خطای جدی فرانسه درمورد منافقین

بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با اشاره به سفر ظریف به فرانسه اظهارکرد: آقای ظریف در جریان این سفر با وزیر خارجه، رئیس‌جمهور و رئیس سنای فرانسه دیدار کرد. ایشان دیدارهای خوبی با این مقامات به خصوص با آقای مکرون در کاخ الیزه انجام دادند. در این دیدار مذاکرات مفیدی در ارتباط با مسائل دوجانبه، همچنین مسائل منطقه بین دو طرف صورت گرفت.
وی افزود: رئیس‌جمهور فرانسه در این دیدار بر علاقه‌مندی فرانسه جهت گسترش روابط با ایران تاکید کرد.
قاسمی ادامه داد: در این دیدار که در محیطی صمیمانه و گرم انجام شد، طرف فرانسوی به جایگاه ویژه ایران در منطقه و نقش کشورمان در ایجاد ثبات و مقابله با تروریسم اشاره کرد و از این تلاش‌ها تقدیر و قدردانی شد.
**توافق ایران و فرانسه در دیدار ظریف و مکرون


سخنگوی وزارت خارجه ایران با بیان اینکه در دیدار ظریف با رئیس‌جمهور فرانسه این توافق صورت گرفت که دیدارها و تماس‌های دوکشور به‌صورت منظم و مستمر ادامه پیدا کند و رایزنی‌های دو کشور درخصوص مسائل منطقه و دوجانبه گسترش بیشتری پیدا کند،‌ افزود: در این دیدار علاوه بر مسائل دوجانبه در ارتباط با مسائل سوریه، موضوع مبارزه با تروریسم، همچنین مسائل خلیج‌فارس رایزنی و گفتگو شد.
بهرام قاسمی با اشاره به اینکه وزیر خارجه در جریان دیدار با رئیس‌جمهور فرانسه، پیام آقای روحانی را به وی ارائه کرد، ادامه داد: آقای مکرون به‌تازگی به کاخ الیزه راه پیدا کرده است و در کشور ما نیز انتخابات شکوهمند ریاست‌جمهوری با مشارکت حداکثری مردم برگزار شد و آقای روحانی برای دومین بار به‌عنوان رئیس‌جمهور انتخاب شدند. روسای جمهور ایران و فرانسه پیش از این به‌صورت تلفنی با یکدیگر گفتگو کرده بودند و همانطور که اشاره شد در این سفر پیام آقای روحانی به وی توسط آقای ظریف ارائه شد که این اقدامی جدید و بیانگر علاقه و عزم دو کشور برای گسترش روابط با یکدیگر بر اساس احترام متقابل، عدم مداخله در مسائل داخلی یکدیگر و احترام به ارزش‌های دو کشور است.
وی در ادامه به سفر ظریف به آلمان و ایتالیا نیز اشاره کرد و گفت: این سفر نیز در چارچوب روابط دوجانبه و یافتن مکانیسم‌های لازم برای توسعه هر چه بیشتر روابط در ابعاد سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و مسائل منطقه صورت گرفت.
این دیپلمات ارشد ایران همچنین با بیان اینکه در جریان دیدار وزیر امورخارجه با مقامات آلمان و ایتالیا مسائل بین‌المللی مورد مذاکره و گفتگو قرار گرفت، به دیدارهای ظریف با وزیران امورخارجه و اقتصاد ژرمن‌ها اشاره کرد و افزود: در دیدار آقای ظریف با وزیر اقتصاد آلمان، بر اهمیت گسترش روابط اقتصادی و برطرف‌کردن برخی از موانع موجود در این زمینه از جمله موانع بانکی و مالی تاکید شد.
سخنگوی وزارت خارجه ایران تصریح کرد: آقای ظریف در جریان این سفر با آقای «اشتان مایر» رئیس‌جمهور کنونی آلمان که در زمان مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 مسئولیت وزارت خارجه این کشور را برعهده داشت، دیدار دوستانه و صمیمانه‌ای داشت. در این دیدار طرف آلمانی نیز مانند مقامات فرانسه و ایتالیا به نقش ثبات‌ساز ایران در منطقه و اهمیت نقش ایران در حل مسائل خاورمیانه و بین‌المللی تاکید کرد.
**افکارعمومی ایران نگاه مثبتی به آلمان
ایتالیا و فرانسه دارند
قاسمی همچنین با بیان اینکه ظریف در جریان سفر به ایتالیا با وزیر خارجه، رئیس پارلمان و نخست‌وزیر ایتالیا که رئیس دولت این کشور است، رایزنی کرد، گفت: سه کشور آلمان، فرانسه و ایتالیا از شرکای مهم ایران در عرصه اقتصادی در سطح اروپا هستند. مناسبات خوبی بین ایران و این سه کشور وجود داشته و دارد. افکار عمومی ایران نیز نگاه مثبتی به این کشورها دارد. این کشورها سابقه منفی در افکارعمومی مردم ایران ندارند و زمینه مساعد برای گفتگو با آنها در ارتباط با مسائل منطقه‌ای و دوجانبه وجود دارد.
**نشست منافقین در فرانسه ربطی به سفر اخیر ظریف به پاریس ندارد
این دیپلمات ایران همچنین در پاسخ به سوالی در ارتباط با برگزاری نشست منافقین در فرانسه افزود: برگزاری اینگونه نشست‌ها از سوی منافقین بحث جدیدی نیست. از سال 1360 این گروهک با انجام شانتاژ، تبلیغات، همچنین برگزاری این نوع گردهمایی‌ها تلاش کرده که به طرفداران خود و اعضایش روحیه مصنوعی بدهد و عموماً آنها در این نشست‌ها از افراد افراط‌گرا و تندرو شناخته شده ضدایرانی با پرداخت تمامی هزینه‌های آنها برای سخنرانی دعوت می‌کنند.
وی با بیان اینکه این گروهک تروریستی با پرداخت پول، سیاه‌لشکرهایی را برای تجمع خود جمع‌آوری می‌کنند، تاکیدکرد: این نشست ربطی به سفر آقای ظریف به فرانسه ندارد و عموما آنها هر ساله در همین ایام گردهمایی خود را برگزار کرده و شو تبلیغاتی ایجاد می‌کنند، اما این گلایه نسبت به دولت فرانسه وجود دارد که چرا چنین مجوزی برای تجمع این گروه تروریستی صادر کرده است.
به گزارش ایسنا، این دیپلمات ارشد ایران تاکید کرد: نسبت به این اقدام فرانسه در دادن مجوز به این گروه تروریستی اعتراض لازم انجام شده است و بی‌شک در این خصوص طرف فرانسوی دچار یک خطای جدی در مورد این گروه تروریستی است. تروریست‌ها همه جا تروریست هستند و پاریس باید در این مورد از داشتن استانداردهای دوگانه پرهیز کند.