استقلال، صدرنشین مستقل

گروه ورزشی/ پرونده هفته یازدهم لیگ برتر فوتبال دیروز با انجام 8 مسابقه بسته شد که در یکی از آنها، پدیده و استقلال در ورزشگاه ثامن‌الائمه مشهد برابر هم قرار گرفتند. فرهاد مجیدی برخلاف بازی جام حذفی مقابل نود ارومیه، تیمش را با حضور بازیکنان اصلی به میدان فرستاد و از سید حسین حسینی، محمد حسین مرادمند، سیاوش یزدانی، عارف آقاسی، مهدی مهدی‌پور، کوین یامگا، زبیر نیک‌نفس، جعفر سلمانی، آرمان رمضانی، رودی ژستد و امیرحسین حسین‌زاده استفاده کرد. آبی‌‌پوشان پایتخت بازی را هجومی آغاز کردند و خیلی زود به گل رسیدند. دقیقه 12 شوت جعفر سلمانی از گوشه محوطه جریمه با واکنش ناقص میلاد فراهانی دروازه‌بان پدیده همراه شد و توپ با عبور از زیر دستان او وارد دروازه شد تا استقلال از میزبان خود پیش بیفتد. استقلالی‌ها با وجود برتری عقب ننشستند تا اینکه دقیقه 23 اندوخته‌های خود را دو برابر کردند. حرکت خوب سلمانی از سمت چپ و ارسال او به درون محوطه جریمه پایه‌گذار گل دوم آبی‌ها شد. در یک فعل و انفعال درون محوطه جریمه توپ به ژستد رسید و این مهاجم استقلال بالاخره نخستین گلش را برای آبی‌ها به ثمررساند. در ادامه شاگردان مجیدی سعی کردند بازی را مدیریت کنند و در مقابل شاگردان داوود سیدعباسی بازتر بازی کردند تا بتوانند گل‌های خورده را جبران کنند. اما وضعیت به سود آبی‌پوشان شد و آنها دقیقه 44 به گل سوم هم رسیدند تا کار میزبان را در همین نیمه یکسره کنند. ارسال مهدی‌پور از روی نقطه کرنر در دهانه دروازه به رمضانی رسید و این بازیکن با یک ضربه سر دقیق دروازه پدیده را گشود. پدیده نیمه دوم را با تغییراتی آغاز کرد تا روند بازی را به سود خود تغییر دهد ولی باز هم این استقلال بود که توپ و میدان را در اختیار داشت. دقیقه 59 ارسال یامگا در دهانه دروازه به ژستد رسید و او هم با یک پاس پشت پا حسین‌زاده را صاحب توپ کرد ولی شوت این بازیکن از بالای دروازه به بیرون رفت. دقیقه 62 هم ضربه فنی و بغل پای حسین‌زاده از پشت محوطه جریمه را فراهانی با واکنشی دیدنی راهی کرنر کرد. دقیقه 67 ارسال توپ از سمت راست روی دروازه استقلال با ضربه آکروباتیک محمدرضا فلاحیان همراه شد که حسینی با واکنشی بموقع توپ را مهار کرد. دقیقه 71 اعتراض‌های ادامه‌دار داوود سیدعباسی، سرمربی پدیده منجر به دریافت کارت قرمز از سوی میثم حیدری داور مسابقه شد. دقیقه 75 استقلال اولین تعویضش را انجام داد و رضا آذری به جای ژستد به میدان آمد. در ادامه نتیجه تغییری نکرد و اتفاق مهم بازی اخراج مسعود زائر کاظمی بازیکن پدیده بود که دقیقه 87 کارت زرد دومش را دریافت کرد. دقیقه 94 هم شوت امیرحسین نعمتی از پشت محوطه جریمه استقلال پس از واکنش حسینی به تیر دروازه خورد و به بیرون رفت تا این مسابقه با برتری 3-0 استقلال به پایان برسد.
3  امتیاز پرسپولیسی ها با هدیه  ذوبی ها
در یکی از حساس‌ترین بازی‌های این هفته، پرسپولیس و ذوب آهن در ورزشگاه آزادی برابر هم قرار گرفتند. یحیی گل‌محمدی نسبت به بازی چند روز پیش در جام حذفی برابر ویستاتوربین، 6 تغییر در ترکیب پرسپولیس ایجاد کرد و از حامد لک، سیدجلال حسینی، علی نعمتی، مهدی شیری، علی شجاعی، محمد شریفی، میلاد سرلک، سیامک نعمتی، وحید امیری، عیسی آل‌کثیر و امید عالیشاه بهره برد. دقیقه ۹، شوت محمد شریفی از پشت محوطه براحتی در اختیار پارسا جعفری دروازه‌بان اصفهانی‌ها قرار گرفت و دو دقیقه بعد محمد سلطانی فر این شوت را پاسخ داد که حامد لک بدون دردسر توپ را تصاحب کرد. دقیقه ۳۲، حرکت عیسی آل‌کثیر در محوطه جریمه با ضربه ناگهانی سیامک نعمتی همراه شد که توپ از بالای دروازه با اختلاف زیاد به بیرون رفت.دقیقه ۳۶، شاگردان مهدی تارتار ضد حمله‌ای را طراحی کردند که ضربه میلاد جهانی با برخورد به پای سید جلال حسینی به کرنر رفت و در ادامه هم اتفاق خاصی رخ نداد تا نیمه اول با تساوی بدون گل به پایان برسد.
یحیی که به‌دنبال گل برتری تیمش بود، پس از گذشت دقایقی از نیمه دوم دست به تغییر زد و دقیقه 57 مهدی ترابی و احسان پهلوان را به‌جای شیری و شریفی به زمین فرستاد. دقیقه 62 اتفاقی که سرخ‌ها منتظرش بودند رخ داد و سانتر وحید امیری از سمت راست با اشتباه عجیب پارسا جعفری دروازه بان ذوب آهن همراه شد و به‌جای مهار توپ به‌گل شدن آن کمک کرد. یک دقیقه بعد ذوبی‌ها می‌توانستند جبران کنند که توپ در شلوغی محوطه جریمه به تیر هم خورد اما گل نشد و در ادامه داور، بازی را به‌دلیل خطا روی لک متوقف کرد. دقیقه 74 هم شوت مسعود ابراهیم‌زاده بازیکن ذوب آهن را لک به زحمت مهار کرد. دقیقه 77 رضا اسدی به جای شجاعی به میدان آمد تا سومین تعویض سرخ‌ها صورت بگیرد. دقیقه 85 خطای محمد قریشی مدافع ذوب آهن روی عیسی آل‌کثیر را مهدی سیدعلی داور مسابقه پنالتی اعلام کرد. در حالی که خود آل کثیر اصرار به زدن پنالتی داشت ولی ترابی پشت ضربه قرار گرفت و گل دوم پرسپولیس را به ثمر رساند. بازی در نهایت با پیروزی 2-0 پرسپولیس به پایان رسید تا سرخپوشان با قرار گرفتن در رده سوم جدول، خود را به‌عنوان یکی از سه ضلع مدعیان قهرمانی مطرح کنند.


شکست غیرمنتظره سپاهان
در دیگر دیدارها، آلومینیوم و گل‌گهر با تساوی بدون گل به‌کار خود پایان دادند. هوادار با گل محمدجواد محمدی (58) از سد تراکتور گذشت. نفت مسجدسلیمان 2-0 برابر فجرسپاسی به برتری رسید. محمد بلبلی (35) و میرهادی میرجوان (38) برای شاگردان فراز کمالوند گلزنی کردند. مس رفسنجان هم 2-1 مغلوب نساجی مازندران شد. گادوین منشا (73-پنالتی) برای رفسنجانی‌ها و رضا جعفری(39) و حامد شیری (82- پنالتی) برای قائمشهری‌ها گلزنی کردند. دیدار فولاد و صنعت نفت با تساوی بدون گل خاتمه یافت. سپاهان هم در خانه‌اش 2-1 مغلوب پیکان شد تا 3 امتیاز مهم را از دست بدهد.علیرضا کوشکی (16) و محمدحسین فلاح (77) برای خودروسازان گلزنی کردند و فرشاد احمدزاده (57) تک گل زردپوشان اصفهانی را به ثمر رساند.
بدین ترتیب با انجام بازی‌های هفته یازدهم، استقلال با 25 امتیاز در صدر قرار گرفت. سپاهان و پرسپولیس هم با 22 امتیاز در رده‌های دوم و سوم قرار دارند که تیم اصفهانی به‌دلیل تفاضل گل بهتر بالاتر از سرخپوشان ایستاده است.