پرواز ناتمام

آرمان امروز: ممنوع الخروجی چهره‌های برجسته ورزشی و هنری ایران و برخی از اعضای خانواده‌های آنها در پی بروز ناآرامی‌های چندماه اخیر، تصمیمی است که از سوی نهادهای قضایی به طور رسمی تایید شده اما خیلی از آنها قبل از برخورد ضابط قضایی هنگام خروج از مرز هوایی، از وجود چنین تصمیمی درمورد خود اظهار بی‌اطلاعی کردند و در واقع غافلگیر شدند. حالا این سریال به خانواده علی دایی رسیده است که مانع خروجشان از ایران شده‌اند.
  علت توقف پرواز
به‌گزارش برخی رسانه، در پی ممانعت نسبت به خروج همسر و دختر علی دایی از کشور، پیگیری‌ها حاکی از آن است خبرهایی به نام مقامات قضائی منتشر شد که  البته پس از انتشار این خبر، مقامات دستگاه قضا آن را تکذیب کردند.
 دایی: رفتنشان به آمریکا دروغ است


علی دایی در مصاحبه‌ای که از او منتشر شده است گفت: همان طور که من پس از سفر ترکیه در فرودگاه امام(ره) متوجه ممنوع‌الورودی خودم شدم و گذرنامه‌ام ضبط شد، اگر همسرم مشکل ممنوع‌الخروجی داشت، پلیس کنترل گذرنامه فرودگاه پاسپورتش را ضبط و اجازه سوار شدن به هواپیما و خروج از مرز هوایی را به او نمی‌دادند.
این چهره محبوب ایرانی در ادامه می‌گوید: همان طور که من پس از سفر ترکیه در فرودگاه امام(ره) متوجه ممنوع‌الورود بودن خودم شدم و گذرنامه‌ام ضبط شد، اگر همسرم مشکل ممنوع‌الخروجی داشت، پلیس کنترل گذرنامه فرودگاه گذرنامه‌اش را ضبط و اجازه سوار شدن به هواپیما و خروج از مرز هوایی را به او نمی‌دادند. این هم کذب محض و دروغی است که عنوان کرده‌اند. بلیت‌های همسر و دخترم موجود است و مردم می‌توانند تاریخ صدور و تاریخ رفت و برگشت آنها را ببینند. اصلا و ابدا چنین موضوعی صحت ندارد. این که همسر بنده ممنوع‌الخروج بوده و باید پیش از اقدام به سفر این مطلب را اطلاع می‌داده کذب محض است. نه برای من نه برای همسرم تا امروز از قوه‌قضائیه ابلاغ یا SMS با این مضمون که ممنوع‌الخروج هستیم، نیامده است. همسرم طبق تمام قوانین جمهوری‌اسلامی برای سفر به خارج از کشور اقدام کرد و مثل همه مردم پشت باجه کنترل گذرنامه پلیس ایران در فرودگاه ایستاد و پس از تأیید مجوز خروجی قانونی اقدام به سوار شدن به هواپیما کرد.
با این شیوه هیچ مشکلی حل نمیشود!
عباس عبدی، تحلیلگر مسائل اجتماعی و سیاسی به ماجرای ممنوع الخروجی همسر و دختر علی دایی کاپیتان و سرمربی سابق تیم ملی فوتبال واکنش نشان داد.
عباس عبدی، تحلیلگر مسائل اجتماعی و سیاسی در توییتر نوشت: ‌نحوه برخورد با خانواده علی دایی این نکته را روشن می‌کند که با چنین شیوه‌هایی هیچ مشکلی حل نمی‌شود، بلکه بدتر می‌شود. باید رویکرد امنیتی انتظامی به اعتراضات بشدت محدود و رویکرد سیاسی حل منازعه جایگزین آن شود. خود دانید ازماگفتن.
 فرود هواپیما به ما ربطی ندارد
امیرحسین ذوالانواری مدیر روابط عمومی ماهان در پاسخ به این سوال که آیا هواپیمایی ماهان جوابیه‌ای در ارتباط با خبر روز دوشنبه دارد؟ گفت: این موضوع اصلا به ما ارتباطی ندارد که بخواهیم جوابیه داشته باشیم، چرا که موضوع امنیتی است و اصلا به ماهان ربطی ندارد که بخواهیم جواب بدهیم. هواپیما اصلا دوبی نرفته که بخواهد برگردد. هواپیما از تهران عازم دوبی بوده و قبل از خروج از کشور در کیش نشسته است و هواپیما برگردانده نشده است. اگر قرار باشد نهادی جوابگو باشد، این سازمان هواپیمایی کشوری و نهاد‌های بالادستی کشور هستند. ما ملزم بودیم کاری که از ما خواسته شده بود را انجام دهیم و انجام‌دادیم.