خون سید فریدالدین به گردن فراهم‌کنندگان شرایط آشوب است

دکتر سید فریدالدین معصومی نخبه‌ای بود در خدمت وطن. مقالات زیادی از او در مجلات بین‌المللی منتشر شد، اختراع ربات‌ماهی به نامش ثبت شد، تحصیل کرده دانشگاه‌های نیوزیلند بود و از مراکز علمی و دانشگاهی اروپا دعوت نامه داشت، اما هیچ‌کدام سد راه او در خدمت به ایران نشد. در بسیاری از پروژه‌های برق و انرژی کشور مشارکت داشت. وی رئیس هلدینگ برق و انرژی غدیر بود و برای پیگیری پروژه‌های برق و انرژی غدیر در استان فارس، راهی شیراز شده بود. شهید معصومی چهار‌شنبه ۴ آبان هنگام اذان مغرب برای نماز و زیارت به حرم شاهچراغ رفت که در حمله تروریستی عوامل داعش به شهادت رسید.
محمدرضا تقوامنش، پدر همسر شهید دکتر سیدفریدالدین معصومی در گفتگو با خبرنگار «جوان» درباره داماد شهیدش گفت: سید فریدالدین مدرک دکترای مکانیک از دانشگاه نیوزیلند داشت. متخصص، مؤمن و معتقد به نظام و ولایت بود.
وی با اشاره به فعالیت شهید در مجموعه غدیر گفت‌: با وجود اینکه شرایط خیلی خوبی برای اشتغال در چند کشور اروپایی برایش فراهم بود و دعوت‌نامه هم برای او ارسال شده بود، اما نپذیرفت و به کشور بازگشت و در مجموعه غدیر به عنوان یک نیروی متخصص نیروگاهی مشغول به خدمت شد. همه، ایشان را به عنوان یک مدیر خوب و شایسته می‌شناختند.
تقوامنش در ادامه با اشاره به رابطه خانوادگی با شهید افزود: آشنایی ما با خانواده دکتر به پیش از ازدواج با دخترم باز می‌گردد و در این سال‌ها جز خوبی و خدمت از خانواده و داماد هیچ ندیدیم.


وی با تأکید بر اینکه این شهید بزرگوار عاشق خدمت به مردم بود، خاطر نشان کرد: دکتر سید فریدالدین نخبه علمی بود، اما در کشور ماند تا به مردم و نظام خدمت کند. اقدام او ریشه دراعتقادی بود که به اسلام، نظام و ولایت داشت. کسی که معتقد و متعهد باشد، این آب و خاک و کشورش را دوست خواهد داشت. اما کسی که اعتقادی به این‌ها نداشته باشد به بهانه‌های مختلف کشورش را دچار آشوب می‌کند و زمینه را برای این اتفاقات و حوادث تروریستی آماده می‌کند.
وی گفت: دکتر معمولاً برای بررسی پروژه‌ها به شهرستان‌های مختلف می‌رفت. آن روز هم برای سرکشی به پروژه صنعت برق به شیراز رفته بود که بعد از اتمام کار قبل از ساعت پرواز برای نماز و زیارت به حرم احمد‌بن‌موسی (ع) می‌رود که این حادثه تروریستی اتفاق می‌افتد. ما پیگیر ساعت بازگشت ایشان از سفر شیراز بودیم و ساعت پروازشان را چک می‌کردیم. وقتی زیرنویس شبکه خبر را درباره حادثه شیراز دیدیم دلشوره گرفتیم. با تلفن همراه ایشان تماس گرفتیم که جواب نداد. نگرانی ما بیشتر شد تا اینکه متوجه شهادت ایشان شدیم.
پدر همسر شهید معصومی خطاب به آشوبگر‌ها گفت: به جرئت می‌گویم خون شهدای حادثه تروریستی شاهچراغ به گردن آن‌هایی است که شرایط را برای بروز چنین حوادثی فراهم کردند. ان شاءالله شرایطی پیش بیاید آن‌هایی که متوجه نیستند به فکر فرو بروند و درباره عاقبت کارهایشان بیندیشند.
وی افزود: از شهادت دامادمان ناراحت شدیم، جای او برای همیشه خالی خواهد بود، اما باید این مصیبت را تحمل کنیم. برای انقلاب زحمات زیادی کشیده شده و خون‌های زیادی به پایش ریخته شده است. کشور و انقلاب با پشت سر گذاشتن همه مشکلات و سختی‌ها به این مرحله و جایگاه جهانی رسیده است. ما قبلاً شهید دادیم باز هم شهید خواهیم داد. برادرم حسین تقوامنش در روز‌های آزاد‌سازی خرمشهر درسال ۱۳۶۱ به شهادت رسید. ما همچنان پای انقلاب ایستادیم.
تقوامنش با محکومیت اغتشاشات و آشوب‌های اخیر افزود: این حوادث از سر دشمنی دشمنان است. اما افرادی هستند که در داخل زمینه را فراهم می‌کنند. آن‌ها نمی‌دانند که اطراف کشور پر از گرگ‌هایی است که در انتظار نشسته‌اند و اگر وارد کشور شوند تفاوتی بین جناح‌ها و افراد جامعه قائل نیستند. امیدواریم که خداوند آن‌ها را به راه راست هدایت فرماید و بیدار شوند.
ایشان درپایان این گفتگو خاطره‌ای از زبان یکی از دوستان شهید نقل می‌کند: یکی از دوستان ایشان نقل کرد که در سال‌های تحصیل یکی از هم‌دانشگاهی‌ها در نیوزیلند به شوخی به سید فریدالدین گفته بود:شما که این قدر به نماز مقید هستی و در تمام نماز‌های جماعت نیوزیلند شرکت می‌کنی، آخر در نماز شهید می‌شوید. همین طور هم شد و خداوند شهادت را در حرم و در نماز نصیبش کرد.
از شهید دکتر سید فریدالدین معصومی دو فرزند به یادگار مانده است.