مولف کتب درسی: هرگونه تغییر در کتاب‌های درس دینی و قرآن بر اساس سند تحول انجام می‌شود

مولف کتاب‌های درسی دینی و قرآن با بیان اینکه تمامی کتاب‌های درسی متناسب با سبک دینی و اسلامی تدوین می‌شود، گفت: هر گونه تغییر در کتاب‌های دینی و قرآن بر اساس سند تحول نظام آموزشی صورت می‌گیرد.
سید علاالدین اعلایی دیروز در غرفه آموزش و پرورش نمایشگاه قرآن به خبرنگار ایرنا افزود: در سال تحصیلی 97 - 96، 25 تا 30 درصد کتاب‌های دینی و قرآن پایه دهم با تغییر همراه خواهد بود و تغییرات در این دروس مطابق با سند تحول و اهداف نظام آموزشی و از طریق همفکری با دبیران و معلمان استانی و شهرستانی انجام می‌شود.
این مولف کتاب‌های درسی دینی و قرآن بیان داشت: کتاب‌های دینی و قرآن بر اساس اهداف کلی برنامه ریزی برای پایه‌های دوم و سوم متوسطه دوم از سه ساعت به دو ساعت در هفته کاهش پیدا کرده اما این کتاب‌ها به لحاظ محتوایی و اهداف آموزشی تعیین شده هیچ گونه تغییر و کاهشی نداشته است.
اعلایی اضافه کرد: پیش از این بخش «مطالعه آزاد» در کتاب دینی پایه دهم و یازدهم وجود داشت که این قسمت حذف شده و به همین دلیل همان دو ساعت آموزشی پاسخگوی نیاز خواهد بود.


وی یادآورشد: همچنین سبک ساختاری کتاب قرآن نیز با تغییراتی همراه شده به این نحو که پیش از این دانش آموزان باید قرآن را به همراه ترجمه می‌خواندند که اکنون دو صفحه از هر درس صرفا به روخوانی اختصاص دارد و نمره این قسمت مستقل در نظر گرفته می‌شود که چهار نمره است و 16 نمره مابقی نیز به صورت کتبی و از محتوای آیاتی است که در هر درس اشاره شده است.
این کارشناس قرآنی خاطرنشان کرد: معلمانی که به نمایشگاه قرآن می‌آیند با حضور در این غرفه می‌توانند اشکالات و نظرات خود درباره کتاب‌های دینی و قرآن را مطرح کنند که مطالب آنها یادداشت شده و به هنگام تغییر در این کتاب‌ها لحاظ می‌شود.
وی بیان داشت: از آنجا که معلمان در طول سال تحصیلی به دلیل مشغله کاری امکان برقراری ارتباط با کارشناسان و مولفان کتاب‌های دینی و قرآن را ندارند، از این رو این فرصت در نمایشگاه قرآن فراهم شده تا به صورت رو در رو مسایل و مباحث خود را در میان بگذارند.
به گزارش خبرنگار ایرنا، چندی است که مساله کاهش ساعت و حجم کتاب‌های درس دینی و قرآن در فضای مجازی دست به دست می‌شود و عده‌ای این اقدام را در راستای اجرای سند 2030 می‌دانند.
بیست وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با شعار «قرآن، اخلاق و زندگی» از هشتم تا بیست و ششم خردادماه و از ساعت 17 تا 24 در مصلای امام خمینی (ره) برپاست.
سایر اخبار این روزنامه
ورود هواپیماهای«ای‌تی‌آر» هما به شبکه پروازی اتصال پالایشگاه فاز 13 پارس جنوبی به خط ششم سراسری گاز با حضور مردم و مسئولین برگزار شد: تشییع باشکوه پیکرهای شهدای حملات تروریستی مجلس و حرم امام همزمان با هشدار شدید اللحن دوحه به ریاض ارتش قطر به حالت آماده باش در آمد دولت عراق مخالفت خود را با هرگونه اقدام کردها برای استقلال اعلام کرد نیروهای یمنی جنگنده اف 16 سعودی را سرنگون کردند الزامات مقابله با دشمن مشترک پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب در پی حادثه تروریستی در تهران؛ رهبر انقلاب: این جنایات در عزم ملت ایران خللی ایجاد نمی‌کند مراجع عظام تقلید اقدامات تروریستی در تهران را محکوم کردند پاپ فرانسیس حملات تروریستی در تهران را محکوم کرد وزارت اطلاعات: دستگیری 41 نفر ازعناصر گروهک وهابی داعش در کشور حجت الاسلام و المسلمین ناطق نوری: هدف تروریست‌ها، اسلام هراسی است معاون اول رئیس جمهور درپیامی: حادثه تروریستی امروز، عزم و اراده ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران را در مبارزه با تروریسم راسخ‌تر می‌کند سازمان حج و زیارت: حادثه تروریستی کربلا در مسیر زائران ایرانی نبوده است دستگیری دو عامل مرتبط با حوادث تروریستی تهران در کرمانشاه توسط وزیر دفاع: تحویل هواپیمای سوخوی 30 از روسیه به ایران تکذیب شد مولف کتب درسی: هرگونه تغییر در کتاب‌های درس دینی و قرآن بر اساس سند تحول انجام می‌شود پاسخ بانک مرکزی به یک مقاله