این مطالبه نباید بر زمین بماند

منصور مظفری‪-‬ در دوره تحول بویژه دوره تحول و تعالی قوه قضائیه اقدامات بنیادین در حفظ و صیانت از حقوق عامه صورت گرفته است.
در همین راستا، می‌توان گفت در این باب، امیدها زنده شده و رضایت‌ها از عملکرد قوه قضائیه در این دوره در اکثر زمینه‌ها افزایش یافته است.اتفاقا، نظرسنجی‌ها نیز این ادعا را ثابت می‌کند. اگر بخواهم برخی اقدامات صورت گرفته در مورد این موضوع را شرح دهم می‌توانم به
« جلوگیری از ساخت و سازهای
غیر مجاز» و «تخریب ویلاهای احداث شده در بستر و حریم رودخانه‌ها و دریا که حکم دستور موقت به جهت جلوگیری از ضرر بیشتر را دارد به جهت احترام به حقوق عامه» اشاره نمایم.


هرچند تاکنون رئیس محترم قوه قضائیه عملکرد مثبت وقابل دفاعی داشته اما برحسب وظیفه رسانه‌ای باید عرض کنم که این اقدامات نیک برای به نتیجه رسیدن کامل نیازمند برخی اقدامات تکمیلی است. فی المثل، در مورد موضوع احداث بناها غیرقانونی در بستر رودخانه‌ها و دریا مرحله بعدی وتکمیلی مطالبه قانونی،برخورد قانونی با کسانی است که دستور احداث این بناهای غیر قانونی را داده و همچنین ناظرانی که با ترک فعل باعث خسارت به بیت المال شده اند.
برای آنکه فحوای این مطلب به درستی منتقل شود و انشاءالله از سوی قوه قضائیه مطالبه مذکور در دستور کار قرار گیرد آدرس دقیق‌تری می‌دهم: مردم بومی و فقیر جزیره کیش زمانی که بناهای کنار دریا احداث می‌شد همواره آهی از ته دل می‌کشیدند.آنان از خود می‌پرسیدند چرا باید با پول این مملکت این بناهای اشرافی و لوکس احداث شود تا مسئولان و خانواده‌های شان به دور از چشم مردم در خوشی باشند.در واقع این بناها باعث شده بود که حداقل مردم عادی جزیره نتوانند در کنار ساحل قدمی بزنند زیرا تقریبا تمام سواحل قابل استفاده جزیره توسط سازمان‌ها و ارگان‌ها گرفته شده بود!
حالا هم البته مردم مذکور آه از نهادشان بلند است زیرا با چشم خود می‌بینند چگونه منابع ملی با تخریب بناها هدر می‌رود.
به هر روی، زمانی اعتماد کامل در این خصوص بدست می‌آید که عاملین و آمرین محاکمه و جبران خسارت گردد. به نظر می‌رسد قوه قضائیه همانطور که شروع‌کننده خوبی بوده می‌تواند با پایان خوب این ماجرا نظرهای بسیاری را جلب کند.