حریم اهل بیت (ع) را حفظ کنید

دو تن از مراجع عظام تقلید نسبت به سخنان توهین‌آمیز امام‌جمعه آزادشهر و اکنش نشان دادند و تأکید کردند باید حفظ حریم ذوات قدسی را کاملاً رعایت کرد، زیرا ما در این امور محتاج وحدت هستیم.
حضرت آیت‌الله جوادی آملی در پایان درس خارج فقه روز چهارشنبه بیست و چهارم آذر، در واکنش به اظهارات اخیر یکی از علمای اهل سنت اظهار داشتند: در خصوص این حرف ناصوابی که برخی متأسفانه از زبانشان درآمده، این‌ها باید بدانند به اینکه بعضی از امور از این قبیل نیست که جزء روایت واحد باشد و مثلاً شیعه این جور گفته باشد! این طهارت اهل‌بیت در آیه تطهیر آمده، در ادعیه هست، در زیارت هست و امثال ذلک، «الأصلاب الشامخه، الأرحام المطهره» یکی دو تا که روایت نیست.
از طرفی هم این خاندان کریم هستند، بزرگ‌اند، وجود مبارک پیغمبر دستور دادند که اگر شما جنگ کردید پیروز شدید، احترام افراد را به حسب شخصیت‌ها حفظ کنید. «أَکْرِمُوا کَرِیمَ قَوْمٍ»؛ بالاخره شما وقتی مسلط شدید همه را با یک چوب نرانید. حتی اگر کافر باشد، اگر بر کفار مسلط شدید آن بزرگانشان را در یک حد، آن کوچک‌ها را در یک حد.
این معلوم می‌شود که این‌ها کریمانه زندگی می‌کنند! دستور این است که آن‌ها را اسیر کردید، از خانواده سلاطین و این‌ها را؛ امام فرمود پیش ما بیاورید. چون ما می‌توانیم حریم این‌ها را حفظ کنیم، این یک ادب انسانی است!


‌اگر جریان شهربانو و امثال ذلک با آن نقلی که درست شد، آوردند خدمت وجود مبارک اهل‌بیت، به دستور آن‌ها بود! برای اینکه این‌ها می‌توانند این را حفظ کنند؛ بنابراین بهترین یعنی بهترین راه برای این‌ها این است که حریم این ذوات قدسی (علیهم‌السلام) را کاملاً رعایت کنند و ما همیشه محتاج به وحدت هستیم مخصوصاً در این امور.
واکنش آیت‌الله علوی‌گرگانی به سخنان گرگیج
حضرت آیت‌الله علوی‌گرگانی گفت: اینکه ببینیم افرادی سخنان نسنجیده درباره اهل بیت (ع) می‌گویند ناراحت‌کننده است، ما به آن‌ها تذکر می‌دهیم که مراقب سخنان خود باشند.
به گزارش رسا، آیت‌الله علوی‌گرگانی، صبح دیروز در جلسه درس اخلاق خود با اشاره به سخنان یکی از ائمه جمعه اهل سنت در خطبه‌های خود ابراز داشت:، اما انتظار داریم خطبا و علما از حریم حضرت زهرا (س) دفاع کنند. نگذارند حضرت بیش از این خون دل بخورند. جواب شبهات را با منطق و احترام بدهند، رفع شبهه کنند، با استدلال جواب اینجور حرف‌های نسنجیده را بدهند تا کسانی که قصد دارند ساحت مقدس اهل بیت (ع) را آلوده کنندف جواب خود را مستدل بگیرند.