واکنش کرملین به ادعای اخیر وال‌ استریت ژورنال علیه ایران

آرمان امروز: سخنگوي کرملين به ادعاي مطرح شده در گزارشي مبني بر «وجود تهديد حمله قريب‌الوقوع» ايران به مواضعي در عراق و عربستان واکنش نشان داد.
دميتري پسکوف، سخنگوي کرملين در پاسخ به سوالي درباره ادعاي مطرح شده در گزارش روزنامه وال ‌استريت ‌ژورنال مبني بر وجود «تهديد حمله‌اي قريب‌الوقوع از سوي ايران» به مواضعي در عربستان و عراق ، گفت: ما اصلا چنين اطلاعاتي در اختيار نداريم و نمي‌دانيم اين گمانه‌زني‌ها از کجا مي‌آيند.
مقامات آمريکايي و عربستاني در گفت‌وگو با روزنامه وال استريت ژورنال ايالات متحده مدعي شدند که رياض و واشنگتن به دليل دريافت اطلاعاتي مبني بر اينکه ايران ممکن است در آينده نزديک براي حمله به عربستان سعودي و عراق آماده شود، در وضعيت هشدار قرار گرفتند. وال استريت ژورنال، شب گذشته در گزارشي ادعا کرد که ايران ممکن است به زودي به اهدافي در عربستان سعودي و شهر اربيل عراق حمله کند تا توجه افکار عمومي را از اعتراضات داخلي منحرف کند
در اين گزارش، با اشاره به اينکه عربستان اين اطلاعات را با مقامات آمريکايي در ميان گذاشته است، ادعا شده است که ارتش دو کشور و برخي ديگر از کشورها به حالت آماده‌باش در آمده‌اند. يکي از مقامات شوراي امنيت ملي کاخ سفيد در اين خصوص به خبرنگار خبرگزاري آناتولي گفت: ما نگران تهديد ايران هستيم و از طريق کانال‌هاي نظامي و اطلاعاتي با عربستان سعودي در تماس دائم هستيم. در انجام هيچ گونه اقدامي براي دفاع از منافع خود و شرکاي خود در منطقه ترديد نخواهيم کرد. هنوز واکنشي رسمي از سوي مقامات ايران به ادعاي مطرح شده در اين گزارش مطرح نشده است.