رد تحقیق و تفحص از پتروشیمی الوند

سخنگوي کميسيون صنايع و معادن از عدم تصويب تحقيق و تفحص از پتروشيمي الوند در کميسيون صنايع خبر داد و گفت: تصميم بر اين شد که کميسيون نيز گزارشي در اين زمينه از اين مجموعه تهيه کند.
روح الله عباسپور در گفت و گو با ايسنا، در تشريح جلسه يکشنبه کميسيون صنايع و معادن مجلس شوراي اسلامي با بيان اينکه در جلسه ديروز کميسيون دو دستورکار قرار داشت، گفت: دستورکار اول در خصوص تحقيق و تفحص دولت از پتروشيمي الوند بود و دستورکار دوم بحث گزارش بانک مرکزي در رابطه با بحث ذخيره ارزي و صندوق توسعه ملي بود که چه مقدار از اينها برگشته و چه ميزان باقي مانده است و چه کاري انجام خواهند داد.
وي افزود: دستورکار اول کميسيون صنايع که تحقيق و تفحص از پتروشيمي الوند بود در کميسيون صنايع راي نياورد و تصميم بر اين شد که کميسيون نيز گزارشي در اين زمينه از اين مجموعه تهيه کند.
نماينده مردم بوئين زهرا در مجلس شوراي اسلامي تصريح کرد: در رابطه با دستورکار دوم جلسه ديروز نماينده بانک مرکزي در جلسه کميسيون صنايع حضور داشتند که مباحث در چند محور وضعيت صندوق ذخيره ارزي که منابع آن چقدر بوده، چقدر برگشته و چه ميزان باقي مانده است، بحث صندوق توسعه ملي، در حوزه ارز خارجي و فاينانس مطرح شد. عباسپور در ادامه با بيان اينکه در جلسه امروز کميسيون قرار بر اين شد که دو کار صورت گيرد، گفت: يکي اينکه بانک مرکزي گزارش جامعي از وضعيت صندوق ذخيره ارزي که در گذشته قبل از صندوق توسعه ملي وجود داشته و تسهيلات ارزي دريافتي از صندوق توسعه ملي تهيه کرده و به کميسيون ارائه کند.


وي يادآور شد: تصميم ديگري که از سوي بعضي از اعضاي کميسيون اتخاذ شد، تحقيق و تفحص از کيفيت ارزي بانک مرکزي نسبت به صندوق ذخيره ارزي و صندوق توسعه ملي و... بود.
سخنگوي کميسيون صنايع و معادن در رابطه با مهمانان جلسه امروز اين کميسيون گفت: مهمانان ديروز جلسه معاونت ارزي بانک مرکزي و نمايندگان خواستار تحقيق و تفحص کننده بودند.