جهانگیری: ایران‌هراسی را به ایران‌دوستی تبدیل کرده‌ایم

معاون اول رئیس جمهور صبح دیروز (شنبه) در مراسمی که به مناسبت روز ملی صنعت و معدن در سالن اجلاس سران برگزار شد، با بیان اینکه فکر می‌کنیم تا حد زیادی در زمینه سیاست‌ خارجی توفیق نصیب دولت یازدهم شد، گفت: موفق شدیم با اجرای برجام گام‌های نخست را برداریم و فضای ایران‌هراسی را به ایران دوستی تبدیل نماییم. امروز در دنیا علاقه‌مندان به کار کردن با ایران زیاد هستند. در همین زمینه مشاهده کردیم که به محض باز شدن مرزها سرمایه‌گذاران دنیا به سمت کشور سرازیر شدند.
به گزارش ایسنا، ‌اسحاق جهانگیری، مهم‌ترین پیام ورود سرمایه‌گذاران دنیا به کشور را فراهم بودن شرایط سرمایه‌گذاری در ایران و وجود فرصت‌های زیاد در این زمینه عنوان و اظهار کرد: ما در تعامل با دنیا به دنبال مقوله‌های اصلی نظیر توسعه بازار تامین مالی و همچنین دریافت تکنولوژی هستیم. امروز در ایران به این نتیجه رسیده‌ایم که این کشور 80 میلیونی برای حل مشکل اشتغال خود نیازمند بازارهای بین‌المللی است. در این راستا صادرات غیرنفتی ما در دو سال گذشته رشدهایی داشته است اما این میزان کفایت نمی‌کند.
جهانگیری با اشاره به آغاز به کار دولت دوازدهم طی روزهای آتی اظهار کرد: مردم با انتخاب رئیس جمهور خود در 29 اردیبهشت جهت‌گیری و مطالبات اصلی دولت را روشن کردند. در همین راستا نیز رئیس جمهوری با مشورتی که با نهادها و صاحب‌نظران انجام می‌دهد دولتی را انتخاب خواهد کرد تا بتواند به وعده‌هایی که در عرصه‌های مختلف به مردم داده، عمل کند.