همزمان با هشدار شدید اللحن دوحه به ریاض ارتش قطر به حالت آماده باش در آمد

یک منبع نظامی آمریکایی ادعا کرد که قطر نیروهایش را در بالاترین درجه آماده‌باش قرار داده و به عربستان شدیدا هشدار داده است.
به گزارش خبرگزاری فارس، یک منبع آمریکایی به شبکه سی ان ان گفت که آمریکا تحرکات نظامی قطر را به دقت رصد می‌کند و این کشور به عربستان، امارات و بحرین هشدار داده است که به سوی هر کشتی که بخواهد وارد آب‌های قطر شود؛ آتش خواهد گشود.
این منبع آمریکایی که خواستار عدم افشای نامش شده، همچنین مدعی شد که قطر نیروهایش را در بالاترین درجه آماده‌باش قرار داده و ارتش قطر 16 تانک «لئوپارد» را از پادگان‌ها خارج و در دوحه مستقر کرده است.
مسئول قطری: امیر قطر دعوت ترامپ برای سفر به آمریکا را نپذیرفت


از سوی دیگر یک مسئول قطری فاش کرد که امیر این کشور دعوت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا برای سفر به واشنگتن و میانجی‌گری آمریکا در حل اختلافات به وجود آمده میان کشورهای عرب حوزه خلیج فارس را نخواهد پذیرفت.
این مسئول قطری که به دلیل حساسیت موضوع نخواست نامش فاش شود اظهار داشت، تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر هیچ برنامه‌ای برای ترک کشور و سفر به واشنگتن در شرایطی که قطر تحت محاصره همسایگان است، ندارد.
همچنین در راستای ادامه فشارها بر قطر از سوی عربستان و همپیمانانش، وزیر خارجه عربستان راهی عمان شده و پادشاه بحرین نیز به دیدار سیسی رفته است.
عادل الجبیر، وزیر امور خارجه عربستان به منظور انجام مذاکرات با مسئولان عمان به مسقط پایتخت این کشور سفر کرد.
همچنین حمدبن عیسی آل خلیفه، پادشاه بحرین نیز از عربستان به قاهره رفت و با عبدالفتاح سیسی رئیس‌جمهور این کشور دیدار کرد.
پیشتر امارات، عربستان، مصر و بحرین روابط دیپلماتیک خود با قطر را قطع کردند و این کشور را متهم به حمایت از اسلام افراطی و تروریسم کردند اما دوحه این اتهامات را بی‌اساس خوانده است.
اردوغان فرمان اعزام مستشار نظامی به قطر را امضا کرد
همچنین رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه مصوبه مجلس این کشور در مورد اعزام مستشار نظامی به قطر را امضا و ابلاغ کرد.
ترکیه اخیرا و همزمان با بالا گرفتن تنش‌ها در منطقه، مجوز استقرار نیروی نظامی در قطر را صادر کرده بود.
بر اساس قانونی که اردوغان برای اجرا ابلاغ کرد، ارتش ترکیه می‌تواند تا 5 هزار نیرو را در قطر مستقر کند.
از سوی دیگر رسانه‌های کویتی با اشاره به ادامه اختلافات گسترده میان عربستان و قطر و فشارهایی که ریاض و همپیمانانش بر دوحه وارد کرده‌اند نوشتند قطرعملا تسلیم فشارهای دولت سعودی نخواهد شد.
نشریه پرتیراژ القبس کویت با انتشارگزارشی با اشاره به فشارهای عربستان و تعدادی دیگرازکشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس بر قطر در بخش‌های رسانه‌ای و غیررسانه‌ای برای تغییر سیاست‌های دوحه نوشت: مقامات وزارت امور خارجه و بخش رسانه‌ای تاکید کرده‌اند که هدف از این اعمال فشارها به زانو در آوردن دوحه است درحالی که قطری‌ها سیاست کشور خود را مستقل می‌دانند.
القبس افزود: مقامات قطری اعمال تحریم علیه دوحه را نقض قوانین بین‌المللی می‌دانند و ضمن انتقاد از سعودی تاکید کرده‌اند که ریاض در حال بسیج جامعه جهانی علیه دوحه است.
سایت خبری کویت نیوز نیز با انتشار گزارشی در این زمینه نوشت: مسئولان قطری اتهامات منتسب به مسئولان و افراد منتسب به دولت این کشور را رد کرده‌اند و اتهامات ریاض را بی‌پایه و اساس می‌دانند.
این سایت افزود: قطری‌ها همچنین به صورت قاطع اعلام کرده‌اند که سیاست خود در بخش رسانه‌ای را تغییر نمی‌دهند و در قبال تحولات اخیر در منطقه رویکرد مستقل خود را حفظ می‌کنند.
کویت نیوزنوشت: رسانه‌های خبری قطری تاکید دارند که آنچه درسطح منطقه رخ می‌دهد اهمیت گسترده‌ای برای آنها ندارد و قطری‌ها دخالت در امور داخلی کشورهای همسایه را رد می‌کنند.
سایر اخبار این روزنامه
ورود هواپیماهای«ای‌تی‌آر» هما به شبکه پروازی اتصال پالایشگاه فاز 13 پارس جنوبی به خط ششم سراسری گاز با حضور مردم و مسئولین برگزار شد: تشییع باشکوه پیکرهای شهدای حملات تروریستی مجلس و حرم امام همزمان با هشدار شدید اللحن دوحه به ریاض ارتش قطر به حالت آماده باش در آمد دولت عراق مخالفت خود را با هرگونه اقدام کردها برای استقلال اعلام کرد نیروهای یمنی جنگنده اف 16 سعودی را سرنگون کردند الزامات مقابله با دشمن مشترک پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب در پی حادثه تروریستی در تهران؛ رهبر انقلاب: این جنایات در عزم ملت ایران خللی ایجاد نمی‌کند مراجع عظام تقلید اقدامات تروریستی در تهران را محکوم کردند پاپ فرانسیس حملات تروریستی در تهران را محکوم کرد وزارت اطلاعات: دستگیری 41 نفر ازعناصر گروهک وهابی داعش در کشور حجت الاسلام و المسلمین ناطق نوری: هدف تروریست‌ها، اسلام هراسی است معاون اول رئیس جمهور درپیامی: حادثه تروریستی امروز، عزم و اراده ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران را در مبارزه با تروریسم راسخ‌تر می‌کند سازمان حج و زیارت: حادثه تروریستی کربلا در مسیر زائران ایرانی نبوده است دستگیری دو عامل مرتبط با حوادث تروریستی تهران در کرمانشاه توسط وزیر دفاع: تحویل هواپیمای سوخوی 30 از روسیه به ایران تکذیب شد مولف کتب درسی: هرگونه تغییر در کتاب‌های درس دینی و قرآن بر اساس سند تحول انجام می‌شود پاسخ بانک مرکزی به یک مقاله