امان از وزیر جو زده!

شنیده‌اید می‌گویند «آدم رو برق بگیره، اما جو نه» حالا حکایت وزیر ورزش ماست که قرار نیست از جو یکی‌دو هفته پیش بیرون بیاید و نگاهی به اطرافش بکند و ببیند اوضاع و احوال ورزش کشور چطور است!
حمید سجادی به عنوان وزیر ورزش وظیفه دارد به تمام اهالی ورزش با یک چشم نگاه کند و برای فراهم کردن امکانات و تجهیزات تمامی آن‌ها نهایت تلاش خود را انجام دهد، با این حال برخی اتفاقات رخداده طی هفته‌های قبل باعث شد اهم توجه جناب وزیر تنها به یکی از چهره‌های ورزشی معطوف شود! توجهی که اگرچه اصل آن بد نیست، اما نه آنقدر که شوری آن، صدای همه را درآورده و انتقاد‌های زیادی را در پی داشته باشد. سجادی گویا هنوز هم درنیافته که این افراط چه بازتابی می‌تواند داشته باشد و هنوز در همان حال و هوای دوهفته قبل دیدار با یک ورزشکار است و گویا تصمیم ندارد از جو زدگی این ماجرا خارج شود.
وزیر ورزش با انتشار پست‌های متعدد و ایراد سخنان متوالی در خصوص آن دیدار عملاً تمام هوش و حواس خود را معطوف این ورزشکار و رشته‌ای کرده که هر چند باید به آن اهمیت داد، اما در ردیف پایین رشته‌های پراهمیت ورزش ایران قرار دارد. توجه ویژه حمید سجادی به اتفاقی که چند هفته قبل رخ داد، باعث شده است نه تنها این ماجرا فراموش نشود که همچنان داغ باقی بماند؛ اتفاقی که ممکن است در نهایت به ضرر ورزش ایران تمام شود و معاندان ایران و ورزش کشور از آن سوءاستفاده کنند.
در جو زدگی وزیر ورزش در جریان رخداده همین بس که او در روز‌های اخیر هم در این خصوص صحبت کرد و باعث شد تا نگاه‌ها دوباره معطوف این جریان فراموش‌شده شود. اینکه هوای ورزشکار کشور را داشته باشیم و اجازه ندهیم دیگران با سوءاستفاده از شرایط آن‌ها را تور کنند، امری پسندیده و درست است، اما جناب وزیر، شما وزیر تمام ورزش کشور هستید نه یک ورزشکار. در روز‌های اخیر شاهد اتفاقات زیادی در ورزش کشور بوده‌ایم و افتخارات زیادی هم کسب شده است، اما جناب وزیر جای پرداختن و اهمیت دادن به آن‌ها ترجیح می‌دهد همچنان بر طبل کاری که انجام داده بکوبد و ماجرا را به نحو خاصی داغ نگه دارد. در این میان باید یک نفر پیدا شود و در مقام مشاور به سجادی گوشزد کند که داستان تمام شده است، اما گویا چنین شخصی در وزارت ورزش یا وجود ندارد یا اگر هست، خودش هم دچار جو زدگی است. اتفاقی که نباید رخ می‌داد، رخ داد، اما مدیریت شد و حالا دیگر نباید آن را دنبال کرد. ورزش کشور همین حالا و در سال کسب سهمیه المپیک آنقدر معضل و مشکل دارد که وزیر اگر بخواهد فقط به آن‌ها فکر کند، وقت سر خاراندن هم پیدا نکند.
سجادی این روز‌ها باید فکر و ذهنش را روی برخی شیطنت‌ها که باعث می‌شود برای ورزشکاران ایرانی ویزا صادر نشود، متمرکز کند یا اینکه به فکر تأمین و تجهیز امکانات ورزشکاران برای حضور در مسابقات مهم پیش رو باشد، اما جناب وزیر به جای پرداختن به این مسائل مهم همچنان می‌خواهد در فضای گذشته سیر کند و کسی هم نیست که به او یادآور شود همه چیز تمام شده و تا بخواهی پلک روی هم بگذاری، المپیک از راه رسیده است و ما طبق معمول هیچ کاری برای ورزشکاران‌مان نکرده‌ایم. جناب وزیر جو زدگی را تمام کن و به کار ورزش برس که این مهم‌ترین وظیفه شماست ولاغیر.