شهرآورد سرد پاییزی را کدام تیم داغ می‌کند؟

آرمان امروز - کارشناس فوتبال با بيان اينکه تعطيلات ليگ به ضرر تمامي تيم‌ها شده است گفت: استقلال و پرسپوليس آمادگي کامل را براي انجام دربي ندارند.
ادموند اختر درباره ديدار تيم‌هاي استقلال و پرسپوليس گفت: ديدار استقلال و پرسپوليس ويترين مسابقات ليگ برتر ما است. بازيکنان زيادي آرزو دارند در اين ديدار به ميدان بروند. نتيجه‌اي که در اين ديدار رخ مي‌دهد بر روند کاري مديريت، بازيکنان و کادر فني تأثيرگذار بوده و همه به نوعي در برد يا باخت شريک هستند.
وي افزود: متأسفانه شرايط فوتبال ما به گونه‌اي است که دو ماه تعطيلي باعث شده تيم‌ها آن قدرت قبل از تعطيلات را نداشته باشند. سرخابي‌ها تمام تلاش خود را انجام دادند تا بتوانند با تمرينات کامل، بازي‌هاي تدارکاتي در شرايط خوب قرار داشته باشند اما هيچ وقت بازي‌هاي تدارکاتي مثل ديدارهاي رسمي تأثيرگذار نيست و اي کاش دربي 99 قبل از تعطيلي ليگ انجام مي‌شد.
اختر در مورد نقش تعيين کننده داور در اين ديدار حساس گفت: داورها هميشه در ديدار استقلال و پرسپوليس تحت فشار قرار دارند. هر اتفاقي که بيفتد بازيکنان دو تيم، داور را مقصر مي‌دانند و اين موضوع باعث مي‌شود تا فشار زيادي بر روي قاضي ميدان رخ بدهد. کارشناس فوتبال گفت: داور بايد خونسرد باشد، با اقتدار عمل کند و اجازه ندهد اعتراض‌هاي بازيکنان در روند کاري او تأثير بگذارد و اگر بتواند اين نکات را رعايت کند به طور حتم قضاوت خوبي از خود به نمايش خواهد گذاشت.


وي در مورد شرايط استقلال براي ديدار برابر پرسپوليس هم افزود: اين تيم تمرينات منظمي داشته است، بازيکنانش آمادگي خوبي دارند البته شرايط اين تيم مثل قبل از تعطيلات نيست اما تلاش مي‌کنند تا بتوانند عملکرد خوبي مقابل پرسپوليس داشته باشند البته قرمز پوشان تهراني هم در صدد اين هستند اين ديدار را با پيروزي به پايان برسانند اما فکر مي‌کنم با توجه به شرايطي که استقلال دارد مي‌تواند برنده اين ديدار باشد.
اختر در پاسخ به اين سوال که چه فاکتورهايي لازم است تا يک تيم در اين ديدار برنده باشد گفت: تيم بودن فاکتور اصلي پيروزي در اين ديدار است. استقلال به مراتب تيم تر از پرسپوليس است. ضمن اينکه ميانگين سني استقلال نسبت به پرسپوليس پايين‌تر است و تلاشش را مي‌کند تا موفق باشد البته تيمي که تمرکز داشته باشد و از موقعيت‌ها استفاده کند قطعاً برنده اين بازي خواهد بود.
وي در پاسخ به اين سوال که شايد تماشاگران در اين ديدار حضور نداشته باشند ادامه داد: نبود آنها جذابيت را از بين مي‌برد. شايد مثال من خنده دار باشد اما فوتبال بدون تماشاگر مثل ساندويچ بدون خيارشور مي‌باشد. با بودن تماشاگران، انگيزه بازيکنان بالا مي‌رود. فوتبال جذاب‌تر مي‌شود و ورزشگاه شور و حرارت خاصي خواهد داشت.
کارشناس فوتبال در پايان و در خصوص نتيجه پاياني اين ديدار گفت: دربي ديداري است که با تمامي بازي‌هاي ليگ متفاوت است و من اميدوارم اين استقلال باشد که در پايان ديدار دست‌ها را به علامت پيروزي بالا مي‌برد.