ماجرا چیست؟

محمد حسین فضلی‪-‬ طالبان تغییر نکرده بلکه بزک شده و تجربه‌اش در تدبیر حکومت بیشتر شده است و علت آن مدیریت‌های پشت صحنه آن‌ها توسط بازیگران منطقه‌ای و جهانی است.
طالبان به سان داعش و القاعده و گروه‌های تکفیری مهره دست ساز وحلقه به گوش آمریکا و عربستان و پاکستان است.
بی تردید تسلط طالبان بر افغانستان با هدف چالش آفرینی برای هژمونی ایران و مهارش تدبیر شده و تشکیل دولت مقتدر طالبان در همسایگی شرقی ایران موجب مهار اهرم قدرتمندی به نام ایران در بهم ریختن نظم نوین آمریکایی و کاهش نقش آن در منطقه و جهان خواهد شد!
زیرا وقتی ایران در بیخ گوش خود مشکل امنیتی و نظامی و دغدغه مرزی و سرزمینی داشته باشد نمی‌تواند نقشی قوی در منطقه و جهان ایفا کند.


پنجشیر نماد مقاومت مردم افغانستان است تنها گذاشتن پنجشیر و‌ نماد مسعود اشتباه فاحش و غیر قابل جبرانی است.
تنها تفاوت طالبان با داعش رنگ پرچم آنهاست، پرچم داعش سیاه با نوشته سفید بود و پرچم طالبان سفید و با نوشته سیاه است ولی در سایر اهداف و عقاید کاملا یکی هستند داعش به دنبال دولت اسلامی بود و طالبان در پی امارت اسلامی، داعش ابوبکر البغدادی امیرالمومنین‌اش بود و در طالبان هم ملاهبت الله آخوند زاده امیرالمومنین است.
من با تقابل و مواجهه مستقیم ایران با طالبان موافق نیستم اما ایران ظرفیت‌های لازم را برای مهار طالبان ضعیف امروز، قبل از قد علم کردن و مهره مزاحم سیاست‌های منطقه‌ای شدن در آینده برای ایران را دارد!
نظام سیاسی ما نباید به خواست ملت بزرگ ایران در دفاع از ملت بزرگ و نجیب و مظلوم افغانستان و مقاومت قهرمانان پنجشیر تماشاچی و بی‌خاصیت حتی در عرصه دیپلماسی باشد!