کابینه هماهنگ با مجلس

آفتاب یزد: روز گذشته بالاخره پس از کش و قوس‌های فراوان وزرای پیشنهادی حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم رئیسی به صحن علنی مجلس رفت؛در کنار اینها، تاکنون معاون اول رئیس‌جمهور، رئیس دفتر رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه نیز انتصاب یافته‌اند و میتوان گفت کابینه دولت سیزدهم شکل گرفته است. در ادامه نگاهی به کارنامه عملکردی وزرای پیشنهادی خواهیم داشت تا در گفتگو با کارشناس بررسی کنیم که آیا وزرای پیشنهادی از پس مشکلات امروز جامعه برخواهند آمد؟
‏nرستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی
رستم قاسمی متولد ۱۳۴۳ در شهر سرگاه است. این سیاست‌مدار اصولگرا و نظامی در دولت دهم از سال ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۲ به‌عنوان وزیر نفت فعالیت می‌کرد. وی دانش‌آموخته کارشناسی ارشد مهندسی عمران آموزش راه دور از دانشگاه صنعتی امیرکبیر در سال ۱۳۹۴ است. وی فعالیت خود را از سال ۱۳۶۰ در سپاه پاسداران آغاز کرد و در طول جنگ ایران و عراق از اعضای این نهاد بود. او در فاصله سال‌های ۱۳۸۶ تا ۱۳۹۰ فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا بود.
‏nمحمدرضا قرایی آشتیانی، وزیر دفاع


محمدرضا قرایی آشتیانی متولد سال ۱۳۳۹ در تهران است و هم‌اکنون بعنوان جانشین رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح فعالیت می‌کند. وی در سال ۱۳۵۸ به عضویت ارتش جمهوری اسلامی ایران درآمد و در طول جنگ ایران و عراق از اعضای نیروی زمینی ارتش بود. قرایی آشتیانی در فاصله سال‌های ۱۳۷۸ تا ۱۳۸۴ جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش بود و از ۱۳۸۴ تا ۱۳۸۷ بعنوان جانشین فرمانده کل ارتش فعالیت می‌کرد. وی در سال ۱۳۸۷ به ستاد کل نیرو‌های مسلح منتقل شد و از ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۸ معاونت بازرسی ستاد کل نیرو‌های مسلح را برعهده داشت.
‏nسید جواد ساداتی نژاد، وزیر کشاورزی
سید جواد ساداتی نژاد متولد ۱۳۵۱ از شهر کاشان است. وی عضو هیئت علمی دانشگاه تهران، سیاستمدار اصولگرا و نماینده دوره دهم و هم اکنون دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه کاشان و آران و بیدگل و رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی است. ساداتی نژاد با کسب ۸۸ هزار و ۹۴۶ رای از مجموع ۱۱۹هزار رای معادل ۶۵.۶ درصد آرا به دور یازدهم مجلس شورای اسلامی راه پیدا کرده است.
‏nبهرام عین اللهی، وزیر بهداشت
بهرام عین اللهی متولد ۱۳۳۷ در شهر تهران است. وی دارای فوق تخصص قرنیه و سگمان قدامی چشم وتخصص چشم از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بوده است. اگر بخواهیم به سوابق وی نگاهی بیندازیم میتوان به رئیس قطب چشم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، مسئول کمیته جذب دانشجویی جهاد سازندگی در شورای انقلاب فرهنگی، معاون درمان بهداری کل سپاه، معاون آموزشی، دبیر شورای گسترش دانشگاه‌های علوم پزشکی اشاره کرد.همچنین او پیش از این عضو هیئت ممتحنه بورد تخصصی چشم پزشکی، شورای عالی مرکز تحقیقات چشم پزشکی، شورای عالی استعداد‌های درخشان وزارت بهداشت، هیئت مدیره بانک چشم جمهوری اسلامی ایران، مرکز تحقیقات کاربرد لیزر در علوم پزشکی (LMSRC)، عضو هیئت دانشگاه علوم پزشکی شهید
بهشتی بوده است.
‏nمحمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد
محمدمهدی اسماعیلی متولد ۱۳۵۴ در کبودرآهنگ همدان، از طلاب دانش‌آموخته مدرسه عالی شهید مطهری، دکترای علوم سیاسی از پژوهشگاه علوم‌انسانی و مطالعات فرهنگی، عضو هیئت علمی دانشگاه تهران و همچنین مدیر گروه «جامعه‌شناسی سیاسی موسسه مطالعات و تحقیقات اجتماعی» دانشگاه تهران است. اسماعیلی در دولت نهم به‌عنوان رئیس کمیسیون فرهنگی و رسانه و همچنین معاون فرهنگی‌اجتماعی مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری و سپس در دولت دهم به‌عنوان معاون سیاسی، امنیتی، فرهنگی و اجتماعی استاندار اصفهان به‌کار گرفته شد؛ راه‌اندازی قرارگاه فرهنگی در استان اصفهان، سازماندهی و پیشتیبانی از اهالی فرهنگ، تشکل‌ها، موسسات و مراکز فرهنگی و هنری از جمله مهم‌ترین اقدامات او در دوره مسئولیت در استانداری اصفهان بود؛ در زمان تولیت حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی در آستان قدس رضوی، دکتر اسماعیلی به‌عنوان مشاور فرهنگی و همچنین رئیس دفتر تحقیقات اجتماعی آستان قدس فعالیت‌های فرهنگی خود را ادامه داد؛ همچنین با انتخاب حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید ابراهیم رئیسی به‌عنوان رئیس قوه قضائیه از سوی رهبر معظم انقلاب، اسماعیلی به‌عنوان مشاور فرهنگی و اجتماعی رئیس قوه و همچنین نماینده ایشان در سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی فعالیت می‌کرد.
‏nسید رضا فاطمی امین، وزیر صمت
سید رضا فاطمی امین در سال ۱۳۵۳ در شاهرود به دنیا آمده و در حال حاضر به همراه خانواده‌اش در مشهد زندگی می‌کند، وی تحصیلات دانشگاهی خود را در سال ۱۳۷۱ در رشته الکترونیک دانشگاه فردوسی مشهد شروع کرد و دکتری مدیریت راهبردی دانش دارد. از سوابق اجرایی او می‌توان به عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع و معادن کشور، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، رئیس ستاد تحول صنایع و معادن و مشاور و مدیر سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های آستان قدس رضوی اشاره کرد و جدیدترین سمتی که بر عهده وی قرار گرفته قائم مقام آستان قدس رضوی است که توسط رئیسی به این سمت منصوب شده است.
‏nجواد اوجی، وزیر نفت
جواد اوجی متولد سال ۱۳۴۵ در شیراز است. وی دارای مدرک تحصیلی لیسانس مهندسی نفت از دانشگاه صنعت نفت اهواز است.سوابق اجرایی او شامل مدیر عامل و عضو هیئت مدیره شرکت انرژی گستر سینا، مدیر عامل گروه اقتصاد مفید زیرمجموعه ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) تاکنون، مدیر عامل و نایب رئیس هیئت مدیره هلدینگ توسعه پترو مفید زیرمجموعه ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، رئیس هیئت مدیره هلدینگ سرمایه‌گذاری صنایع پتروشیمی زیرمجموعه هلدینگ تاپیکو (شستا)، رئیس هیئت مدیره شرکت مهندسی توسعه گاز ایران، عضو هیئت رئیسه صندوق بازنشستگی صنعت نفت، معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران، رئیس هیئت مدیره نظارت بر تولید و پالایشگاه‌های گازی، عضو هیئت امنای دانشگاه صنعت نفت، مدیر عامل و نایب رئیس هیئت مدیره شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی، معاونت فنی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی، رئیس مهندسی نفت شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی، کارشناس ارشد ارزیابی مخازن نفت و گاز نفت مناطق مرکزی و کارشناس ارشد مخازن نفت و گاز اداره مهندسی نفت مناطق نفت خیز جنوب است.
‏nامین‌حسین رحیمی، وزیر دادگستری
امین‌حسین رحیمی متولد سال۱۳۴۷ در ملایر است. وی معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضائیه است. همچنین پیش از این نماینده مردم شهرستان ملایر در دوره هشتم مجلس شورای اسلامی و دادستان دیوان محاسبات کشور در مجلس نهم بود.تحصیلات وی، کارشناس ارشد حقوق عمومی از دانشگاه تهران است. امین‌حسین رحیمی در تیر ماه سال ۱۳۹۱ به پیشنهاد کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات و تصویب نمایندگان مجلس به عنوان دادستان دیوان محاسبات کشور انتخاب شد و پس از گذشت یک سال وکلای ملت در شهریور ماه ۱۳۹۲ با ۱۷۹ رای موافق از مجموع ۱۹۰ آرای ماخوذه، امین‌حسین رحیمی را به عنوان رئیس جدید دیوان محاسبات برگزیدند.
‏nعیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات
عیسی زارع‌پور متولد ۱۳۵۹ است. وی عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه علم و صنعت ایران است. وی در ۲۶ سالگی به ریاست مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی رسید و در سال ۱۳۸۹ به عنوان مدیر نمونه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انتخاب شد. سید ابراهیم رئیسی در اسفند ۱۳۹۸ و زمانی که در سمت رئیس قوه قضائیه بود، زارع‌پور را به عنوان رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه منصوب کرد. وی در طی مدت کوتاه مدیریت خود در قوه قضائیه با راه‌اندازی ده‌ها سامانه و خدمت الکترونیک قضائی جدید، بستر‌های لازم برای تسهیل دسترسی مردم به خدمات قضائی و سرعت بخشیدن به روند رسیدگی به پرونده‌های قضائی را فراهم کرده است. از جمله اقدامات ماندگار زارع پور برای عموم مردم آنلاین کردن گرفتن گواهی عدم سوءپیشینه بود که تا پیش از این، گرفتن آن هفته‌ها طول می‌کشید.
‏nسید حمید سجادی هزاوه، وزیر وزرش و جوانان
سید حمید سجادی هزاوه متولد ۱۳۴۸ در تهران و دونده سابق دو‌های استقامت است. در دوران فعالیت خود رکورد تقریباً تمامی رشته‌های دو‌های نیمه‌استقامت و استقامت ایران را در اختیار داشت. از این میان رکورد‌های ایران در ۳۰۰۰ متر با مانع، ۵۰۰۰ متر و ۱۰۰۰۰ متر و دو‌های داخل سالن ۱۵۰۰ متر و ۳۰۰۰ متر همچنان به نام حمید سجادی ثبت شده است. او در اواخر خرداد ۱۳۹۰ از سوی محمود احمدی‌نژاد به عنوان وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان برای کسب رای اعتماد به مجلس شورای اسلامی معرفی شد، اما با ۱۳۷ رای مخالف نتوانست رای اعتماد مجلس را کسب کند.
‏nاحمد وحیدی، وزیر کشور
احمد وحیدی متولد ۱۳۳۷ در شیراز است که هم‌اکنون به‌عنوان عضو حقیقی مجمع تشخیص مصلحت نظام فعالیت می‌کند، همچنین ریاست دانشگاه عالی دفاع ملی را برعهده دارد.وحیدی در دولت هشتم از ۱۳۸۲ تا ۱۳۸۴ معاون طرح و برنامه وزیر دفاع و در دولت نهم از ۱۳۸۴ تا ۱۳۸۸ قائم‌مقام وزیر دفاع بود. وی در دولت دهم، از ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۲ به‌عنوان وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح فعالیت می‌کرد. او در فاصله سال‌های ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۵ رئیس مرکز تحقیقات راهبردی دفاعی بود.
‏nسید اسماعیل خطیب، وزیر اطلاعات
وزیر پیشنهادی دولت سیزدهم برای وزارت اطلاعات سید اسماعیل خطیب است سوابق کاری و اجرایی حجه الاسلام و المسلمین خطیب، حضور در بدنه مدیریتی دفتر مقام معظم رهبری، مشاور عالی و سرپرست حراست آستان قدس رضوی و ریاست حفاظت اطلاعات قوه قضائیه برای مدت ۸ سال از سال ۱۳۹۱ تا ۱۳۹۸ دیده می‌شود.
‏nعلی اکبر محرابیان، وزیر نیرو
علی اکبر محرابیان متولد سال ۱۳۴۸ در شهرستان خوانسار است وی سیاست‌مدار دارای مدرک کارشناسی ارشد در رشته علوم اقتصادی از دانشگاه تهران و مهندس عمران دانشگاه علم و صنعت و دستیار ویژه رئیس جمهور در دولت دهم و رئیس ستاد مهر ماندگار کشور و وزیر صنایع و معادن در دو کابینه محمود احمدی‌نژاد بوده‌است. وی در مرداد ۱۳۸۶ پس از استعفای علیرضا طهماسبی از وزارت صنایع در دولت احمدی‌نژاد به این سمت منصوب شد و پس از انحلال این وزارتخانه از کابینه خارج شد. محرابیان مدیر فروشگاه شهروند و معاون سیما چوب در دوران شهرداری احمدی‌نژاد بوده و سابقه اداره یک شرکت خصوصی سدسازی و فروشگاه رفاه را دارد.
‏nحسین امیرعبداللهیان، وزیر وزارت خارجه
امیرعبداللهیان دارای مدرک دکترای روابط بین‌الملل از دانشگاه تهران است؛ او تاکنون کارشناس و معاون سفارت جمهوری اسلامی ایران در بغداد، معاون اداره اول سیاسی خلیج فارس وزارت امور خارجه، معاون دستیار ویژه وزیر امور خارجه در امور عراق، معاون مدیرکل خلیج فارس وزارت امور خارجه، رئیس ستاد ویژه عراق در وزارت امور خارجه، سفیر جمهوری اسلامی ایران در بحرین، مدیر کل خلیج فارس و خاورمیانه وزارت امور خارجه، معاون عربی و آفریقایی وزارت امور خارجه، مشاور وزیر امور خارجه و دستیار ویژه رئیس مجلس و مدیرکل امور بین‌الملل مجلس شورای اسلامی بوده است.
‏nسید احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد
سید احسان خاندوزی متولد ۱۳۵۹ در گرگان است و پژوهشگر و سیاستمدار اصولگرا است که هم‌اکنون عضو هیئت علمی دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی است. وی توانست در یازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی با کسب ۸۰۱ هزار و ۶۹۶ رای، به عنوان نفر هفتم از حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس از استان تهران انتخاب گردد. او دارای دکترای اقتصاد است و سابقه مدیرکلی اقتصادی مرکزی پژوهش‌های مجلس و کارشناسی کمیسیون اقتصاد کلان و بازرگانی مجمع تشخیص مصلحت نظام را در کارنامه
خود دارد.> حسین باغگلی، وزیر آموزش و پرورش
حسین باغگلی متولد ۱۳۵۷ و دارای دکترای علوم تربیتی ‏‏ (فلسفه تعلیم و تربیت) از دانشگاه فردوسی مشهد و هم اکنون عضو هیئت علمی این دانشگاه است. ‏ از سوابق اجرایی وی می‌توان به مدیرعاملی بنیاد فرهنگی رضوی از سال ۱۳۹۷ تا کنون اشاره کرد. وی در ‏سال ۹۷ توسط دکتر ابراهیم رئیسی به این عنوان منصوب شد و سابقه همکاری مستقیم با دکتر رئیسی را دارد. وی همچنین عضو متخصص کارگروه پرورشی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی و دبیر شورای ‏علمی جشنواره ملی فعالیت‌های دینی و قرآن معلمان ابتدایی دانشگاه فرهنگیان است اما چهره شناخته شده‌ای برای معلمان و اهالی آموزش و پرورش نیست.
> عزت الله ضرغامی، وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی
سید عزت‌الله ضرغامی متولد ۱۳۳۸ در تهران است که هم‌اکنون بعنوان یکی از اعضای شورای عالی فضای مجازی و شورای عالی انقلاب فرهنگی فعالیت می‌کند. وی برای مدت ۱۰ سال، در فاصله سال‌های ۱۳۸۳ تا ۱۳۹۳ ریاست سازمان صدا و سیما را برعهده داشت. وی دانش‌آموخته کارشناسی مهندسی عمران از دانشگاه صنعتی امیرکبیر و کارشناسی ارشد مدیریت صنعتی از دانشگاه آزاد اسلامی است و فعالیت سیاسی خود را از سال ۱۳۶۱ در سپاه پاسداران و در برنامه رادیویی آن آغاز کرد. ضرغامی از ۱۳۷۱ تا ۱۳۷۲ معاون وزیر فرهنگ و ارشاد در امور مجلس بود و از ۱۳۷۴ تا ۱۳۷۶ نیز معاونت امور سینمایی وزیر فرهنگ را برعهده داشت.
در دولت هفتم به وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح منتقل شد و از ۱۳۷۶ تا ۱۳۷۹ معاون وزیر دفاع در امور مجلس آن وزارت بود. سال ۱۳۷۹ در دوره ریاست علی لاریجانی بر سازمان صدا و سیما، به معاونت امور مجلس و استان‌های سازمان صدا و سیما منصوب شد و تا سال ۱۳۸۳ در این جایگاه فعالیت کرد.
> حجت عبدالملکی، وزیر رفاه
حجت‌الله عبدالملکی متولد ۱۳۶۰ است. او دارای دکترای اقتصاد از دانشگاه اصفهان بوده و بعد از اتمام دوره تحصیل خود در دانشگاه‌های امام صادق (ع) علامه طباطبایی و اصفهان مشغول به تدریس شد و در دولت نهم به عنوان مشاور وزیر اقتصاد فعالیت خود را دنبال می‌کرد. عضویت در هیئت مدیره صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر، عضویت در شورای فقهی صنعت بیمه مرکزی، دبیری علمی همایش بین‌المللی وقف و تمدن اسلامی، دبیری سمینار بین‌المللی بازنگری در گزارش توسعه جهانی، نماینده ایران در اجلاس بین‌المللی بانک جهانی، مدیریت بنیاد دانشنامه اقتصادی اسلامی و معاونت اشتغال و خودکفایی کمیته امداد از دیگر سوابق حجت عبدالملکی است.
محمدعلی زلفی‌گل، وزیر علوم
محمدعلی زلفی‌گل متولد ۱۳۴۵ در آشتیان است وی استاد شیمی، رئیس سابق دانشگاه بوعلی سینا و همچنین قائم‌مقام سابق بنیاد ملی نخبگان بود. او در صدر فهرست پراستنادترین محققان ایرانی موسسه ISI قرار دارد و
تاکنون بیش از ۵۰۰ مقاله ISI نوشته‌است. یکی از خیابان‌های شهر همدان به اسم او نام‌گذاری شده‌است. او یکی از برگزیدگان چهارمین دوره جایزه علمی علامه طباطبایی بنیاد ملی نخبگان در سال ۱۳۹۴ است.
> کابینه از پیش تعیین شده؟!
با این حال باید دید کارشناسان، وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم را چگونه ارزیابی می‌کنند. علی صوفی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب در این خصوص به آفتاب یزد گفت:« کابینه آقای رئیسی دارای چند بخش است؛ یک بخش آن مربوط به وزارت امور خارجه است که در حال حاضر می‌تواند نقش بسیار حساسی را ایفا کند و امیر عبداللهیان پیش از این تجربه این کار را داشته و در این وزارت خانه فعالیت داشته است بنابراین می‌توان گفت که قابل قبول است. بخش دیگر این کابینه مربوط به امنیت داخلی است که مربوط به وزارت کشور است و ما می‌بینیم یک نظامی برای این وزارتخانه در نظر گرفته شده است که قبلا در کابینه احمدی‌نژاد وزیر دفاع هم بوده، حضور آقای وحید در این وزارت خانه مفهوم دارد و معنای آن امنیتی دیدن وضعیت اجتماعی کشور است چرا که در حال حاضر شاهدیم اعتراضاتی در جامعه شکل گرفته که به صورت موردی می‌توان به اعتراضات خوزستان اشاره کرد و پیش‌بینی می‌شود که این وضع در مناطق دیگر نیز ادامه پیدا کند. حضور وحید در وزارت کشور نشان می‌دهد که دید دولت و حاکمیت در برخورد با این بحران‌های داخلی، امنیتی است تا اجتماعی و اقتصادی؛ یعنی دولت برای عبور از مشکلات اجتماعی و اقتصادی ساز و کار امنیتی درنظر گرفته است.»
وی تصریح کرد:« قسمت دیگر کابینه مربوط به مسائل اقتصادی است که در حال حاضر میر کاظمی به عنوان معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه و خاندوزی به عنوان وزیر اقتصاد منصوب شده است. میر کاظمی تجربه کاری در وزارت صمت و نفت داشته و امیدواریم با تجربه‌ای که دارد بتواند سازمان برنامه و بودجه را اداره کند اما اقتصاد کشور به وزارت اقتصاد و بانک مرکزی که هنوز رئیس آن مشخص نشده نیز مربوط است و این سه نهاد باید یک تیم هماهنگ و همراه برای تهیه سیاست‌های مالی و پولی باشند که در حال حاضر بسیار حائز اهمیت است چرا که باید بحران اقتصادی که با آن سرو کار داریم را حل کنند. البته سایر وزارتخانه‌ها نیز به مسئله اقتصاد ارتباط دارند و سازمان برنامه و بودجه می‌تواند نقش مهمی در سیاست‌های داخلی داشته باشد. اما وضعیت بیکاری، ارزش پول ملی و تورم مربوط به تیم اقتصادی است که رئیسی قرار است آن را بچیند. البته همه این‌ها در گرو سرنوشت برجام و حل مسئله تحریم هاست که می‌تواند کار را آسان یا قفل کند. با این همه سیاست‌های اقتصادی داخلی به وسیله این سه نهاد تعیین می‌شود و سردمداران این سه نهاد باید توانایی اداره کشور را داشته باشند. بازار سرمایه هم تحت تاثیر همین سه نهاد است. در حال حاضر چون رئیس بانک مرکزی تعیین نشده و وزیر پیشنهادی وزارت اقتصاد هم شناخته شده نیست نمی‌توان پیش‌بینی کرد که اقتصاد روی چه ریلی قرار خواهد گرفت. به هر حال پاشنه آشیل رئیسی انتخاب این کابینه است و کابینه‌اش باید کارآمد باشد تا بتواند از این شرایط بحرانی عبور کند.» او در پاسخ به این سوال که آیا به نظر شما این کابینه از مجلس رای اعتماد خواهد گرفت یا خیر گفت:« به نظر من رای اعتماد خواهد گرفت و من حتی فکر می‌کنم که از قبل هم هماهنگ شده است. بعید است که این کابینه رای نیاورد. مشکلاتی که دولت روحانی داشت را دولت رئیسی نخواهد داشت من اصلا پیش‌بینی نمی‌کنم آقای رئیسی در گرفتن رای اعتماد برای کابینه‌اش دچار مشکل شود.»