شهرک‌نشینان صهیونیست: اسرائیل 25 سال آینده را نخواهد دید

گروه سیاست / آینده اسرائیل چگونه است؟ سؤالی حیاتی که شهرک نشینان مهاجر برای پاسخ به آن امیدی ندارند. دولت یهودی که تئودور هرتزل در کتاب دولت یهود تئوری پردازی کرده بود اکنون در سراشیبی سقوط قرار گرفته است. شهرک نشینان با وعده وعید‌های مذهبی و سیاسی به فلسطین مهاجرت کردند و به دنبال تحقق آرمان داده شده در کتاب دولت یهود بودند، اما دولت وعده داده شده روی خون‌های ریخته شده فلسطینیان بنا شد. این دولت اکنون دوره‌های مختلف خود را سپری کرده  و  به مرحله پایانی خود رسیده است. این مرحله پایانی به اذعان شهرک‌نشینان مهاجر در 25 سال آینده محقق خواهد شد و اسرائیل فرو خواهد پاشید.
طبق گزارش وبگاه شبکه المیادین، بر اساس نتایج یک نظرسنجی که توسط ائتلاف جنبش‌های جوانان در رژیم اشغالگر انجام و توسط شبکه ۱۲ اسرائیل گزارش شد، یک سوم از جمعیت جوان اسرائیلی‌ها تمایلی به خدمت سربازی ندارند. این شبکه اسرائیلی داده‌های به دست آمده را «خطرناک و دلخراش» توصیف کرد. «آمنون آبروموویت» تحلیلگر مسائل سیاسی در شبکه ۱۲ عبری، در این باره گفت: «صحبت کردن در مورد کسی که خود را می‌بیند که هویت اصلی او از هویت اسرائیلی و زبان عبری تشکیل شده است، می‌تواند دلخراش باشد. تمام بحث‌های سیاسی در اسرائیل یک موضوع و الگوی عملی گمراه کننده است».
آبروموویت با بیان اینکه یک سوم از جوانان اسرائیلی نمی‌دانند چه کسی «اسحاق رابین» را کشته است، ادامه داد: «بدتر از آن، این است که یک‌سوم از جوانان تمایلی به خدمت سربازی ندارند و خطرناک‌تر این است که یک سوم شهرک نشینان باور ندارند که «اسرائیل» پس از ۲۵ سال وجود داشته باشد.»
این در حالی است که پیش تر روزنامه عبری‌زبان «اسرائیل هیوم» ضمن اشاره به اینکه «افزایش نگران‌کننده‌ای در تعداد اسرائیلی‌های فراری از خدمت سربازی وجود دارد، تأکید کرده بود: «گویی اسرائیل دیگر جایی برای زندگی نیست.»


نفتالی بنت نخست‌وزیر سابق اسرائیل در پیامی که در خرداد ماه سال‌ جاری در شبکه اجتماعی پخش شد، می‌گوید: «کشور ما قبلاً دو بار به دلیل درگیری‌های داخلی متلاشی شد؛ اولی زمانی که 80ساله بود و دومی در 77سالگی. ما اکنون در دوره سوم به سر می‌بریم و به دهه هشتم نزدیک می‌شویم. همه ما در برابر یک آزمون واقعی قرار داریم. آیا می‌توانیم کشورمان را حفظ کنیم؟
ایهود باراک نخست‌وزیر اسبق رژیم صهیونیستی هم نسبت به آینده این رژیم هشدار می‌دهد. وی در گفت‌و‌گو با روزنامه عبری زبان «یدیعوت آحارانوت» از نگرانی خود درباره نابودی این رژیم خبر داد و گفت که در تاریخ، هیچ حکومت یهودی بیش از 80سال عمر نکرده مگر در دو مورد استثنا. به نقل از یدیعوت آحارانوت، ایهود باراک در این خصوص گفت: «در طول تاریخ یهودیت، حکومت یهودیان بیش از 80سال عمر نکرده مگر در دو دوران: دوران پادشاهی داوود و دوران حشمونیان که در هر دو دوره نیز دهه هشتم سرآغاز تجزیه آنها بوده است.»
بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی هم از جمله افرادی است که درخصوص زوال این رژیم ابراز نگرانی کرده بود. او در تاریخ نهم اکتبر 2017 در جشن «سوکوت» یهودیان گفته بود: «تمامی تلاش خود را برای اینکه اسرائیل صدمین سالروز تأسیسش را ببیند به کار خواهم گرفت، اما این یک امر حتمی نیست. تاریخ به ما یاد داده که حکومت مردم یهود بیش از هشتاد سال تاکنون دوام نیاورده است که مربوط به دوره حشمونیان است.» یووال دیسکین رئیس سابق شاباک هم در این باره گفته است: «اسرائیل برای نسل آینده باقی نخواهد ماند.» این فقط محدود به مقامات اسرائیلی نیست. دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق امریکا هم معتقد است اسرائیل از بین خواهد رفت. روزنامه نگاران، نویسندگان و اندیشمندان صهیونیستی هم نگرانی مشابهی را در این باره ابراز کرده‌اند. «شائول آریلی» ژنرال ذخیره ارتش اسرائیل گفته است: «اسرائیل در امر تحقق رؤیای صهیونیست‌ها شکست خورده است و در مسیر از دست دادن آن است.» «آری شاویت» خبرنگار اسرائیلی هم می‌گوید: «اسرائیل نفس‌های آخر را می‌کشد.» «جدعون لیوی» نویسنده صهیونیستی هم گفته است: «کسی نمی‌تواند فرایند نابودی داخلی اسرائیل را متوقف کند. این بیماری سرطانی به مراحل آخر خود رسیده و هیچ راهی برای درمان آن نیست.» «بنی موریس» مورخ اسرائیلی هم در این باره تأکید کرده است: «خورشید اسرائیل بزودی غروب می کند و شاهد انحلال و فرو رفتن آن در گل ولای خواهیم بود. در سال‌های آینده اعراب و مسلمانان پیروز خواهند شد و یهود به اقلیتی در این سرزمین تبدیل خواهد شد که یا فرار می‌کند  یا کشته می‌شود.
به نظر می‌رسد مسأله موجودیت در رژیم صهیونیستی یکی از مسائل اساسی پیش روی دولت جدید صهیونیستی است. شهرک نشینان امیدی به آینده اسرائیل ندارند و حتی گرایش به انتخاب حزب لیکود و جریان‌های راست افراطی برای این است که مسأله فروپاشی از درون به یکی از کلیدواژه‌های اصلی افکار عمومی صهیونیست تبدیل شده است.