ضرورت هم‌افزایی میان دستگاه‌های فرهنگی

جلسه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با مدیران کل دستگاه‌های همکار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در راستای افزایش هم‌افزایی این دستگاه‌ها در مشهد برگزار شد. محمدمهدی اسماعیلی در این دیدار بر هم‌افزایی دستگاه‌های فرهنگی تأکید کرد و گفت که در سطوح مختلف این وزارتخانه با سایر نهادهای فرهنگی خارج از دولت نیازمند هماهنگی‌های بیشتری هستیم.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در همین رابطه گفت:«در سه سطح نیازمند هماهنگی هستیم، سطح اول هماهنگی داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، دستگاه‌های فرهنگی ذیل وزارت، باید هماهنگی و هم‌افزایی لازم را داشته باشند. سطح دوم هماهنگی بین دستگاه‌هایی است که مأموریت فرهنگی دارند و سطح سوم نهادهای فرهنگی خارج از دولت است.» اسماعیلی تصریح کرد: «مجموعه‌های استانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز باید با هم هماهنگی داشته باشند و یک صدای واحد از این دستگاه‌ها شنیده شود. با توجه به ظرفیت‌های موجود در مشهد، کلی ایده داریم، یکی از این ایده‌ها ایجاد هاب رسانه‌ای است که در حال پیگیری است.»
در این جلسه مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره کل کتابخانه‌های عمومی، اداره کل اوقاف و امور خیریه، اداره کل حج و زیارت، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، مدیر عامل بنیاد فرهنگی و هنری امام رضا(ع)، دبیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی حضور داشتند.



دیدار وگفت و گو با تولیت حرم رضوی و امام جمعه مشهد
بنابر گزارش دیگری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اسماعیلی در این سفر دیداری نیز با حجت‌الاسلام ‌والمسلمین مروی، تولیت آستان قدس رضوی داشت. وی در این دیداربا اشاره به نقش جوانان در پیشبرد جامعه اسلامی بر مبنای بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، گفت:«این وزارتخانه در تلاش است بر اساس بیانیه گام دوم و با استفاده از ظرفیت جوانان انقلابی، مؤمن و متدین مسیر تحولی در بخش‌های مختلف فرهنگی طی شود که این مهم در قالب برنامه‌ای دقیق با زمان‌بندی‌های روشن برای رقم خوردن اتفاقاتی مبارک در حوزه فرهنگ تدوین شده است.» در بخش دیگری از این سفر، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با «آیت‌الله سید احمد علم الهدی» نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه مشهد نیز گفت‌وگو کرد.در این دیدار، وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی به ظرفیت شوراهای فرهنگ عمومی استان‌ها اشاره کرد و گفت:«شورای فرهنگ عمومی بنا به اقتضائات استان می‌تواند در حوزه فرهنگ استان ورود کند و متناسب با این فضا سیاستگذاری و تصمیم‌گیری کند.» بنابر گزارش دیگری، وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی شامگاه چهارشنبه‌ای که گذشت بازدیدی هم از دبیرخانه‌های دائم جایزه ادبی جلال‌آل‌احمد و جشنواره بین‌المللی شعر انجام داده و با اعضای هیأت علمی چهاردهمین جایزه ادبی جلال آل احمد و شانزدهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر نیز گفت‌و‌گو کرد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این جلسه گفت:«معتقدم افزایش تولیدات با کیفیت در حوزه کتاب سایر بخش‌های فرهنگی را فعال و با کیفیت می‌کند.اعضای هیأت علمی این جوایز برای ایجاد جریان‌های فکری و فرهنگی برنامه‌ریزی و کمک کنند. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای همکاری در این زمینه آماده است. با گذشت چهل سال از انقلاب اسلامی ایران باید به جریان تولید در حوزه شعر و ادبیات توجه شود.»  در این جلسه، یاسر احمدوند، معاون فرهنگی وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی هم با طرح پیشنهادهایی گفت:«پیشنهاد می‌کنم در این دوره از جشنواره در بخش ویژه‌ به آثار کشورهای فارسی زبان بخصوص افغانستان بپردازید.دبیرخانه جشنواره بین‌المللی شعر فجر و جایزه ادبی جلال آل احمد برای آثار برگزیده پیوست ترویجی، رسانه‌ای و اقتصادی تدارک ببیند و این موضوع را از ابعاد مختلف بررسی کند چرا که صرفاً نباید به بخش نقدی این جوایز توجه کرد بلکه آثار برگزیده باید در جامعه استمرار داشته باشند.»