آسمان و ریسمان نبافید

مجید ابهری‪-‬ بافتن آسمان به ریسمان وقتی روی میدهد که یک فرد تلاش کند مربوط ونامربوط را به همدیگر دوخته ودو موضوع ومطلب بی‌ربط را به هم ارتباط دهد.
متاسفانه درمورد بسیاری از وقایع برخی از تحلیل گران به مصداق کلنگ از آسمان افتاد و نشکست است. از جمله در موضوع جنایت شوهر اهوازی، برخی از اصحاب قلم با تلاش
زاید الوصف قصد ربط دادن موضوع به حقوق بشر
و به موازات آن به برجام دارند.


واقعا یک جنایت خانوادگی چه ربطی به حقوق بشر دارد. روزانه چندین قتل وجنایت در امریکا واروپا توسط افراد مختلف از جمله زن وشوهر وبالعکس رخ می‌دهد کسی هم مرثیه‌ای برای بشر وحقوقش سر نداد.
نکته دوم خط ونشان کشیدن بعضی از افراد از جناح‌های سیاسی برای یکدیگر بود. تعدادی از اصلاح‌طلبان؛ اصولگرایان را موافق این فاجعه قلمداد میکنند؛ چراکه در جهت فسادستیزی قرار دارد و انگشت شماری نیز اصلاح‌طلبان را در راستای دفاع از پاکسازی جامعه قلمداد می‌کنند.باور نمی‌کنم والبته کسی نیز باور ندارد که کسی با هرتفکری موافق چنین حرکت انسان ستیزانه باشد.چرا این
تحلیل گران به جای تسویه حساب جناحی وسیاسی به ریشه‌یابی اینگونه خشونت‌ها
وسبب شناسی آنها نمی‌پردازند؟
حالایک فرزند دوساله بلاتکلیف در وسط مانده وشوک عصبی به جامعه وارد شده.بدتر از آن یک رسانه حرکت جنایت‌آمیز همسر را به تصویر کشیده وبدون هیچ گونه سانسور و پوششی در معرض دید خرد وکلان قرار داده است در صورتی که تاثیر هولناک این حرکت از ذهنها پاک نشده و اثر بسیار منفی بر ذهن نوجوانان وجوانان خواهد گذاشت.
تعطیلی این نشریه بعد از انتشار "نوشداروی
بعد از فوت سهراب" خواهد بود. قتل ناجوانمردانه یک افسر وظیفه شناس در حالیکه اسلحه بدست داشته حاکی از مشکلاتی است که آن شهید گرانقدر در بعد از حادثه پیش‌بینی می‌کرد.
این افسر پاکدامن و شریف با مشکلات حقوقی بعد از تیر اندازی آشنایی داشته وبه خاطر پرهیز از مواجهه با این مشکلات جان عزیز خودرا قربانی و فرزندانش را یتیم نمود. نمایندگان انقلابی مجلس شورای اسلامی دیگر بدون درنگ باید قوانین لازم در بکارگیری سلاح را اصلاح و به تصویب رسانند تا دیگر بزهکاران از این جهت آسوده خاطر نگردند.وسخنی با اصحاب رسانه‌های مجازی وحقیقی:
عزیزان توجه داشته باشند که انعکاس اخبار اینگونه حوادث بدون کالبد شکافی و بیان علل وقوع موجب
قبح زدایی از خشونت نگردد.
سخن آخر با متولیان فرهنگی ومدیران نهادهای فرهنگی کشور:
در بین عشایر عرب ایران وعراق، سنتی وجود دارد "بنام نهوه" که براساس این سنت بی‌اساس دختر عمو حق پسر عمو است،
در هر حال و ازدواج این عروس نگون‌بخت با پسرعمویش براساس این سنت بوده و چنین عاقبتی یافته. بنابراین متولیان فرهنگی با بررسی وتحلیل نکات فوق راهکاری نیز برآن بیابند.