امیرعبداللهیان: به برداشتن تحریم‌ها خوشبینم

 

وزير خارجه کشورمان در سفر به مسکو از ارسال پيام يکي از رهبران اروپايي در خصوص اوضاع پيرامون اوکراين به وزير خارجه روسيه خبر داد.
بر اساس گزارش الجزيره، اميرعبداللهيان در نشست خبري تاکيد کرد که درخصوص اوضاع انساني در اوکراين و تدابيري که مسکو در اين زمينه اتخاذ کرده است تا با خسارت هاي احتمالي مقابله کند رايزني‌کرديم.
وي گفت که در خصوص اوضاع نيروگاه هسته اي زاپوروژيا تبادل نظر کرديم و ايران از تجارب هسته‌اي برخوردار است و آماده تقديم کمک در اين زمينه به منظور مقابله با آسيب‌ها است.


اميرعبداللهيان همچنين گفت که در مورد روند آستانه به منظور پايان بحران سوريه رايزني کرديم.
وزير خارجه کشورمان همچنين گفت که درخصوص تحولات عراق و افغانستان و ليبي نيز با طرف روسي تبادل نظر کرده است.
وي گفت که مردم ليبي‌ بايد خودشان سرنوشت خود را تعيين کنند.
اميرعبداللهيان در ادامه گفت که به هيچ کس اجازه نمي‌دهيم که در امور داخلي ايران دخالت کند.
وزير خارجه کشورمان گفت: براي احياي برجام نيازمند تضمين‌هاي قابل اعتماد هستيم، از آژانس بين المللي انرژي اتمي مي خواهيم که از سياست دوري کند و تنها در چارچوب فني عمل کند.
وي گفت که نسبت به برداشتن تحريم هاي مربوط به برنامه هسته اي خوشبين هستيم و هدف از مذاکرات وين رسيدن به توافق با ثبات و پايدار است.
اميرعبداللهيان گفت که مواضع ما با مسکو در خصوص تحولات عراق يکسان است و اميدواريم که به زودي اوضاع اين کشور به حالت عادي بازگردد. وي درخصوص بحران يمن نيز گفت که آتش بس در يمن نيازمند تصميم گيري از سوي رهبران اين کشور و رفع محاصره است.
وزير خارجه کشورمان گفت که اتهامات جديد عليه ايران درخصوص پرونده هسته اي را نمي پذيريم.
اميرعبداللهيان همچنين تاکيد کرد که از حمايت هاي مسکو در حمايت از مواضع مشروع ما در زمينه رفع تحريم ها تقدير و تشکر مي‌کنيم.