سکه ۸۰۰ و طلا ۵۸ هزار تومان ارزان شد

در هفته‌اي که گذشت با سقوط بهاي اونس طلاي جهاني و همچنين کاهش نرخ ارز در بازارهاي داخلي، قيمت‌ سکه و طلا نيز در بازار با کاهش همراه شد؛ به گونه‌اي که هر قطعه سکه تمام طرح جديد 800 هزار تومان و هر گرم طلا حدود 60 هزار تومان ارزان شده است. طبق اعلام اتحاديه طلا و جواهر تهران ، برغم آنکه اونس جهاني طلا در هفته پيش از هفته‌اي که گذشت (هفته منتهي به 21 مرداد ماه) در مسير صعودي قرار داشت، در هفته اخير مسير حرکت خود را تغيير داده و شروع به ريزش کرد. از سوي ديگر در بازارهاي داخلي نيز نرخ ارز همچنان روند کاهشي خود را ادامه داد؛ بر اين اساس با کاهش 50 دلاري هر اونس طلا در جهان و افت قيمت‌ها در بازار ارز در داخل، قيمت طلا و سکه در بازارهاي داخلي نيز با کاهش همراه شد.
در حال حاضر هر اونس با کاهش 50 دلاري به 1754 دلار رسيده است اين در حاليست که در پايان هفته پيش‌تر، از 1796 دلار هم فراتر رفته بود و در آستانه 1800 دلار قرار داشت. به گارش ايسنا ،با توجه به آخرين معاملات روز پنجشنبه آخرين قيمت سکه و طلا در بازار و تغييرات آن نسبت به ابتداي هفته، هر قطعه سکه تمام طرح جديد با کاهش 800 هزار توماني به 13 ميليون و 650 هزار تومان رسيد و هر قطعه سکه تمام طرح قديم با 900 هزار تومان کاهش نسبت به ابتداي هفته، 12 ميليون و 900 هزار تومان قيمت داشت.  
همچنين نيم سکه با 450 هزار تومان و ربع سکه با 420 هزار تومان کاهش در آخرين معامالات روز گذشته به ‌ترتيب (نيم‌سکه) هفت ميليون و 550 هزار تومان و (ربع سکه) چهار ميليون و 580 هزار تومان تعيين قيمت شدند. سکه‌هاي يک گرمي بانک مرکزي نيز با 100 هزار تومان کاهش قيمت نسبت به ابتداي هفته دو ميليون و 900 هزار تومان دادوستد شدند. قيمت هر مثقال طلا پنج ميليون و 543 هزار تومان در پايان هفته قيمت‌گذاري شد که 250 هزار توماني نسبت به ابتداي هفته کاهش داشته و هر گرم طلاي 18 عيار نيز بطور متوسط 58 هزار تومان افت قيمت را تجربه کرد و در پايان هفته به حدود يک ميليون و 279 هزار و 600 تومان رسيده است. هر گرم طلاي 24 عيار نيز در پايان هفته يک ميليون و 706 هزار و 134 تومان قيمت داشته است.  
همانطور که اشاره شد، انواع قطعات سکه و مصنوعات طلا طي يک هفته اخير با کاهش قيمت همراه بوده‌اند؛ اين در حاليست که نرخ ارز و قيمت‌ هر اونس طلا نيز کاهشي بوده است؛ بنابراين حباب سکه نيز با کاهش مواجه شده است. در حاليکه تا پيش از يک هفته اخير، هر قطعه سکه تا يک ميليون و 250 هزار تومان نيز داراي حباب بود، در اين هفته حباب سکه هم کاهش داشته است. حباب سکه در حال حاضر در محدوده يک ميليون و 100 هزار تومان قرار دارد.