پاتال‌های سایبری

مجید ابهری‪-‬ دیگر کمتر کسی است که سایبر باز باشد و در پلتفرمهای مختلف مشغول باشد و نداند که بسیاری از افراد با نام‌ها وحسابهای فیک یا همان قلابی وارد شده و حتی لایک و فالو کنند. این مقدمه را از آن جهت عرض کردم چون اخیرا تصاویری از قشون سایبری تیرانا در برخی نشریات خارجی چاپ شده بود که جای تامل و تعمق داشت. افرادی که در اردوگاه اشرف، جوانی خود را صرف حمله و تخریب کشور و مردم خود کرده‌اند اکنون در خط پایان زندگی به جای اندیشه به گذشته و جبران آن روزهای سیاه و شرم آور، در قشون سایبری تیرانا مشغول سنگین‌تر کردن پرونده سیاه خویش هستند. بیش از هزار نفر در هر روز بیش از ۱۸تا۲۰ساعت در سایت‌ها وشبکه‌های مختلف مشغول انعکاس اخبار کذب و شایعات بدتر از دروغ بوده و هرکدام بیش از ۲۰حساب فیک را مدیریت می‌کنند. ساخت مانیفستهای قلابی با اسامی دروغین برای مجامع بین‌المللی پیش پا افتاده‌ترین حرکت این قشون همیشه بازنده می‌باشد. لازم است در اینجا به آن عده که مطالب سایتهای خبری وپلتفرم‌های جنجالی برای‌شان سند می‌شود، گفته شود ریشه یابی و شناخت ماهیت فضاها اولین واصلی‌ترین گام در کسب سواد فضای مجازی می‌باشد. حال با یک حساب سرانگشتی می‌توان به تولید محتوای کمی توسط این قشون پی برد. هزار نفر براساس خبری که در زیر تصاویر مربوطه منعکس شده در این مرکز روزانه مشغول بکار که چه عرض کنم مشغول خرابکاری هستند که هر کدام ۲۰حساب فیک را اداره می‌کنند؛ حالا اگر هر کدام فقط وفقط ۵ خبر یا نظر بدهند می‌شود۳۰هزار فقره.
از نظر رفتاری با ۱۷مرتبه تکرار یک نکته فرد اگر باور نکند دچار تردید ودو دلی می‌شود. بسیاری از افراد حتی دارای حسن نیت بعد از مطالعه یا نقل یک خبر یا موضوع تازه پی به کلاه گشادی میبرند که برسرشان رفته است. متاسفانه بعضی از نخبگان اجتماعی نیز به علت رعایت مصالح شخصی یا جناحی حاضر نمی‌شوند اینگونه دروغ‌ها ومنابع کاذب آن‌ها را آشکار و افشا نمایند و همین مصلح اندیشی و سکوت موجب رونق دکانهای کاذب می‌شود. از طرف دیگر فضاسازی‌های دروغین و تهاجمات بی‌منطق و دور از شرف رسانه‌ای وقتی نوامیس و نکات خصوصی و خانوادگی افراد هدف را نشانه رفته و زیر آتش سنگین توپخانه‌های خود قرار میدهند، برخی از افراد سکوت و انزوا را بر تهاجمات دفاعی ترجیح داده و موجب جری‌تر شدن این قشون دور از اخلاق می‌گردند. تنها و عمده واکسن مقابله با این ویروسهای اجتماعی و فرهنگی در دو محور تعریف می‌شود:
اول: پاسخگویی و مقابله به مثل با این قشون با استفاده از ترفندها و روشهای فنی در فضای مجازی و ضدحمله به آن‌ها با سلاحهای قوی‌تر از ادوات آن‌ها. دوم: تبیین اهداف و معرفی روشهای تهاجمی آن‌ها در بستر جهاد تبیین برای شناساندن ماهیت اعضای قشون؛ و معرفی شیوه‌های منافقانه آن‌ها در برخورد با موازین عقلی و منطقی مخصوصا به نسلهای نو در میان کاربران شبکه‌های فضای مجازی و بالابردن سواد فضای مجازی آن‌ها. یعنی تهیه و ساخت سلاحهای قوی‌تر و جدید‌تر برای آن‌ها؛ و توصیه‌های مرتب در روزآمد نمودن
فرزندان ما.