مراجع عظام تقلید اقدامات تروریستی در تهران را محکوم کردند

بخش خبری: مراجع عظام تقلید و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با صدور بیانیه‌های مستقلی اقدامات کور تروریستی در حرم مطهر امام خمینی(ره) و ساختمان اداری مجلس شورای اسلامی که منجر به شهادت و مجروح شدن جمعی از شهروندان عزیز شد را محکوم کردند.
حضرت آیت‌الله صانعی: امروز هرگفتار و نوشتاری که موجب خلل در وحدت ملت شود موجب خذلان در دنیا و آخرت خواهد بود
حضرت آیت‌الله یوسف صانعی با صدور پیامی ضمن تسلیت شهادت جمعی از هموطنان در حوادث تروریستی روز چهارشنبه تهران گفت: امروز هر سخن و گفتار و نوشتار از هر کس که موجب خلل در وحدت ملّت و ایجاد تزلزل در مسئولین امنیتی کشور و زمینه‌ساز احساس قدرت و موفقیت دشمنان این ملت گردد، موجب خذلان در دنیا و عذاب آخرت خواهد بود.
متن پیام این مرجع تقلید به شرح زیر است:


بسمه تعالی
باَی ذَنب قُتِلَت
شهادت مظلومانه تعدادی از هموطنان که در ماه مهمانی خدا به دست تروریست‌های مزدور و فریب خورده در حرم مطهر امام خمینی (ره) و ساختمان مجلس شورای اسلامی در هفدهم خرداد 96 به لقاء‌الله پیوستند موجب تاسف و تاثر گردید، اینجانب شهادت این عزیزان را به خانواده‌های داغدار و تمامی انسانهای آزاده بالخصوص ملت فهیم و آگاه ایران تسلیت عرض می‌نمایم، امید آنکه تمامی متفکران و اندیشمندان دنیا به‌ویژه جهان اسلام با همه توان تلاش نمایند تا ریشه‌های این‌گونه اندیشه‌ها و تفکرات انحرافی که در همه ادیان و مکاتب بشری محکوم است خشکانده شود و صلح پایدار و زندگی مسالمت‌آمیز در جهان برقرار گردد.
لازم به ذکر می‌دانم امروز هر سخن و گفتار و نوشتار از هر کس که موجب خلل در وحدت ملّت و ایجاد تزلزل در مسئولین امنیتی کشور و زمینه‌ساز احساس قدرت و موفقیت دشمنان این ملت گردد، موجب خذلان در دنیا و عذاب آخرت خواهد بود و در هر قطره خونی که از مظلومی به سبب این اعمال بر زمین ریخته شود، مسئول خواهند بود.
در خاتمه اینجانب از خداوند منان و رحیم برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل و برای آن مهمانان ضیافه اللهی، علوّ درجات و حشر با ائمه معصومین (صلوات‌الله علیهم اجمعین) را خواستارم.
13 رمضان المبارک 1438
حضرت آیت‌الله نوری همدانی: وظیفه امروز مسلمانان وحدت و همدلی در مقابل فرقه‌های دروغین سلفی و تکفیری است
حضرت آیت‌الله نوری همدانی هم با صدور پیامی حوادث تروریستی دوازدهم ماه رمضان در حرم امام خمینی و مجلس شورای اسلای که به کشته شدن 17 نفر از هموطنان انجامید را محکوم کرد.
متن پیام این مرجع تقلید به شرح زیر است:
بسم‌الله الرحمن الرحیم
باردیگر گروهک تروریستی داعش دست به عملی جنایت بار زد و عده‌ای از هموطنان ما را به شهادت رساند و چهره خبیث خود و اربابانش را به جهانیان نمایان کرد. امروز وظیفه همه مسلمانان وحدت و همدلی در مقابل فرقه‌های دروغین سلفی و تکفیری است که توسط آمریکا و صهیونیست و ایادی منطقه‌ای آنها برای ایجاد اختلاف در بین امت اسلام ساخته شده است اما بدانند که ملت ایران تربیت یافته فرهنگ عاشورا هستند و با جهاد و شهادت پرورش یافته‌اند و با وحدت کلمه خود همه توطئه‌های کشورهای تروریست پرور در راس آنان آمریکایی جنایتکار و مزدورانش را خنثی خواهند کرد.
ما این جنایت را در حرم مطهر امام راحل و مجلس شورای اسلامی محکوم کرده و علو مقام برای شهدای این حادثه مسئلت می‌نمایم همچنین به خانواده‌های داغدار شان تبریک و تسلیت میگویم.
در پایان لازم میدانم از همه نیروهای‌های امنیتی و نظامی که برای آرامش ملت شریف تلاش می‌کنند تشکر بنمایم
ان تنصر‌الله ینصرکم
حسین نوری همدانی
حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی: جنایتکارانی کثیف‌تر و بی‌رحم‌تر از داعش در تاریخ سراغ نداریم
حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی در پی جنایت اخیر گروه‌های تکفیری در به شهادت رساندن جمعی از مردم بیگناه در تهران پیامی صادر کرد.
متن پیام به شرح زیر است:
بسم‌الله الرحمن الرحیم
جنایتى که دَدمنشانِ خون‌آشامِ تکفیرى در روز چهارشنبه در دو نقطه از کشور ما انجام دادند را شدیدآ محکوم مى‌کنیم؛ نه تنها ما بلکه همه دنیا آن را محکوم کردند و به بازماندگان این شهدا تسلیت عرض می‌کنیم و بهبودی حال مجروحین را از خدا مسالت داریم.
حقیقت این است که در طول تاریخ جنایت‌کاران کثیف‌تر و بى‌رحم‌تر و بى‌هدف‌تر از گروه تکفیرى‌ها و از جمله داعش سراغ نداریم.
اسلحه به دست مى‌گیرند یا جلیقه انفجارى به خود مى‌بندند افراد بى‌گناهى را مى‌کشند و خودشان هم به دَرَک واصل مى‌شوند.
آنها چه هدفى را دنبال مى‌کنند؟ آیا با کشتن چند نفر یا تخریب چند ساختمان موفق مى‌شوند زمام حکومت کشورى را به دست گیرند؟ یا گروه عظیمى را بترسانند؟ یا انتقام خون کشته‌هاى کثیفى که در میدان جنگ داده‌اند را از بیگناهان و کودکان بگیرند؟ واقعآ چه هدفى را دنبال مى‌کنند؟
بهترین چیزى که درباره آنها مى‌توان گفت، این است که آنها دیوانگانى هستند که تشنه خون بى‌گناهان‌اند و هدفى جز این ندارند.
آیا آنها مى‌توانند با این حرکت مذبوحانه از یک ملت انقلابى که هشت سال در میدان یکى از سخت‌ترین جنگ‌ها درخشیده و پایمردى کرده زهر چشم بگیرند.
نهایت ساده لوحى است که گمان کنیم که آنها بدون محرکانى دست به این کارها مى‌زنند، پشت سر آنها جنایت‌کاران دیگرى هستند که پایگاه اصلى تکفیر را کعبه آمال خود قرار داده و با دادن پول و سلاح به آنها براى این‌گونه جنایات آنها را آماده مى‌کنند.
به یقین ملت ما مصمم‌تر از پیش براى مبارزه با آنها وارد کار خواهد شد تا ریشه این گروه جنایتکار کثیف کنده نشود از پاى نخواهد نشست.
ما همواره در خط اول مبارزه با این تروریست‌ها بوده‌ایم و همچنان باقى خواهیم ماند، هر چند رئیس‌جمهور آمریکا براى دوشیدن گروهى از دولتمردان عرب ما را در خط اول حمایت از تروریست بداند. یقین داریم خودشان مى‌دانند که دروغ مى‌گویند ولى براى کسب آن درآمدهاى کثیف این راه را بهترین راه برگزیده‌اند که عامل اصلى را تبرئه کنند و مخالفان واقعى را متهم سازند.
همه باید بیدار باشیم، دست به دست هم دهیم و دربرابر این توطئه‌ها بایستیم.ان نصرالله قریب
جامعه مدرسین حوزه علمیه قم هم با صدور بیانیه‌ای حمله تروریستی در تهران را محکوم کرد.
در بخشی از این بیانیه آمده است: تروریست‌هایی که با حقد و کینه کوردلانه، آتش گلوله بر مردم گشودند، دست در دست شیطان بزرگ و ایادی مرتجع آنها و با مدیریت آشکار بدخواهان نظام اسلامی وارد این بازی کثیف شدند تا به خیال باطل خود در اقتدار و امنیت بی‌بدیل ایران اسلامی خدشه‌ای وارد کنند، اما این آرزو را برای همیشه به گور خواهند برد.
دشمنان انقلاب اسلامی خواهند دید؛ این اقدامات، ذره‌ای در عزم و اراده پولادین ملت ایران اثر نخواهد گذاشت و پرچم جهاد و مبارزه همچنان برافراشته باقی خواهد ماند.
ملت شهید پرور و مبارز ایران، سالها مرد میدان مبارزه بوده‌اند و خون شهیدان این ملت گواه اقتدار و عظمت حماسه سازان ایران اسلامی است.مردمی که با صبر و مجاهدت خود، تروریسم منافقان ضد خلق را در دهه 60 مهار کرد و منافقین را به خاک مذلت نشاند.
امروز اهمیت حضور مقتدرانه ایران در خط مقاومت و مبارزه در حریم حرم دوباره اثبات شد و برای همه این حقیقت آشکار گردید که مدافعان حرم در پنجه افکنی با تروریست‌ها، صراط مستقیم جهاد را قاطعانه و با صلابت پیموده‌اند و نفس‌های تکفیری‌ها را به شماره انداخته‌اند.
جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ضمن محکوم کردن این اقدام بزدلانه تروریستی با عرض تسلیت به خانواده شهدای این حادثه و دعا برای سلامتی و بهبودی مجروحان و مصدومان آن، از تمام تلاش‌های نیروهای‌ نظامی، انتظامی و امنیتی تشکر می‌نماید و از خداوند متعال برای این پاسداران امنیت و اقتدار نظام اسلامی، توفیق و نصرت الهی مسئلت می‌نماید.
سایر اخبار این روزنامه
ورود هواپیماهای«ای‌تی‌آر» هما به شبکه پروازی اتصال پالایشگاه فاز 13 پارس جنوبی به خط ششم سراسری گاز با حضور مردم و مسئولین برگزار شد: تشییع باشکوه پیکرهای شهدای حملات تروریستی مجلس و حرم امام همزمان با هشدار شدید اللحن دوحه به ریاض ارتش قطر به حالت آماده باش در آمد دولت عراق مخالفت خود را با هرگونه اقدام کردها برای استقلال اعلام کرد نیروهای یمنی جنگنده اف 16 سعودی را سرنگون کردند الزامات مقابله با دشمن مشترک پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب در پی حادثه تروریستی در تهران؛ رهبر انقلاب: این جنایات در عزم ملت ایران خللی ایجاد نمی‌کند مراجع عظام تقلید اقدامات تروریستی در تهران را محکوم کردند پاپ فرانسیس حملات تروریستی در تهران را محکوم کرد وزارت اطلاعات: دستگیری 41 نفر ازعناصر گروهک وهابی داعش در کشور حجت الاسلام و المسلمین ناطق نوری: هدف تروریست‌ها، اسلام هراسی است معاون اول رئیس جمهور درپیامی: حادثه تروریستی امروز، عزم و اراده ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران را در مبارزه با تروریسم راسخ‌تر می‌کند سازمان حج و زیارت: حادثه تروریستی کربلا در مسیر زائران ایرانی نبوده است دستگیری دو عامل مرتبط با حوادث تروریستی تهران در کرمانشاه توسط وزیر دفاع: تحویل هواپیمای سوخوی 30 از روسیه به ایران تکذیب شد مولف کتب درسی: هرگونه تغییر در کتاب‌های درس دینی و قرآن بر اساس سند تحول انجام می‌شود پاسخ بانک مرکزی به یک مقاله