سرما- سکوت داربی جذاب

نود و نهمين داربي پايتخت برخلاف بازي‌هاي قبلي دو تيم، جذاب و پرگل دنبال شد و دو تيم در نهايت به تساوي دو بر دو رضايت دادند. داربي نود و نهم يک بازي هيجان‌ انگيز از آب درآمد و دو تيم نمايشي هجومي و رو به جلو ارائه دادند. ابتدا سرخ‌ها مزد بازي بهتر خود را خيلي زود گرفتند و توانستند به گل نخست برسند اما استقلال پس از گل به خود آمد و توانست با هجوم همه جانبه به گل تساوي برسد تا دو تيم با تساوي به رختکن بروند.
در نيمه دوم بازي بهتر آبي‌ها موجب شد مطهري چهارمين گل خود در داربي‌ها را به ثمر برساند اما پس از اين گل سرمربيان دو تيم تعويض‌هاي خود را شروع کردند. در حالي که تصور مي‌شد استقلال مدافعان خود را وارد زمين کند اما ساپينتو تمام مهاجمان خود را وارد زمين کرد و پيش از 15 دقيقه پاياني تعويض‌هايش به پايان رسيد. اتفاقي که به يحيي کمک کرد تا با استراتژي بهتر باز هم روي ضربات ايستگاهي در آخرين دقايق به گل تساوي برسد و توانست صدر جدول را که چند دقيقه‌اي در اختيار استقلال بود پس بگيرد. هرچند استقلال مي‌توانست پيروز مسابقه باشد و تا دقايق پاياني برنده مسابقه بود، اما سرمربي پرسپوليس گفت: مي‌توانستيم برنده داربي شويم.
يحيي گل‌محمدي، افزود: در مجموع داربي جذابي بود و هر کسي که بازي را ديد، لذت برد. نيمه اول براي ما بود. بازي را مديريت کرديم و گل خوبي زديم. متاسفانه روي يک غفلت و روي سخت‌گيري نکردن، گل اول را خورديم که مشکوک به آفسايد بود. باز هم کارشناسان مي‌توانند صحبت کنند. به نظر من آفسايد بود.
گل‌محمدي‌ با بيان اين که در مجموع فکر مي‌کنم مي‌توانستيم برنده داربي شويم، اظهار کرد: بازيکنانم زحمت کشيدند و انرژي گذاشتند. يک بازي سراسر هجومي را شاهد بوديم.


همچنين سرمربي تيم فوتبال استقلال معتقد است که دقايق ابتدايي دربي جنگنده نبوديم. ريکاردو ساپينتو گفت: فکر مي‌کنم در 20 دقيقه اول زياد جنگنده نبوديم و رفتاري که از بازيکنان انتظار داشتم انجام نشد. در دربي بايد جنگنده باشيد هم براي توپ اول و هم توپ دوم. از يک ضربه کاشته گل خورديم در منطقه‌اي که مي‌دانستيم آنها حمله مي‌کنند؛ نقطه پنالتي. اين هفته هم روي ضربات کاشته کار کرده بوديم. همه چيز را راجع به پرسپوليس مي‌دانستيم. امروز تيمي داشتند با ميانگين قدي بالا؛ جنگنده بودند و انگيزه داشتند چون لوکاديا را نداشتند. متاسفانه زياد قوي ظاهر نشديم. بعد از دريافت گل، شروع کرديم به واکنش نشان دادن و به بازي برگشتيم. توانستيم با استراتژي خوب گل بزنيم. در نيمه دوم با قدرت بيشتري بازي کرديم و گل دوم را زديم. بايد چند تعويض انجام مي‌داديم. در نيمه دوم تصميمات آخر را خوب نگرفتيم. اين کاري بود که مي‌توانستيم انجام بدهيم اما نکرديم. آنها هم زياد ريسک کردند. در همه بازي‌ها اين اتفاق مي‌افتد، وقتي تيمي عقب است. در نيمه دوم پرسپوليس فرصتي نداشت. يک سانتر کردند که به بيرون زدند. فرصت خيلي بزرگي نداشتند.