انضباط بخشی موتور‌سیکلت سواران با همراهی عمومی ممکن است

اجرای طرح انضباط بخشی تردد موتور‌سیکلت‌سواران از سی‌ام بهمن‌ماه در صد نقطه پایتخت و همزمان در سراسر کشور برگزار شد. نباید فراموش کرد بیش از ۴ میلیون موتور‌سیکلت در تهران بزرگ وجود دارد و به‌رغم همه مزایا و امتیازات موتورسیکلت، باید اذعان داشت این وسیله نقلیه در بسیاری از موارد به معضلی بزرگ در حوزه ترافیکی تبدیل شده‌است به‌گونه‌ای که مشکلات فراوانی به واسطه وجود خارج از قواعد و ضوابط موتورسیکلت‌ها در سطح شهر برای شهروندان، عابران و حتی خودرو‌سواران ایجاد شده است. این مشکلات گلایه، شکایت و نارضایتی شهروندان را به همراه داشته است تا بدان جا که در تماس‌های صورت گرفته با سامانه‌۱۱۰ و همچنین در دیدار‌های حضوری صورت گرفته است، شهروندان خواهان برخورد جدی با بی‌نظمی‌های موجود در حوزه موتورسیکلت سواران و ساماندهی و انضباط بخشی آنان هستند که در پی درخواست و مطالبه شهروندان و مسئولان، پلیس با اجرای طرح انضباط بخشی تردد موتورسیکلت سواران در اقدامی مدیریت شده با استفاده از ظرفیت پلیس‌های راهنمایی و رانندگی، پیشگیری و یگان امداد به میدان آمد تا در خصوص انضباط بخشی موتورسیکلت سواران اقدامات ایجابی و سلبی لازم را انجام دهد.
بدون شک تلاش پلیس به تنهایی نمی‌تواند، نتیجه مطلوب را به دنبال داشته باشد، از این رو همراهی، سایر سازمان‌ها و نهاد‌ها از جمله صدا و سیما و شهرداری و همچنین همکاری مردم ضروری است.
نباید فراموش کرد که این طرح در حقیقت طرح انضباط بخشی تردد موتور‌سیکلت سواران است و اگر به درستی و خوبی انجام شود شاهد ساماندهی و روان شدن ترافیک شهری و کاهش چشمگیر بی‌نظمی‌ها و هنجار شکنی‌های ترافیکی باشیم، موضوعات و مسائلی که چهره شهری را مخدوش می‌کنند و به طور حتم اگر این طرح به خوبی و بر اساس راهبرد‌های تعیین شده پیش برود، نتایج و اثرات مطلوب و مؤثری در حوزه ترافیکی به همراه خواهد داشت.
متأسفانه بیش از ۴۶‌درصد کشته‌های حوادث رانندگی و بیش از ۵۰‌درصد سوانح رانندگی مربوط به موتورسیکلت سواران است که هر حادثه‌ای (فوت راکبان و آسیب دیدن آنها) که ممکن است هر کدام از ما به راحتی از کنار آن عبور کنیم و تنها به عنوان تأسف سری تکان دهیم و آهی از نهاد بر کشیم چه بسا یک خانواده را داغدار و گرفتار کند، از این رو اجرای طرح انضباط بخشی و ساماندهی موتورسیکلت‌سواران می‌تواند تأثیر چشمگیری در حل مشکلات و ناهنجاری‌های ترافیکی داشته باشد.
پلیس امروز به عنوان مبتکر و مجری این طرح دست یاری به سوی مردم و مسئولان دراز می‌کند و از آنان طلب همکاری دارد. بدون شک اجرای صحیح، دقیق و شایسته این طرح می‌تواند تبعات مبارکی را در حوزه اجتماعی، ترافیکی و حتی روحی و روانی (به دلیل کاهش حجم ترافیک و کاهش سوانح رانندگی) برای شهروندان در پی داشته باشد که تحقق این امر نیازمند همراهی و همکاری مردم و مسئولان با خدمتگزاران خود در نیروی انتظامی است. ‌ فرمانده انتظامی پایتخت