ایران بازیگر مهم منطقه‌ای و بین‌المللی است

آرمان امروز: نخست‌وزير ارمنستان ايران را بازيگري مهم در منطقه و عرصه بين‌الملل توصيف و براي دريافت گاز بيشتر از ايران اعلام آمادگي‌کرد.
به نقل از آرمِن پرس، نيکول پاشينيان نخست وزير ارمنستان در گفت‌وگو با شبکه يک تلويزيون اين کشور اظهار داشت: ايران يک بازيگر مهم در مسائل منطقه‌اي و بين‌المللي است و به همين دليل است که ما با شرکاي خود در ايران ارتباط نزديک داريم.
وي ادامه داد: توسعه روابط با ايران براي ما بسيار حائز اهميت است و در حال حاضر نيز در اين مسير حرکت مي‌کنيم.
پاشينيان با اشاره به تمديد قرارداد برق در برابر گاز با ايران گفت: براي اطمينان از اينکه ارمنستان مي‌تواند در ازاي دريافت بيشتر گاز از ايران، برق بيشتري به اين کشور بدهد زيرساخت‌هاي بيشتري نياز است. اکنون، با توجه به اينکه دو خط موجود با ظرفيت کامل کار مي‌کنند، خط سوم انتقال برق نيز احداث خواهد شد. وي افزود: ما از جمهوري اسلامي گاز مي‌گيريم، برق توليد مي‌کنيم و به ايراني ها برمي‌گردانيم. براي اينکه بتوانيم در ازاي صادرات برق، گاز بيشتري مصرف کنيم، بايد بتوانيم صادرات بيشتري به ايران داشته باشيم و پس از اتمام خط سوم انتقال برق اين فرصت را خواهيم داشت. همچنين بنابر گزارش پايگاه خبري ارمنستان نيوز، نخست وزير ارمنستان در بخش ديگري از اين گفت‌وگو درباره حضور يک هيات نظارتي اتحاديه اروپا در خاک ارمنستان تاکيد کرد که اين موضوع موجب نگراني ايران نشده است.


وي تصريح کرد: در جريان ديدارم با رئيس جمهور ابراهيم رئيسي چنين موضوعي مطرح نشد. در واقع غرب هميشه در ارمنستان حضور داشته و من بر اين باورم که توضيحاتي که به ايران ارائه داده‌ايم کافي بوده است. تصور من اين نيست که حضور يک هيات غيرنظامي باعث نگراني جمهوري اسلامي ايران شود. حضور بازيگران ديگر در منطقه ما است که ايران را آزار مي‌دهد و آنها در خاک جمهوري ارمنستان نيستند.