وزارت اطلاعات: دستگیری 41 نفر ازعناصر گروهک وهابی داعش در کشور

بخش خبری: وزارت اطلاعات دیروز با انتشار اطلاعیه‌ای از دستگیری 41 نفر از عناصر گروهک وهابی داعش در کشور خبر داد.
به گزارش ایرنا، وزارت اطلاعلات با اعلام این خبر در اطلاعیه خود تصریح کرده است: در پی سلسله عملیات پیچیده اطلاعاتی و با همکاری خانواده برخی تروریست‌ها در استان‌های کرمانشاه، کردستان، آذربایجان غربی و تهران، 41 نفر از عناصر گروهک وهابی داعش متشکل از تیم‌های عملیاتی و همچنین سرپل‌های ارتباطی و تدارکاتی به همراه مقادیری اسناد و مدارک و تجهیزات عملیات تروریستی قبل از هرگونه اقدام شناسایی و دستگیر شدند.
در این اطلاعیه آمده است: وزارت اطلاعات کمال سپاسگزاری را از هوشیاری هموطنان و اقدام به موقع خانواده‌ها در احساس مسئولیت نسبت به امنیت ملی و نجات فرزندانشان دارد.
وزارت اطلاعات همچنین در اطلاعیه دیگری از دستگیری دیگر عناصر تروریست مرتبط با اقدام تروریستی روز چهارشنبه تهران خبر داد. متن اطلاعیه به این شرح است:


به آگاهی ملت شریف ایران می‌رساند در ادامه پیگیری سرنخ‌های اطلاعاتی با هدف پاک کردن میهن اسلامی از لوث بقایای تروریست‌ها، سربازان گمنام امام زمان (عج) با همراهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروی انتظامی موفق شدند دیگر عناصر تروریست مرتبط با اقدام تروریستی روز چهارشنبه 12 رمضان را قبل از هرگونه اقدام، شناسایی و دستگیر کنند.
در این عملیات، مقدار قابل توجهی سلاح، مواد پیش سازه بمب، کمربند انفجاری، وسایل ارتباطی و مدارک جعلی کشف شد.
همچنین چند خانه امن تروریست‌های وهابی - تکفیری در شمال غرب کشور شناسایی و پاکسازی شد.
روند تعقیب مقر فرماندهی این جنایتکاران وابسته به استکبار و اذناب منطقه‌ای آنها در آن سوی مرزها ادامه دارد که نتایج مهم این عملیات متعاقبا به اطلاع ملت شریف و شهیدپرور ایران خواهد رسید.
در دو حمله تروریستی جداگانه که صبح چهارشنبه گذشته رخ داد، ساختمان اداری مجلس شورای اسلامی و حرم امام خمینی (ره) هدف تیراندازی پنج تن از مهاجمان انتحاری مسلح قرار گرفت که در نتیجه آن، 17 نفر شهید و 56 نفر مجروح شدند.
به گفته منابع امنیتی، با هوشیاری ماموران پلیس حرم مطهر امام خمینی(ره)، یکی از مهاجمان انتحاری قبل از اقدام مورد اصابت گلوله قرار گرفت و فرد انتحاری دیگر نیز خود را منفجر کرد. سه مهاجم به ساختمان مجلس نیز در جریان درگیریها به هلاکت رسیدند.
وزارت اطلاعات با افشای هویت و عکس ترویستها اعلام کرد: "تیم عملیاتی داعش که در عملیات تروریستی حرم مطهر و مجلس شورای اسلامی مشارکت داشتند 5 نفر از عناصر تروریست سابقه‌دار وابسته به گروه‌های وهابی و تکفیری بودند که پس از جذب توسط گروهک تروریستی داعش، از کشور خارج شده و در جنایات این گروهک تروریستی در موصل و رقه مشارکت داشتند".
گروهک تروریستی داعش مسئولیت حمله به ساختمان مجلس و حرم امام(ره) را برعهده گرفته بود.
* اطلاعیه وزارت کشور
مرکز اطلاع رسانی وزارت کشور در اطلاعیه‌ای از همه رسانه‌ها و همچنین مردم خواست اخبار خود را صرفا از مراجع معتبر اعلام شده یعنی؛ وزارت اطلاعات و وزارت کشور دریافت کنند.
متن کامل این اطلاعیه بدین شرح است: به اطلاع مردم شریف و هوشیار میهن اسلامی می‌رساند که به محض وقوع حادثه تروریستی روز چهارشنبه در تهران، اشرافیت اطلاعاتی مناسبی از سوی مراجع ذیصلاح صورت گرفت و اطلاع رسانی مناسب بنا به مقتضیات امنیتی انجام شد. لذا از کلیه هموطنان تقاضا می‌شود بدون توجه به تمامی اطلاعات، اخبار و گزارش‌های منتشر شده از سوی سایر مراجع، صرفا به اطلاع رسانی از سوی وزارت اطلاعات و وزارت کشور توجه داشته باشند.
- بر اساس آخرین گزارش‌های دریافتی از مراجع درمانی و قضائی تا کنون 17 تن از هموطنان روزه دارمان اعم از نیروهای حفاظتی و پرسنل اداری و مردم عادی به شهادت رسیده و تعداد 52 نفر نیز مجروح شده‌اند.
- افزایش تدریجی آمار اعلامی شهدا نیز به علت به شهادت رسیدن تعدادی از مجروحان عزیز در ساعات بعد از حادثه بود.
- تعداد 4 تن از هموطنان عزیز در ساعات اولیه بعد از حادثه مفقود بودند و اطلاعی از سرنوشت آنها نبود که مشخص شد به شهادت رسیده و در همان لحظات اولیه به مراکز درمانی منتقل شده بودند.
- در جریان حادثه تروریستی روز گذشته نیروهای امنیتی و انتظامی در محل وقوع حوادث در مرقد مطهر حضرت امام خمینی(ره) و مجلس شورای اسلامی به چند نفرمشکوک شده و مبادرت به دستگیری آنها کردند که برای تحقیقات بیشتر در اختیار وزارت اطلاعات قرار گرفته‌اند هنوز ارتباط آنها با حادثه تروریستی مشخص نشده است.
- تروریست‌ها 5 نفر بوده‌اند که همگی در درگیری توسط نیروهای امنیتی به سزای اعمال جنایتکارانه خود رسیدند.
- از همه رسانه‌ها و همچنین مردم عزیز تقاضا می‌شود اخبار خود را صرفا از مراجع معتبر اعلام شده یعنی؛ وزارت اطلاعات و وزارت کشور دریافت کنند و از انتشار اخبار غیر مسئولانه و بعضا نادرست و گمانه زنی‌های شبهه افکنانه که بسیاری از آنها از سوی طراحان این عملیات تروریستی به منظور ایجاد فضای ضد امنیتی تنظیم و مننتشر شده است جدا خودداری نمایند.
* معاون امنیتی وزارت کشور اعلام کرد: دستور کار برنامه‌های وسیع برای مقابله با تروریسم
معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور هم از انجام اقدامات گسترده نیروهای امنیتی در تعقیب تروریست‌ها خبر داد و گفت: تاکنون تعداد قابل توجهی از این افراد دستگیر و مقادیر زیادی سلاح و جلیقه انفجاری به دست آمده است.
حسین ذوالفقاری درباره حوادث تروریستی روز چهارشنبه تهران گفت: از همان لحظات اول نیروهای امنیتی، اطلاعاتی و انتظامی وارد صحنه شدند و پیگیری‌ها آغاز شد.
وی افزود: تاکنون اقدامات زیادی در داخل و خارج کشور انجام شده است؛ کسانی که تیم تروریستی را هدایت و پشتیبانی کردند و هر کدام به شکلی کمک‌هایی را به اقدامات تروریستی داشتند به سرعت توسط نیروهای اطلاعاتی کشور شناسایی شدند.
معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور ادامه داد: در 48 ساعت گذشته کار تعقیب این افراد بی‌وقفه شروع شد که تاکنون تعداد قابل توجهی از آنها دستگیر و مقادیر زیادی سلاح و جلیقه انفجاری به دست آمده است و وزارت اطلاعات گزارش کاملی در این زمینه ارائه خواهد داد.
وی با اعلام اینکه برنامه‌ها و طرح‌های زیادی برای مصون سازی در دستور کار قرار دارد گفت: شورای امنیت کشور، طرح‌ها و برنامه‌هایی را برای برخی از مناطق ضروری کشور در دستور کار قرار داده است.
ذوالفقاری ادامه داد: گرچه همه می‌دانند ایران از نظر زمان و اقدام در مقابله با ترویسم در منطقه پیشگام است اما در راستای تحقق مبارزه همه جانبه با تروریسم اقدامات جدی‌تر و همه جانبه‌تری را در دستور کار داریم.
وی، «تدوین و تصویب قانون ویژه مبارزه با تروریسم در کشور» را از جمله موضوع‌های ضروری برشمرد که با توجه به نوع اقدامات تروریستی در منطقه باید هرچه زودتر محقق شود.
معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور گفت: تصویب این قانون، بخشی از اقداماتی است که باید در تکمیل طرح‌های مبارزه با تروریسم صورت گیرد.
* عیادت جمعی از اعضای هیات رئیسه مجلس از مجروحان حادثه تروریستی تهران
جمعی از اعضای هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با حضور در بیمارستان‌های سینا و طرفه از مجروحان حادثه تروریستی تهران عیادت کردند.
دکتر مسعود پزشکیان، اکبر رنجبر زاده، اسدالله عباسی و قاضی زاده هاشمی از اعضای هیات رئیسه مجلس در فرایند این بازدید در جریان آخرین وضعیت پزشکی این مجروحان قرار گرفتند.
وزیر اطلاعات و فرمانده نیروی انتظامی هم با حضور در بیمارستانهای تهران از مجروحان حادثه تروریستی تهران عیادت کردند.
*ابراز انزجار مقامات خارجی از حملات تروریستی تهران
به دنبال حملات عوامل تروریستی در مجلس شورای اسلامی و حرم امام راحل، مقامات و دولتهای خارجی با انتشار پیامهایی این حملات را محکوم کردند. در همین ارتباط نخست‌وزیر ایتالیا، رئیس مجلس ارمنستان،رئیس دومای روسیه،رئیس مجلس سنای روسیه،رئیس مجلس صربستان، دبیرکل سازمان ملل،وزارت خارجه افریقای جنوبی، وزیر خارجه آلمان، وزارت خارجه شیلی، دولت سنگال و دولت موریتانی ضمن ابراز همدردی، اقدام‌های تروریستی روز چهارشنبه در تهران را محکوم کردند.
سایر اخبار این روزنامه
ورود هواپیماهای«ای‌تی‌آر» هما به شبکه پروازی اتصال پالایشگاه فاز 13 پارس جنوبی به خط ششم سراسری گاز با حضور مردم و مسئولین برگزار شد: تشییع باشکوه پیکرهای شهدای حملات تروریستی مجلس و حرم امام همزمان با هشدار شدید اللحن دوحه به ریاض ارتش قطر به حالت آماده باش در آمد دولت عراق مخالفت خود را با هرگونه اقدام کردها برای استقلال اعلام کرد نیروهای یمنی جنگنده اف 16 سعودی را سرنگون کردند الزامات مقابله با دشمن مشترک پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب در پی حادثه تروریستی در تهران؛ رهبر انقلاب: این جنایات در عزم ملت ایران خللی ایجاد نمی‌کند مراجع عظام تقلید اقدامات تروریستی در تهران را محکوم کردند پاپ فرانسیس حملات تروریستی در تهران را محکوم کرد وزارت اطلاعات: دستگیری 41 نفر ازعناصر گروهک وهابی داعش در کشور حجت الاسلام و المسلمین ناطق نوری: هدف تروریست‌ها، اسلام هراسی است معاون اول رئیس جمهور درپیامی: حادثه تروریستی امروز، عزم و اراده ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران را در مبارزه با تروریسم راسخ‌تر می‌کند سازمان حج و زیارت: حادثه تروریستی کربلا در مسیر زائران ایرانی نبوده است دستگیری دو عامل مرتبط با حوادث تروریستی تهران در کرمانشاه توسط وزیر دفاع: تحویل هواپیمای سوخوی 30 از روسیه به ایران تکذیب شد مولف کتب درسی: هرگونه تغییر در کتاب‌های درس دینی و قرآن بر اساس سند تحول انجام می‌شود پاسخ بانک مرکزی به یک مقاله