صادقی: روز حمله داعش به مجلس به یاد 7 تیر سال 60 افتادم

36 سال از واقعه تروریستی 7 تیر می گذرد و محمود صادقی، نماینده فعلی تهران در مجلس شورای اسلامی که فرزند شهید صادقی، نماینده ازنا و درود در مجلس و از شهدای 7 تیر است، در تشریح بیشتر این واقعه با خانه ملت گفت وگویی کرده است. صادقی در این باره توضیح داد: در 7 تیر 1360 به فاصله نیم ساعت از وقوع انفجار آنجا حاضر بودم ، آن سال در حال سپری کردن سال چهارم هنرستان بودم و منزل ما در مجتمعی مخصوص سکونت نمایندگان مجلس و خانواده هایشان در نزدیکی دانشگاه تهران بود و برادرم نیز به عنوان محافظ و راننده همراه پدرم بود و آن روز شاهد و ناظر این فاجعه بودم.
صادقی با اشاره به فضای سیاسی سال 60 و فعالیت منافقین گفت: این سازمان از خرداد ماه از 25 خرداد وارد فاز مسلحانه شدند و دو هفته بعد هم این فاجعه رخ داد، شاید تا قبل از آن چهره این سازمان برای مردم به خوبی شناخته شده نبود اما بعد از آن با خروج از فاز سیاسی به نظامی هویت این سازمان را برای جامعه روشن کرد.
نماینده مردم تهران در خصوص روند کار سازمان منافقین نیز گفت: این سازمان در انقلاب مشارکت داشت اما از همان ابتدا با نگاه نظامی به مقوله قدرت نگاه کردند و با تجهیز خانه های تیمی و آموزش نظامی حرکت کردند و بعد از آن هم ترورهای کوری در خیابان ها انجام می دادند و مردم نیز از نقطه ای به بعد شروع به مقابله با این سازمان کردند.
وی با تاکید بر این که مبحث امنیتی و حفاظت از ساختمان های مهم باید همواره در دستور کار نهادهای امنیتی و حفاظتی و اطلاعاتی باشد، گفت: من در آن زمان در ساختمان حزب رفت و آمد داشتم و همان زمان به مرحوم پدر می گفتیم که تردد در این ساختمان نشان می دهد این ساختمان حفره امنیتی از جهت حفاظتی زیاد دارد و تردد ماشین ها بسیار زیاد است.
صادقی با اشاره به حمله تروریستی به مجلس در سال جاری تاکید کرد : نزدیک به چهار دهه از این موضوع گذشت و بعد 17 خرداد سال 96 به وقوع پیوست در صحن مجلس در آن لحظات به یاد 7 تیر و آن فاجعه افتادم و برای نمایندگان نیز این موضوع را گفتم.