دربی با تماشاگر؟ هنوز هیچ چیز قطعی نیست!

شهروندآنلاین: اگرچه تقریبا همه اماکن عمومی با رعایت پروتکل های بهداشتی بازگشایی شده‌اند و شاهد حضور عموم جامعه در مراکز تفریحی و ورزشی و فرهنگی هستیم اما هنوز درباره ورزشگاه‌ها این اتفاق رخ نداده است.

بازی های فوتبال در ایران مدت زیادی است بدون تماشاگران برگزار می‌شود و این مساله از هیجان مسابقات کاسته است. در این خصوص فدراسیون نشینان تلاش زیادی انجام دادند تا مجوز برگزاری بازی های داخلی با تماشاگر را بگیرند اما به غیر از یک بازی تیم ملی مقابل عراق چنین اتفاقی رخ نداد.

با نزدیک شدن به مسابقه استقلال و پرسپولیس در لیگ برتر(که 26 اسفند ماه برگزار می‌شود) حالا فدراسیون فوتبال در تلاش است تا موافقت وزارت بهداشت را با حضور 30 درصدی تماشاگران در ورزشگاه آزادی را دریافت کند.



اگرچه ستاد ملی مبارزه با کرونا هنوز با حضور تماشاگران در این مسابقه موافقت نکرده اما فدراسیون فوتبال اصرار دارد تا چنین اتفاقی بیفتد و مسابقه دربی شب عید 1401 با حضور تماشاگران سرخابی برگزار شود.

برای پیگیری ماجرا با حسن کامرانی‌فر دبیر کل فدراسیون فوتبال تماس گرفتیم و نظراتش را جویا شدیم.

ورزشگاه که یک محیط سرباز است

دبیرکل فدراسیون فوتبال در این خصوص به خبرنگار ما گفت: «موضوع مورد بحث ما این است که چرا فقط درباره فوتبال اجازه حضور تماشاگران داده نمی‌شود؟ سینماها باز است، مراکز تفریحی و فرهنگی کار می‌کنند؛ حتی بازی های رشته های دیگر ورزشی هم که داخل سالن برگزار می‌شود، با حضور تماشاگر است. پس انتظار داریم درهای ورزشگاه ها که محیط های سرباز هم هست، باز شود و آنها بتوانند بازی تیم های محبوبشان را تماشا کنند.»

حداقل مجوز تماشاگران دربی را بدهند

از کامرانی‌فر پرسیدیم که مگر درخواست فدراسیون از وزارت بهداشت فقط برای دربی نیست؟ او پاسخ داد: «همینطور است. ما دوست داریم از دربی این موضوع شروع شود. البته فعلا فقط خواسته‌ایم که تماشاگران با حضور 30 درصدی بتوانند دربی را تماشا کنند. همانطور که ورزش های سالنی ما با 30 درصد مجوز ورود تماشاگر را داده‌اند، امیدواریم در فوتبال هم این اتفاق بیفتد. من فکر می‌کنم حیف است دربی بدون تماشاگر باشد. انشاالله این موضوع عملی شود وبا همین الگو سایر دیدارهای فوتبال نیز با حضور تماشاگر برگزار شوند.»

فوتبال با سینما چه تفاوتی دارد؟

دبیرکل فدراسیون فوتبال درباره اینکه وزارت بهداشت اعلام کرده هنوز درخواستی به دستشان نرسیده، گفت:‌«در حال رایزنی هستیم. تمام تلاش ما این است که حداقل این بازی را با حضور تماشاگر برگزار کنیم. امیدوارم وزارت بهداشت هم با ما همکاری کند. الان خوشبختانه آمار ابتلا به ویروس کرونا پایین آمده و جامعه به ثبات رسیده است. مردم نیز بلد شده اند که چطور پروتکل ها را رعایت کنند. پس ایرادی ندارد فوتبال هم مثل سینما تماشاگر داشته باشد.»

این، خواسته قشر عظیمی از جامعه است

کامرانی فر در بخش دیگری از صحبت‌هایش بیان کرد: «ما از وزارت بهداشت می‌خواهیم که لطفا با فدراسیون همکاری کنند. این خواسته قشر عظیمی از جامعه است که برای تماشای مسابقات به ورزشگاه بروند. الان تمام کشورهای همسایه ما هم به شرط تزریق واکسن بازی ها را با تماشاگر برگزار می‌کنند و قطعا اینکه جوان های ما درگیر فوتبال باشند، از خیلی مسائل بهتر است».

او در پاسخ به این پرسش که چه زمانی حضور تماشاگران در دربی قطعی می‌شود، افزود: «انشاالله یکی دو روز دیگر همه چیز قطعی می‌شود».