیار کوچک‌تر از آن هستند که بتوانند ایران را ناامن کنند. جمهوری اسلامی ایران اکنون در اوج اقتدار است و مردم نیز فارغ از منازعاتی که میان فعالان سیاسی و بعضی مسئولین وجود دارد، همگی در صحنه حضور دارند و برای مقابله با هر شرارتی کاملاً آماده‌اند. این اقتدار ملی می‌تواند با همدلی مسئولین و فعالان سیاسی و کنار گذاشتن منازعات، چند برابر شود بطوری که حتی دشمنان را از تصور اینکه می‌توانند در ایران کوچک‌ترین موفقیتی به دست بیاورند مایوس کند.


امروزه ما با دشمنان نادانی همچون ترامپ در سطح جهانی مواجهیم که در واکنش به حادثه تروریستی تهران سخن می‌گوید که او را مضحکه جهانیان قرار می‌دهد. سران بسیاری از کشورها به محض با خبر شدن از حادثه تروریستی تهران، آن را محکوم کردند ولی رئیس‌جمهور عقب افتاده آمریکا وانمود کرد که ایران چون حامی تروریسم است اکنون خود گرفتار آن شده است!
علاوه بر اینکه همه می‌دانند دولت آمریکا طراح اصلی تروریسم در کشورهای اسلامی و بسیاری از نقاط جهان است و آشکارا از تروریست‌ها حمایت می‌کند، اصولاً وجود فردی با عقب افتادگی‌های ذهنی که دونالد ترامپ به آن مبتلاست و صاحبنظران حتی در خود آمریکا نیز او را دچار اختلالات روانی می‌دانند در راس دولت آمریکا، برای تمام مردم جهان یک خطر است و همه باید درصدد پیدا کردن راهی برای مقابله با این خطر باشند. سهم مسئولان ایرانی در این زمینه زیاد است، زیرا همانطور که دیدیم اولین هدف ترامپ، منطقه‌ای است که ما در آن زندگی می‌کنیم و بعد از سفر او به این منطقه شاهد پیدایش بحران شدید میان چند کشور اسلامی هستیم. با تحریم جدید سنای آمریکا علیه کشورمان، هماهنگی میان ترامپ و سنا نیز تجلی بیشتری یافته است.
در چنین شرایطی است که مسئولان جمهوری اسلامی باید نسبت به وحدت و انسجام داخلی احساس نیاز بیشتری نمایند و در سخنان و رفتارهای خود بر این نیاز ملی تمرکز کنند. دولت نیز باید با بهره گیری از انسجام داخلی بر فعال کردن وزارت امور خارجه در مسائل منطقه تمرکز نماید تا کشور بتواند با برخورداری از مجموعه‌ای از انسجام داخلی، قدرت بازدارندگی و دیپلماسی فعال، از منافع ملی به شایسته‌ترین وجه حراست نماید. جمهوری اسلامی ایران که همواره قربانی تروریسم بوده و بیشترین مقابله را نیز با تروریسم نموده و می‌نماید، می‌تواند با چنین عزم راسخی به عمر تروریسم در منطقه پایان دهد.
سایر اخبار این روزنامه
ورود هواپیماهای«ای‌تی‌آر» هما به شبکه پروازی اتصال پالایشگاه فاز 13 پارس جنوبی به خط ششم سراسری گاز با حضور مردم و مسئولین برگزار شد: تشییع باشکوه پیکرهای شهدای حملات تروریستی مجلس و حرم امام همزمان با هشدار شدید اللحن دوحه به ریاض ارتش قطر به حالت آماده باش در آمد دولت عراق مخالفت خود را با هرگونه اقدام کردها برای استقلال اعلام کرد نیروهای یمنی جنگنده اف 16 سعودی را سرنگون کردند الزامات مقابله با دشمن مشترک پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب در پی حادثه تروریستی در تهران؛ رهبر انقلاب: این جنایات در عزم ملت ایران خللی ایجاد نمی‌کند مراجع عظام تقلید اقدامات تروریستی در تهران را محکوم کردند پاپ فرانسیس حملات تروریستی در تهران را محکوم کرد وزارت اطلاعات: دستگیری 41 نفر ازعناصر گروهک وهابی داعش در کشور حجت الاسلام و المسلمین ناطق نوری: هدف تروریست‌ها، اسلام هراسی است معاون اول رئیس جمهور درپیامی: حادثه تروریستی امروز، عزم و اراده ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران را در مبارزه با تروریسم راسخ‌تر می‌کند سازمان حج و زیارت: حادثه تروریستی کربلا در مسیر زائران ایرانی نبوده است دستگیری دو عامل مرتبط با حوادث تروریستی تهران در کرمانشاه توسط وزیر دفاع: تحویل هواپیمای سوخوی 30 از روسیه به ایران تکذیب شد مولف کتب درسی: هرگونه تغییر در کتاب‌های درس دینی و قرآن بر اساس سند تحول انجام می‌شود پاسخ بانک مرکزی به یک مقاله