حل مشکلات اشتغال معلولان به کجا رسید؟

محمد کریم آریا معاون اشتغال و هماهنگی موسسات غیردولتی، مشارکت های مردمی و اشتغال بهزیستی استان تهران در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره اشتغال افراد در سازمان بهزیستی و ایجاد آمادگی آن ها برای ورود به جامعه اظهار کرد: این افراد به صورت معرفی به مراکز سازمان فنی و حرفه ای و گرفتن مدارک مهارتی، استاد شاگردی یا تشویق به تحصیل در هنرستان جزو وظایف تیم مراقبت ما است.
وی افزود: ترخیص فرزندان مشروط به اشتغال و اطمینان از پایداری اوضاع این افراد است یعنی اشتغال پس از گذشت شش ماه انجام می شود البته ما در مراکز اجتماعی کارگاه نداریم و برای معلولین این عمل در مراکزحرفه آموزی انجام می‌شود.
آریا بیان کرد: مراکزی به نام حرفه آموزی معلولین وجود دارد که معلولان جسمی، حرکتی و ذهنی آموزش پذیر در این مراکز با توجه به علاقمندی و توانمندی آموزش مهارت می بینند که این اقدام عموما برای معلولین 14 تا30 سال صورت می گیرد.
عمل بیشتر برای معلولین جسمی انجام می شود زیرا امکان اشتغال این افراد در محیط خارج بعیدتر است و بنابر این، این اقدام برای گروه سالمندان ، معلولان ذهنی شدیدغیرقابل بازتوان، معلولین جسمی و حسی و اعصاب و روان صورت می گیرد.