سخنی با رئیس‌جمهور

آقای رئیس‌جمهور تا چند صباح دیگر با حضور در مراسم تنفیذ و تحلیف بار دیگر سکان مدیریت اجرایی کشور را به دست خواهید گرفت.
مردم چشم به راه تحقق وعده‌های شما هستند تا بخشی از مشکلاتشان با تدبیر دولت دوازدهم امیدوارانه حل و فصل شود. اما به عنوان یکی از دلسوزان جامعه و در پاسخ به دعوت عام جنابعالی برای همفکری و همکاری با دولت دوازدهم، لازم می‌دانم نکاتی را به استحضار شما برسانم و درخواست نمایم علی‌رغم تسلط به همه آنها مروری هر چند اندک به آنها بنمایید.
1-بیکاری، گرانی و تورم ریشه در دهها علت آشکار و نهان داشته و یک روزه به وجود نیامده که توقع حل و فصل یک شبه برای آن داشته باشیم.
اما می‌توان با تاکتیک‌های مقطعی به مبارزه با آنها پرداخت. در همین رابطه استفاده از ظرفیت‌های خالی صنایع و راه‌اندازی صنایع واسطه‌ای و کشاورزی می‌تواند قدم مثبتی در کوتاه‌مدت باشد.


2-جنابعالی پشتوانه اکثریت جامعه را در صندوق حمایتی خود دارید، بنابراین از این سرمایه
بهره گرفته و اجازه ندهید که اقشار فقید بیشتر از این در فشار قرار گیرند و برای جلوگیری از شکاف در وحدت ملی و اجماع ملی باید قدم‌های عملی برداشته و حتی به بعضی از طرفداران اجازه پرخاشگری اجتماعی ندهید.
3-بعضی از دولتمردان کابینه شما هیچ شباهتی با بردباری و حوصله سیاسی و فرهنگی‌تان ندارند و فرهنگ عذرخواهی واژه‌ای نامانوس برای آنهاست. اهانت به اصحاب رسانه و امانتداران اخبار جامعه از سوی برخی از وزرا و مسئولان، رفتاری آزاردهنده است که دوری از ادب اجتماعی و سیاسی را تداعی می‌کند. درخواست می‌کنم که همانند تمام دنیا وقتی فاجعه‌ای یا حادثه‌ای رخ می‌دهد مسئول اجرایی مستقیم آن با پذیرش مسئولیت و عذرخواهی حصاری نامرئی به دور عالی ترین مدیر اجرایی یعنی جنابعالی می‌کشند. ولی متاسفانه در جامعه ما این سنت پسندیده وارونه شده و شخص شما سپر بلای خطاکاری برخی از مدیران دولتی خود می‌شوید که این نقیصه باید به نحو کامل اصلاح شود و هر مدیر مسئولیت مستقیم مشکلات و عواقب ضعف مدیریت خود را به عهده بگیرد.
4-متوسط عصر دولت یازدهم 55 سال است که با توجه به سرعت رشد فناوری‌های مدرن افرادی در این سن کمتر توانایی تطابق با این روند سرعتمند را می‌یابند. همانطوری که خودتان اشاره نمودید جوانگرایی در دولت دوازدهم باید کاملا محسوس باشد. و از مشایخ تجربه و ارباب تخصص می‌توان به عنوان مشاور و ناظر و نماینده در هر نهادی استفاده کرد.