شما بودید که امام را در موزه می‌پسندیدید!

سایت اصلاح‌طلب جماران پس از گذشت چند هفته از انتشار کلیپ «سلام فرمانده»، نکته‌ای را برای وارد کردن اشکال یافته است. این رسانه، با انتشار مطلبی بدون نام نویسنده و با عنوان «نامه وارده» به تولیدکنندگان کلیپ فوق حمله کرده که «شعر را که خواندم بر خودم و صدا و سیمای کشورم گریستم، یعنی در این سرود که خطاب به امام زمان است نباید نام مبارک امام خمینی آورده شود. تکریم رهبری انقلاب به جای خود درست است، ولی آیا جز این است که به فرمایش ایشان همه آنچه هست به برکت همت والای حضرت امام است.»
این مطلب با ادبیاتی تند، حملاتش را ادامه می‌دهد که چطور اسم میرزا کوچک خان و آیت‌الله بهجت در سرود آمده و اسم امام نیست و.... مطلب هم با تیتر «امام زدایی از همین جا شروع می‌شود؛ سلام فرمانده!» منتشر شده است.
تندی و بی منطقی مطلب آن قدری است که فقط این گزاره را به ذهن متبادر می‌کند که مسئولان سایت جماران هفته‌ها بغض از کلیپ «سلام فرمانده» را در خود نگه داشته‌اند و نتوانسته‌اند نکته‌ای برای به چالش کشیدن کلیپ بیابند و حالا ناگاه با دیدن این مثلاً «نامه وارده» ذوق زده شده‌اند که چه بهانه خوبی یافته‌اند که «سلام فرمانده» را تخریب کنند؛ امام‌زدایی! به نام امام هم هست و کسی به حسن نیت ما شک نمی‌کند!
اما حسن نیت از ابتدا هم زیر سؤال است. از آنجایی که یک سایت اصلاح‌طلب که منادی امام‌زدایی بود و از جریان فکری آنان، جسارت «فرستادن امام به موزه تاریخ» شکل گرفت و ابراز شد، چطور می‌تواند منادی اعتراض به امام‌زدایی باشد؟ زمانی که حامیان جریان اصلاحات علیه تئوری سیاسی اصلی امام خمینی فریاد مرگ بر اصل ولایت فقیه سر می‌دادند، سایت جماران که عنوان «جماران» را برای این جریان سیاسی مصادره کرده، کجا بود؟ از سویی فریاد زدن علیه «امام‌زدایی» که نیاز به پنهان کردن اسم ندارد. چه ترسی وجود دارد که اسم نویسنده وجود ندارد و کسی بدون شناسنامه و بدون هویت آمده مثلاً از امام دفاع کند؟