اعتراضات مصری‌ها به موافقت مجلس با انتقال مالکیت تیران و صنافیر به عربستان

پایتخت مصر شاهد درگیری‌هایی میان پلیس و شرکت‌کنندگان در تظاهراتی بود که در اعتراض به تصمیم مجلس مصر برای موافقت با انتقال مالکیت دو جزیره تیران و صنافیر به عربستان شکل گرفت.
به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری الشرق الاوسط مصر، در پی تصویب توافقنامه تیران و صنافیر در مجلس مصر و توافق این مجلس با مساله انتقال مالکیت دو جزیره مذکور به عربستان، مردم مصر به دعوت حمدین صباحی، مخالف چپ‌گرای مصری و رقیب سابق عبد الفتاح سیسی، رئیس‌جمهور این کشور در انتخابات ریاست جمهوری به خیابان‌ها آمده و اعتراض خود را نسبت به این تصمیم پارلمان ابراز داشتند.
در جریان این تظاهرات هشت تن به اتهام شرکت در تظاهراتی که از پیش اعلام نشده بود و نیز اهانت به شخص رئیس جمهور، دستکم 24 ساعت بازداشت شدند.
مجلس مصر روز چهارشنبه هفته گذشته با توافقنامه ترسیم دوباره مرزهای دریایی میان مصر و عربستان که شامل انتقال مالکیت دو جزیره تیران و صنافیر واقع در دریای سرخ به عربستان می‌شود، موافقت کرد و احتمالا سیسی نیز به زودی با این تصمیم موافقت کند.


از سوی دیگر محمد احمد فواد نماینده مجلس مصر از حزب الوفد در پی موافقت مجلس این کشور با ترسیم مجدد مرزهای آبی مصر با عربستان و واگذاری دو جزیره تیران و صنافیر به عربستان، استعفا کرد.
فواد به روش اداره جلسات مجلس مصر برای بررسی این موضوع اعتراض کرد و گفت: این روش باعث شد دولت مصر در کمتر از یک هفته به هدف خود برسد در حالی که طی یک سال نتوانسته بود در دادگاه به چنین هدفی دست یابد.
سایر اخبار این روزنامه
واکنش برخی بانکها و موسسات اعتباری به اخبار غیر رسمی ادغام رئیس جمهور در ضیافت افطار با اصحاب رسانه: در شرایط امروز باید بیشتر به اهداف آینده بنگریم نه رقابت های دیروز واکنش ایران به تصویب تحریم‌های جدید در سنای آمریکا اعتراضات مصری‌ها به موافقت مجلس با انتقال مالکیت تیران و صنافیر به عربستان قرارداد تسلیحاتی 12 میلیارد دلاری آمریکا با قطر در بحبوحه بحران دوحه – ریاض دوقطبی‌زدائی کنیم در سومین جمعه ماه مبارک رمضان صدها هزار فلسطینی در مسجدالاقصی نماز گزاردند حجت الاسلام والمسلمین ناطق نوری در مراسم احیای شب بیست و یکم رمضان حرم مطهر امام خمینی(س): اختلاف افکنی و مردم را به جان هم انداختن بدترین گناه است وزیر اطلاعات خبرداد: انهدام یک تیم تروریستی پیش از عملیات در چابهار خشم کور آمریکائی پوتین سابقه مداخله آمریکا در انتخابات روسیه را فاش کرد خودرویی با زیر گرفتن عابران باعث زخمی شدن 10 نفر در آمریکا شد پیام رئیس جمهوری کره جنوبی به همسایه شمالی خود برای صلح پایدار آلمان و اتریش مخالف تحریم‌های جدید ضد روسی آمریکا فاینانس 13 میلیارد دلاری کره‌ای‌ها نهایی شد