گلایه مالی فوتبالیست‌ها بعد از برد مقابل لبنان

بازیکنان تیم ملی حق دارند یا خیر؟
آفتاب یزد- گروه شبکه: تیم ملی فوتبال ایران در پنجمین مسابقه خود در مرحله مقدماتی جام جهانی بار دیگر موفق شد برد ارزشمندی در خاک لبنان کسب کند و همچنان در صدر جدول گروه باشد. اعضای تیم ملی در تمامی بردهایی که به ارمغان آوردند سبب خوشحالی مردم شدند، اما خودشان ناراحتند البته نه از اینکه پیروز میدان شده‌اند بلکه بابت بی‌مهری مسئولان نسبت به آن‌ها و نبود امکانات لازم. به همین دلیل طی یک پست اینستاگرامی مشترک نسبت به این موضوع از مسئولان گلایه کرده اند. آن‌ها نوشته اند: «ما بازیکنان تیم ملی با همه توان و غیرت ایرانی و با حمایت شما مردم شریف ایران در دور رفت بدون شکست صدرنشین شدیم. لازم است به اطلاع مردم برسد که تیم ملی با چه مشکلات عجیبی روبرو است که به هیچ وجه درشان نام کشورمان نیست. در تدارکات و پشتیبانی، در حد یک تیم باشگاهی هم حمایت نمی‌شویم. یک‌سال است لباس‌های کهنه را می‌پوشیم و هر بار پس از شست‌وشو دوباره باید بپوشیم. در همین سفر لبنان با مشکلات زیادی
از جمله زمین تمرین مواجه شدیم، اما اعتراض مناسبی از طرف مسئولین فدراسیون صورت نگرفت. بازیکنان تیم ملی برخلاف وعده‌ها و با گذشت چندین ماه، هنوز پاداش‌های خود را دریافت نکرده‌اند. از صعود در بحرین به بعد، دیگر خبری از مسئولین ورزش کشور نبوده. پیروزی‌های ما برای‌شان عادی شده و به جای اینکه بیشتر حمایت کنند، به‌طور کلی فراموش‌مان کرده‌اند. این وضعیت اصلا مناسب تیمی نیست که در صدر رنکینگ آسیاست و مهیای حضور در جام جهانی می‌شود.»
> واکنش فدراسیون


به دنبال این ماجرا سخنگوی فدراسیون فوتبال توضیحاتی را در مورد پست مشترک بازیکنان تیم ملی ارائه کرد. به گزارش فارس، حسین شریفی عنوان کرد: «هر چیزی که از جانب بازیکنان تیم ملی مطرح شده قابل توجه است. پیش‌تر هم اشاره کردیم تیم ملی نیاز به حمایت دارد و امیدواریم همه در کنار فدراسیون قرار بگیرند. تیم ملی متعلق به همه مردم ایران است و ما هم تلاش می‌کنیم شرایط را برای موفقیت فراهم کنیم. عزیزی خادم در تلاش است که مشکلات را بر طرف کند. باز هم از همه دوستان خواهش می‌کنم همین امروز کنار تیم ملی باشند.»
> به ملی‌پوشان فوتبال پاداش می‌دهیم
اما در این میان وزیر ورزش و جوانان اعلام کرد: «تمام تلاش‌مان را می‌کنیم تا از ملی‌پوشان حمایت کنیم.» وی همچنین گفت: «برای پرداخت پاداش ملی‌پوشان برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته و به زودی پاداش اعضای تیم ملی پرداخت
خواهد شد.»
> واکنش کاربران
اکنون این موضوع واکنش‌های متفاوت کاربران شبکه‌های اجتماعی را در پی داشته است.
یکی ازکاربران در موافقت با ملی‌پوشان نوشته است: «فدراسیون مقصره چون حمایتی که باید بکنه رو در حق بازیکنان انجام نداده، یه تدارکات ساده مگه چقدر کار داره؟ بعضیا هم که دارن این مسئله رو با ورزش‌های دیگه مقایسه میکنن، مقایسه‌ای کاملا نابجاست».
دیگری نوشت: «در همه جای دنیا نگاه به فوتبال ویژه است شما یه نگاه به همین کشور‌ها حوزه خلیج فارس بنداز ببین غیر از فوتبال در چند رشته مدعی هستند. باید به همه ورزش‌ها رسیدگی شود. ولی فوتبال فراتر از این حرف هاست».
یکی دیگر از کاربران اینطور می‌نویسد: «کشورهای عربی این همه هزینه می‌کنند و حتی ملیت بازیکنهای دیگه رو به نفع خودشون تغییر میدن ولی متاسفانه تیم ملی با این همه موفقیت این حقش نیست که در حد یه تیم باشگاهی و محلی هم خدمات و امکانات ندارن...واقعا باعث تاسفه»
کاربران دیگر نوشته اند: «آقای خادم هم کاری ازش بر نمیاد متاسفانه البته مدیریت تو ایران همیشه اینجوری بوده ضعیف و ناکارآمد...»، «واقعا واسه مسئولین ورزش متاسفم که این جوری با بازیکنان. تیم ملی رفتار می‌کنندیه لباس چه قدر هزینه داره که از پس تهیه اون برنمیان»، «اگه لباس یکی از بازیکنا پاره بشه چی؟ اونوقت اون بازیکن باید بشینه رو نیمکت؟ چون دیگه لباس نداره»، «متاسفیم که توی این کشور فقط وعده میدن عمل نمیکنن، ورزش اهمیتی نداره برای مسئولین!»، «آقای عزیزی خادم برادر من پاسخگو باشید اینطور می‌خوای فدراسیون و فوتبال رو اداره کنی؟!»، «دمتون گرم نباید دربرابر این بی‌اهمیتی‌ها سکوت کرد باورم نمیشه با لباس کهنه بازی میکنن هیچ جای دنیا تیمی یک پیرهنو دوبارم نمیپوشه ولی این بازیکنایه سال دارن میشورن و می‌پوشند».
اما در این میان کاربرانی هم هستند که نظری مخالف نظر ملی‌پوشان دارند، آن‌ها نوشته اند: «البته که شما هم باید حمایت بشید ولی اگه جای کشتی گیرا بودید چی می‌گفتید؟ که حقوقشون در حد بخور و نمیره! تازه همیشه‌ام برامون کلی افتخار آفرینی می‌کنن... بازم میگم حمایت باید بشید ولی ماشالا نسبت به رشته‌های دیگه مخصوصا کشتی کم نمی‌گیرید! حداقل وضع درآمدی تون خیلی بهتره...»، «به قول خودتون تیم ملیه نه تیم باشگاهی پس واسه ملت بازی دارید میکنید اگه نمیخوایید هم بازی نکنید»، «ولی خدایی لباس تیم ملی می‌پوشید، بهونه جویی نکنید، بهش افتخار کنید کاش من ملی‌پوش بشم ولی لباس قدیمی و مندرس بپوشم»، «شما اگر جای بازیکنان فوتبال ساحلی بودید که نایب قهرمان بین قاره‌ای می‌شدید فکر کنم باید سه دنگ کل ایران را به نامتون می‌زدن».