پوتین سابقه مداخله آمریکا در انتخابات روسیه را فاش کرد

ولادیمیر پوتین گفت که آمریکا در تمامی دوره‌های انتخابات ریاست جمهوری روسیه دخالت کرده و مداخله رویکرد معمول واشنگتن در انتخابات بسیاری از کشورها است.
به گزارش ایرنا، رئیس جمهوری روسیه این اظهارات را در مصاحبه برای فیلم مستندی که با اولیور استون کارگردان آمریکایی انجام داده، اعلام کرده که در رسانه‌های روز گذشته بازتاب گسترده‌ای یافته است.
پوتین در باره اتهام مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، گفت که گزارش‌های سازمان‌های تجسسی این کشور بدون اشاره به موارد مشخص است.
وی افزود: روسیه در انتخابات آمریکا دخالت نکرده است و هیچ حمله هکری نیز علیه این کشور انجام نداده ایم.


پوتین گفت: تصور اینکه هر کشوری از جمله روسیه بتواند بطور جدی بر روند انتخابات آمریکا و نتایج آن تاثیر بگذارد، دشوار است.
وی همچنین اظهار کرد: هکرهای حمله‌کننده به آمریکا هیچگاه یافت نشدند و علیه روسیه نیز هیچ شواهدی ارائه نشده است.
رئیس جمهوری روسیه تصریح کرد که ادعای حمله هکری روسیه به انتخابات آمریکا از مدت‌ها پیش به ابزار مبارزه سیاسی و ضربه زدن به مشروعیت رئیس جمهوری این کشور (دونالد ترامپ) تبدیل شده است.
پوتین در بخش دیگری از این مصاحبه نیز گفت که آمریکا همیشه در انتخابات روسیه دخالت کرده و این مداخله به ویژه در انتخابات ریاست جمهوری سال 2012 (1391) مشهود و آشکار بود.
وی افزود: دخالت آمریکا در انتخابات سال‌های 2000 و 2012 (1389 و 1391) روسیه هم به چشم می‌خورد، اما در انتخابات ریاست جمهوری سال 2012 (1391) گسترده بود و واشنگتن برای اعمال مداخله از کارکنان دیپلماتیک استفاده کرد.
رئیس جمهوری روسیه گفت: این موضوع را در دیدار با باراک اوباما رئیس جمهوری و جان کری وزیر خارجه وقت آمریکا نیز مطرح کردم.
سایر اخبار این روزنامه
واکنش برخی بانکها و موسسات اعتباری به اخبار غیر رسمی ادغام رئیس جمهور در ضیافت افطار با اصحاب رسانه: در شرایط امروز باید بیشتر به اهداف آینده بنگریم نه رقابت های دیروز واکنش ایران به تصویب تحریم‌های جدید در سنای آمریکا اعتراضات مصری‌ها به موافقت مجلس با انتقال مالکیت تیران و صنافیر به عربستان قرارداد تسلیحاتی 12 میلیارد دلاری آمریکا با قطر در بحبوحه بحران دوحه – ریاض دوقطبی‌زدائی کنیم در سومین جمعه ماه مبارک رمضان صدها هزار فلسطینی در مسجدالاقصی نماز گزاردند حجت الاسلام والمسلمین ناطق نوری در مراسم احیای شب بیست و یکم رمضان حرم مطهر امام خمینی(س): اختلاف افکنی و مردم را به جان هم انداختن بدترین گناه است وزیر اطلاعات خبرداد: انهدام یک تیم تروریستی پیش از عملیات در چابهار خشم کور آمریکائی پوتین سابقه مداخله آمریکا در انتخابات روسیه را فاش کرد خودرویی با زیر گرفتن عابران باعث زخمی شدن 10 نفر در آمریکا شد پیام رئیس جمهوری کره جنوبی به همسایه شمالی خود برای صلح پایدار آلمان و اتریش مخالف تحریم‌های جدید ضد روسی آمریکا فاینانس 13 میلیارد دلاری کره‌ای‌ها نهایی شد