پلیتیکو: “تناقض عجیب” در استراتژی پنتاگون در قبال افغانستان

سایت “پلیتیکوی آمریکا گزارش داد، بعد از اتمام خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان احتمالا بار ماموریت مقابله با تروریسم در این کشور به بردوش نیروی دریایی آمریکا باشد.
به گزارش ایسنا، به نقل از این سایت، حضور نظامی آمریکا در افغانستان به زودی به شکل کلی در ضمن مسوولیت‌های نیروی دریایی قرار می‌گیرد که از نظر این سایت این مساله پارادوکسی عجیب در ماموریت نیروی دریایی در کشوری غیرساحلی است.
این سایت می‌افزاید: دولت جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا به دلیل نگرانی‌هایش از امکان توسعه نفوذ دو تشکیلات داعش و القاعده در افغانستان متعهد به انجام حملات هوایی از خارج کشور به مواضع این دو گروه تروریستی شده است. اما طرح‌های مفصل درباره نحوه اجرای این ماموریت هنوز آماده نیستند.
این سایت اضافه می‌کند: جنگنده‌های آمریکا که ماموریت خود در منطقه را از پایگاه‌های العدید در قطر و الظفره در امارات انجام می‌دهند ناگزیز به ماندن در حریم هوایی برای ساعت‌ها و سوخت‌گیری مجدد دست‌کم برای یک بار هستند در حالیکه ناو هواپیمابرها در منطقه مدت این ماموریت را کاهش خواهند داد و به شکل ملموسی این ماموریت را تسهیل می‌کنند.


پلیتیکو به نقل از نیروی دریایی آمریکا می‌آورد: به نظرم بخش اعظمی از این ماموریت بر دوش نیروهای دریایی خواهد بود و این نمونه خوبی برای دلیلی است که ما نیاز به تامین مالی بیشتر جهت ادامه ماموریت‌مان داریم. این همان ماموریتی است که ما برای انجام آن تشکیل شدیم. اما نیاز به ادامه حمایت مالی و پشتیبانی داریم. این قبلا وجود نداشته است.
این مسئول که خواست نامش فاش نشود، گفت: طرح‌های پنتاگون در‌این‌باره هنوز تکمیل نشده است.
احتمال می‌رود، پهپادهای نظامی در این ماموریت نقش مهمی ایفا کنند.
طبق این گزارش، نیروی دریایی آمریکا در رایزنی‌های داخلی از مدت‌ها پیش به طرح‌های استقرار یک یا دو ناو هواپیمابر در دریای عرب و خلیج فارس برای حمایت از پشتیبانی دریایی که پنتاگون در افغانستان، عراق و سوریه از روی زمین انجام می‌دهد، اعتراض کرده است.
پلیتیکو اضافه می‌کند: برخی مسوولان نگران هستند این طرح‌ها مستلزم منابع مالی بیشتر باشند و احتمالا به تضعیف مواضع ارتش آمریکا در اقیانوس آرام منجر شوند؛ منطقه‌ای که منافع استراتژیک دولت بایدن در حال حاضر بر آنجا متمرکز است.
سایر اخبار این روزنامه
آیا می‌توان به بهبود اوضاع اکران در سینماها امیدوار بود؟ سکانس‌های یخ‌زده در انتظار گرمای کیفیت نامه یک‌ هموطن خوزستانی به رئیس‌ جمهوری نماینده مجلس: ضامن ناز و کرشمه مردم که نیستیم! چه عواملی می‌تواند اعتماد بدنه اجتماعی به جریان اصلاحات را بازگرداند؟ اما و اگرهای بازگشت اصلاح‌طلبی به قدرت تندروهای واشنگتن در وزارت خارجه آمریکا چه می‌کنند؟ مافیای مخفی علیه برجام «ابتکار» در گفت‌وگویی اولویت‌های دولت سیزدهم برای ساماندهی به بازار ارز را بررسی کرد یکسان‌سازی نرخ ارز چالش مبهم دولت سیزدهم دوازدهمین طلا به نام عزیزی پایان خوش در توکیو رئیسی با امیدبخش خواندن روند واکسیناسیون برگزاری مراسم اربعین منوط به موافقت دولت عراق است رئیس قوه قضائیه در دیدار با رضایی تاکید کرد همکاری هرچه بیشتر دستگاه قضا و دولت جهت کاهش مشکلات مردم پس از گذشت 10 سال، یک هیئت بلندپایه لبنانی وارد سوریه شد طالبان آمد اما طلوع نرفت پوتین: سازمان ملل و شورای امنیت مسئول برقراری نظم جهانی هستند پلیتیکو: “تناقض عجیب” در استراتژی پنتاگون در قبال افغانستان