پیام رئیس جمهوری کره جنوبی به همسایه شمالی خود برای صلح پایدار

رئیس جمهوری کره جنوبی اعلام کرد: اگر کره شمالی اقدامات تحریک آمیز خود در زمینه موشکی و اتمی را متوقف کند، ما تمایل داریم تا با این کشور مذاکره کنیم.
به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری یونهاپ، مون جائه-این، رئیس جمهوری کره جنوبی در بیانیه خود در سالگرد هفدهمین سال نشست دو کره در سال 1386، گفت، سئول همچنان آماده مذاکرات جامع برای یک صلح پایدار در شبه جزیره کره است؛ اگر پیونگ یانگ برنامه‌های اتمی خود را متوقف کند.
وی ادامه داد: ما قادر خواهیم بود تا مذاکرات جامعی را برای تکمیل متوقف کردن برنامه‌های تسلیحاتی اتمی کره شمالی و ایجاد یک دولت صلح‌مدار در شبه جزیره کره انجام دهیم.
رئیس جمهوری کره جنوبی همچنین به این مساله اشاره کرد که کره شمالی اخیرا از سئول خواسته تا به توافقات نشست 1386میان دو کره احترام گذاشته و آن را محقق کند. این توافق در 26خرداد1379 و 12مهر1386 به دست آمده است.


کیم جونگ اون مضطرب از تلاش‌ها برای ترورش
از سوی دیگر آژانس اطلاعاتی کره جنوبی اعلام کرد، رهبر کره شمالی که بابت ترور شدنش بسیار نگران است، برای مقابله با آن راه‌کارهایی را در نظر گرفته است.
مقام‌های سرویس اطلاعات ملی کره جنوبی در جریان یک جلسه در مجلس این کشور اعلام کردند، کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی بابت حمله مردان مسلح و حمله هوایی به خودرویی که از آن برای سفر به سراسر کشور استفاده می‌کند، بسیار می‌ترسد.
"لی چئول-وو"، یکی از سیاستمداران اپوزیسیون کره جنوبی که در جلسه پشت درهای بسته مجلس حضور داشت، گفت: رهبر جوان کره شمالی سحرگاهان اقدام به سفر می‌کند و به جای استفاده از خودروی مرسدس بنزش در حین سفر خودروهایش را در مسیر تغییر می‌دهد و با خودروهای متفاوت به سفر می‌‌پردازد.
نگرانی‌های رهبر جوان کره شمالی بابت تلاش‌ها برای ترورش از زمانی بیشتر شده که اوایل سال جاری میلادی گزارش شد آمریکا و کره جنوبی تلاش می‌کنند تا یک نیروی ویژه برای براندازی دولتش در کره شمالی در صورت بروز جنگ در شبه جزیره کره ایجاد کنند.
سایر اخبار این روزنامه
واکنش برخی بانکها و موسسات اعتباری به اخبار غیر رسمی ادغام رئیس جمهور در ضیافت افطار با اصحاب رسانه: در شرایط امروز باید بیشتر به اهداف آینده بنگریم نه رقابت های دیروز واکنش ایران به تصویب تحریم‌های جدید در سنای آمریکا اعتراضات مصری‌ها به موافقت مجلس با انتقال مالکیت تیران و صنافیر به عربستان قرارداد تسلیحاتی 12 میلیارد دلاری آمریکا با قطر در بحبوحه بحران دوحه – ریاض دوقطبی‌زدائی کنیم در سومین جمعه ماه مبارک رمضان صدها هزار فلسطینی در مسجدالاقصی نماز گزاردند حجت الاسلام والمسلمین ناطق نوری در مراسم احیای شب بیست و یکم رمضان حرم مطهر امام خمینی(س): اختلاف افکنی و مردم را به جان هم انداختن بدترین گناه است وزیر اطلاعات خبرداد: انهدام یک تیم تروریستی پیش از عملیات در چابهار خشم کور آمریکائی پوتین سابقه مداخله آمریکا در انتخابات روسیه را فاش کرد خودرویی با زیر گرفتن عابران باعث زخمی شدن 10 نفر در آمریکا شد پیام رئیس جمهوری کره جنوبی به همسایه شمالی خود برای صلح پایدار آلمان و اتریش مخالف تحریم‌های جدید ضد روسی آمریکا فاینانس 13 میلیارد دلاری کره‌ای‌ها نهایی شد