یک‌سوم صهیونیست‌ها: اسرائیل ۲۵ سال آینده را نخواهد دید

شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی ضمن انتشار نتایج یک نظرسنجی در سرزمین‌های اشغالی، گزارش داد که یک‌سوم شهرک‌نشینان باور دارند که اسرائیل در ۲۵ سال آینده وجود نخواهد داشت.
افزایش بی‌ثباتی سیاسی در سرزمین‌های اشغالی و افزایش تنش‌ها بین رهبران رژیم صهیونیستی در سال‌های اخیر شهروندان این رژیم را نیز نگران کرده است، تا جایی که فروپاشی اسرائیل را در آینده نزدیک، دور از دسترس نمی‌بینند. طبق گزارش وبگاه شبکه «المیادین»، بر اساس نتایج یک نظرسنجی که توسط ائتلاف جنبش‌های جوانان در سرزمین‌های اشغالی انجام و توسط شبکه ۱۲ اسرائیل گزارش شد، یک‌سوم از جمعیت جوان اسرائیلی‌ها تمایلی به خدمت سربازی ندارند. این شبکه اسرائیلی داده‌های به دست آمده را «خطرناک و دلخراش» توصیف کرد. آمنون آبروموویت، تحلیلگر مسائل سیاسی در شبکه ۱۲ اسرائیل، در این باره گفت: «صحبت کردن در مورد کسی که خود را می‌بیند که هویت اصلی او از هویت اسرائیلی و زبان عبری تشکیل شده است، می‌تواند دلخراش باشد. تمام بحث‌های سیاسی در اسرائیل یک موضوع و الگوی عملی گمراه‌کننده است.» آبروموویت با بیان اینکه یک سوم از جوانان اسرائیلی نمی‌دانند چه کسی اسحاق رابین، نخست‌وزیر سابق این رژیم را کشته است، ادامه داد: «بدتر از آن، این است که یک سوم از جوانان تمایلی به سربازی ندارند و خطرناک‌تر این است که یک سوم شهرک‌نشینان باور ندارند که اسرائیل پس از ۲۵ سال وجود داشته باشد.» این درحالی است که پیش‌تر روزنامه «اسرائیل هیوم» ضمن اشاره به اینکه افزایش نگران‌کننده‌ای در تعداد اسرائیلی‌هایی فراری از خدمت سربازی وجود دارد، تأکید کرده بود: «گویی اسرائیل دیگر جایی برای زندگی نیست.» اعتقاد صهیونیست‌ها به فروپاشی این رژیم در آینده درحالی است که چند سال پیش رهبر معظم انقلاب در سخنانی این مسئله را به صراحت بیان کردند که رژیم صهیونیستی ۲۵ سال آینده وجود نخواهد داشت. آثار فروپاشی اسرائیل در یک دهه گذشته افزایش یافته است و تحولات زیادی در سرزمین‌های زیادی رخ داده است که روند فروپاشی را تسریع می‌کند. برگزاری انتخابات پی‌درپی در سال‌های اخیر که بی‌ثباتی سیاسی را تشدید کرده است و شهروندان صهیونیستی از رأی دادن‌های مکرر خسته شده‌اند و بر این باورند که اینگونه انتخابات نمی‌تواند بی‌ثباتی سیاسی را از بین ببرد. با توجه به اینکه بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر سابق اسرائیل در انتخابات هفته گذشته توانسته کرسی‌های بیشتری را در پارلمان کسب کند و متحدان دست راستی و افراطی حزب لیکود هم توانسته‌اند آرای بیشتری را کسب کنند، بسیاری از مقامات تل‌آویو از این مسئله نگران هستند که قرار گرفتن نتانیاهو در رأس قدرت، مسیر فروپاشی این رژیم را تسریع می‌کند. از طرفی، جنگ‌های مکرر اسرائیل با گروه‌های فلسطینی هم در نگاه شهروندان اسرائیلی به آینده سیاسی این رژیم نیز تأثیرگذار است و در یک دهه گذشته صد‌ها هزار نفر از صهیونیست‌ها به خاطر ناامنی‌ها و از ترس حملات فلسطینی‌ها از سرزمین‌های اشغالی فرار کرده‌اند و روند مهاجرت معکوس در سال‌های گذشته تسریع شده است.
تعجیل نتانیاهو برای تشکیل کابینه
با پایان انتخابات پارلمانی رژیم صهیونیستی رهبران احزاب پیروز رایزنی برای تشکیل کابینه را شروع کرده‌اند. حزب لیکود به رهبری نتانیاهو که بیشترین کرسی را از آن خود کرده است، منتظر طی شدن مراحل اداری و پروتکلی و مکلف شدن توسط اسحاق هرتزوگ، رئیس این رژیم به تشکیل دولت نمانده و بلافاصله پس از اعلام نتایج انتخابات کنست تلاش‌هایش را برای تشکیل یک دولت راستگرا آغاز کرده است. به گزارش روزنامه القدس‌العربی، شبکه «کان» اسرائیل در این باره گزارش داد که نتانیاهو از «یاریو لیون» مسئول مذاکرات حزب لیکود برای ائتلاف با دیگر احزاب خواسته تا ارتباط و تماس با رؤسای بلوک راست ازجمله حزب «شاس»، حزب «صهیونیسم دینی» به ریاست بتسلئیل سموتریتچ و «یهدوت هتوراه» را آغاز کند. طبق این گزارش، این اقدام در چارچوب تلاش‌های نتانیاهو برای تسریع در تشکیل ائتلاف دولتی جدید و تشکیل دولت پیش از پایان موعد‌های قانونی صورت می‌گیرد. بنابر قوانین موجود پس از پایان رأی‌گیری، هر حزبی با توجه به میزان رأیی که به دست آورده نامزد‌های خود را روانه پارلمان می‌کند و حزب پیروز از سوی رئیس رژیم صهیونیستی برای آغاز مشورت با دیگر احزاب به منظور تشکیل ائتلاف اکثریت معرفی می‌شود. القدس‌العربی در ادامه گزارش داد: قرار است هرتزوگ پس از نهم نوامبر رایزنی‌هایش را با احزاب و جناح‌های سیاسی درباره هویت فردی که دولت را تشکیل خواهد داد، آغاز کند.